Το 1955, ένα αυτοκίνητο προκάλεσε αίσθηση στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού. Το αυτοκίνητο αυτό ήταν η DS 19. Αυτό το μοντέλο ξεπέρασε τα αυτοκινητιστικά στερεότυπα εκείνης της εποχής, αναδεικνύοντας τη Γαλλική πολυτέλεια ως σύμβολο καινοτομίας, κομψότητας και κύρους. Η DS 19 έγινε γρήγορα ένα εμβληματικό αυτοκίνητο, ενώ σήμερα είναι πλέον ένας θρύλος.
Σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 50 κυκλοφόρησαν αρκετές εκδόσεις της DS 19. Πρώτη η ID 19 τον Οκτώβριο του 1956, και στη συνέχεια, το 1958 οι εκδόσεις estate, και η DS 19 Prestige. Ένα ακόμα κατεστημένο που γκρέμισε η DS 19, ήταν και ο διπλασιασμός των επιλογών των χρωμάτων του αμαξώματος, από τέσσερα σε οκτώ. Οι πρώτες στιλιστικές αναβαθμίσεις εμφανίστηκαν το 1959, με τον επανασχεδιασμό των γραμμών με ταυτόχρονη επιμήκυνση των πίσω φτερών, και την υιοθέτηση μεγάλων αεραγωγών στα εμπρός φτερά.
Η νέα DS Pallas που παρουσιάστηκε το 1964 στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, προσέφερε ένα επίπεδο εξοπλισμού, που κανένα Γαλλικό αυτοκίνητο παραγωγής δεν διέθετε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ξεχώριζε από τα υπόλοιπα μοντέλα DS χάρη στον προσεγμένο και ιδιαίτερα πολυτελή της εξοπλισμό. Διακοσμητικά χρωμίου, ειδικοί προφυλακτήρες, περίγραμμα χρωμίου στα πίσω φώτα, και πρόσθετοι προβολείς. Στο εσωτερικό ξεχώριζαν τα λεπτότερα καθίσματα, οι ψηλότερες πλάτες των εμπρός καθισμάτων και οι ειδικές δερμάτινες επενδύσεις στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η DS Pallas προσφέρονταν με τις ίδιες χρωματικές επιλογές όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα DS, μπορούσε όμως και να παραγγελθεί με μία μοναδική μεταλλική βαφή.
Μετά το Σεπτέμβριο του 1968 και το ολόμαυρο ταμπλό, η DS 20 αντικαθιστά την DS 19, και την εμφάνισή του κάνει ένα εντελώς νέο ταμπλό με τρία μεγάλο όργανα και ειδικό γείσο σε ολόκληρο το μήκος του. Το 1969 ήταν όμως η χρονιά της μεγάλης μηχανολογικής αναβάθμισης. Ο κινητήρας των 2.175 κ.εκ. της DS 21 απέκτησε σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού με αποτέλεσμα η ισχύς να αυξηθεί στους 139 ίππους και η τελική ταχύτητα να ξεπεράσει πλέον τα 185 χλμ/ώρα! Περισσότερο από ποτέ, η DS εδραίωσε την κυριαρχία της έναντι των ανταγωνιστών, επιβεβαιώνοντας ότι είναι ένα από κάθε άποψη, μοναδικό αυτοκίνητο.
Το 1970 και 1971, οι βελτιώσεις που έγιναν στην DS αφορούσαν κυρίως το σύστημα μετάδοσης. Το Σεπτέμβριο του 1970, η DS απέκτησε χειροκίνητο κιβώτιο, όχι 4, όπως συνηθιζόταν, αλλά 5 ταχυτήτων, και ένα χρόνο αργότερα το αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων της Borg-Warner. Πριν σταματήσει οριστικά η παραγωγή της τον Ιούλιο του 1975, ύστερα από 20 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το Σεπτέμβριο του 1973 η DS γνώρισε και την τελική της εξέλιξη, με την DS 23 να παίρνει τη θέση της DS 21. Το τελευταίο αυτό μοντέλο διέθετε κινητήρα 2.347 κ.εκ., τροφοδοσία με ψεκασμό, που απέδιδε 141 ίππους και τελική ταχύτητα που έφτανε τα 193 χλμ/ώρα.
Γυρίζουμε στο σήμερα όπου η DS βαφτίστηκε επίσημα σαν αυτόνομη μάρκα στις 1 Ιουνίου του 2014 και κοινοποίησε το όραμά της: επιστροφή της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην κορυφαία κατηγορία. Η DS ενσωματώνει την αξία της καινοτομίας και διαφορετικότητας που κληρονόμησε από τις DS του 1955. Σχεδιασμένη για τους πελάτες που αναζητούν έναν τρόπο να εκφράσουν την προσωπικότητά τους, η γκάμα DS στη χώρα μας περιλαμβάνει σήμερα τα μοντέλα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback σε διάφορες εκδόσεις.
Μελέτης Φουσκαρής