Οι αγώνες αυτοκινήτου από άποψη ασφάλειας για αγωνιζόμενους και θεατές είναι θέμα πολύ σχετικό και ανεξάρτητο από αυτό που λέει ο κανονισμός.
Εμείς με την άκρατη αυστηρότητα δεν θα επιτρέπαμε τη διεξαγωγή ούτε του 50% των αγώνων που διεξάγονται, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν εξετάζουμε αν δεν εφαρμόζεται κατά γράμμα ο κανονισμός, δεν μας απασχολεί το πόσους θα δυσαρεστούσαμε, αλλά ο κίνδυνος ώστε αγωνιστικό αυτοκίνητο να προκαλέσει ατύχημα ή δυστύχημα είναι εφικτός σε απίστευτο βαθμό.
Δεν δράττομαι την ευκαιρία να μιλήσω για αυτό το θέμα με αφορμή τον αγώνα στη Δημητσάνα, γιατί σε κάθε αγώνα υπάρχουν μεγάλα και σοβαρά θέματα ασφαλείας. Στη Δημητσάνα βέβαια η υπόθεση ασφαλείας πήγε περίπατο. Ο ΣΟΑΑ και ο ΑΣΜΑ που ήταν;
Το θέμα δεν είναι να κάψουμε τους ανθρώπους της οργάνωσης, αλλά να τους αναγκάσουμε να διεξάγουν αγώνες πιο ασφαλείς. Ίσως βέβαια μια αυστηρή τιμωρία των οργανωτών, να τους ανάγκαζε σε μια πιο υπεύθυνη στάση στα θέματα ασφαλείας. Το γεγονός ότι ανάμεσα στους οργανωτές συμπεριλαμβάνονται έμπειρα στελέχη, αυτό ανεγείρει μεγαλύτερη ευθύνη σε αυτούς.
Στην περίπτωση της Δημητσάνας, οι οδηγοί Κάνσος και Παπαδόπουλος δεν έχουν καμία απολύτως ευθύνη, μα καμία. Ποιος οδηγός θέλει να σκοτώσει ή να τραυματίσει θεατή και παράλληλα να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στο όχημά του;
Τώρα αν εξετάσουμε πόσες ευκαιρίες είχε ο οδηγός προκειμένου να αποφύγει ένα ατύχημα, δεν είναι θέμα πρώτου χρόνου.
Εμείς αλλά και ο νόμος σε παγκόσμιο επίπεδο δεν προβλέπει καμία ποινή σε οδηγό αγώνων. Έτσι, το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί στη βάση του ερωτήματος: «τι κάνουμε για να μην προκύψει ατύχημα»;
ΚΠ