Tα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα λειτουργούν μόνο με μπαταρία, χωρίς καύσιμα. Με μηδενικές εκπομπές στον δρόμο. Επομένως, είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ενώ με τα προγράμματα κινήτρων αγοράς που εφαρμόζουν πολλές χώρες, καθώς και την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, φόρο πολυτελείας και την ελεύθερη κυκλοφορία στον Δακτύλιο, που ισχύουν και στην Ελλάδα, είναι επίσης καλά και για το πορτοφόλι μας
Στόχος της Ford είναι να προχωρήσει στον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας των οχημάτων της, με οχήματα είτε υβριδικά είτε αμιγώς ηλεκτρικά, δίνοντας έτσι μια ευρεία γκάμα επιλογών στον αγοραστή. Είτε επιλέξει το Puma με τον EcoBoost Hybrid κινητήρα είτε το Kuga με τρεις διαφορετικές υβριδικές επιλογές, ή την πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E, θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξετε το κατάλληλο εξηλεκτρισμένο όχημα για τις δικές του ανάγκες.
H Ford σχεδιάζει να κυκλοφορήσει 16 ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2022, ενώ το πρώτο από αυτά που θα έρθει σύντομα και στην Ελλάδα είναι εμπνευσμένο από τη Mustang.
Ένα από τα θέματα που απασχολούν και σίγουρα θα συνεχίσουν να απασχολούν τον υποψήφιο αγοραστή είναι η αυτονομία. Με την πρόοδο της τεχνολογίας των μπαταριών, βλέπουμε ότι τα νούμερα της αυτονομίας αυξάνονται θεαματικά με την παρόδο του χρόνου.
Η Ford τονίζει ότι, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε τύπο οχήματος, η υψηλή ταχύτητα και η απότομη επιτάχυνση χρησιμοποιούν περισσότερη ισχύ και μειώνουν τη διανυόμενη απόσταση. Παράλληλα, οι ακραία χαμηλές ή υψηλές θερμοκρασίες, επηρεάζουν τις μπαταρίες και κατά συνέπεια την αυτονομία. Αντίστοιχα, η θέρμανση ή η ψύξη του εσωτερικού του οχήματος, τραβούν ενέργεια από τη μπαταρία και μειώνουν την ισχύ της. Σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει εδώ το σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας, το οποίο στην περίπτωση των οχημάτων της Ford μπορεί να αποθηκεύει και να επαναχρησιμοποιεί περισσότερο από το 90% της ενέργειας πέδησης που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα, την οποία και χρησιμοποιεί για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι μια άλλη θετική επίπτωση του συστήματος αυτού είναι το γεγονός ότι τα τακάκια φθείρονται πολύ λιγότερο, μειώνοντας έτσι το κόστος συντήρησης με την πάροδο του χρόνου.
Όσον αφορά στους σταθμούς φόρτισης, προς το παρόν η κατάσταση στη χώρα μας βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο. Αντίθετα, σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 100.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη. Θα τα βρείτε σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά κέντρα, πρατήρια καυσίμων σε αυτοκινητόδρομους και σε πολλές άλλες τοποθεσίες.
Η Ford πάντως, όπως κάνουν και άλλοι κατασκευαστές, θα δίνει στον αγοραστή τη δυνατότητα να φορτίζει το όχημά του στο σπίτι μέσω του οικιακού σταθμού φόρτισης Ford Wallbox. Έτσι, ο κάτοχος θα μπορεί να φορτίζει το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Όπως τονίζει η εταιρία, ο οικιακός σταθμός φόρτισης μπορεί να προσθέτει πάνω από 48 χλμ. διανυόμενης απόστασης για κάθε ώρα φόρτισης. Εναλλακτικά, υπάρχει πάντα και η δυνατότητα φόρτισης από μια κοινή οικιακή πρίζα χωρίς καμία ειδική καλωδίωση, αν και στην περίπτωση αυτή η φόρτιση θα είναι πολύ πιο αργή.
Τέλος, εκτός από την οικονομία σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, σημαντικό όφελος υπάρχει και στο κόστος του σέρβις, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη.
Μελέτης Φουσκαρής