Σημαντικό πλεονέκτημα δείχνουν να έχουν οι ηλεκτρικοί κινητήρες έναντι των κινητήρων εσωτερικής καύσης όσον αφορά τη συντήρησή τους. Αυτό αποτελεί ένα ακόμα μεγάλο βήμα στην προσπάθεια για να καταλάβουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της VW το κόστος συντήρησης είναι τουλάχιστον κατά 30% μικρότερο.
Αυτό συμβαίνει γιατί ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλει συντήρηση μόνο στις αναρτήσεις, το σύστημα πέδησης και τα ελαστικά, αφού ο κινητήρας έχει μόλις ένα κινούμενο μέρος, τον ρότορα. Έτσι, τα κόστη για αλλαγή λιπαντικών, μπουζί, για φθορές των υπερσυμπιεστών και πολλών ακόμα κινούμενων μερών, αποτελούν παρελθόν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ακόμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συστήματα ανάκτησης της κινητικής τους ενέργειας, γεγονός που ταλαιπωρεί πολύ λιγότερο το συμβατικό σύστημα πέδησης. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλότερο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, μπορούν να μειώσουν το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου με ηλεκτρικό κινητήρα ακόμα και στο 50% του κόστους ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Αυτή η μείωση αντανακλά και στις αυτοκινητοβιομηχανίες και ειδικά στον κλάδο των συνεργείων που γνωρίζουν πολύ καλά ότι στο προσεχές μέλλον θα έχουν μειωμένα έσοδα από τις μειωμένες ώρες επισκευής και τη χρήση λιγότερων ανταλλακτικών. Για παράδειγμα, η VW το 2018 έκανε τζίρο γνήσιων ανταλλακτικών πάνω από 15,9 δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως. Μια απώλεια του 50% μεταφράζεται σε σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ευρώ!
Η απώλεια αυτή δεν θα είναι άμεση φυσικά, αλλά οι εταιρείες αυτοκινήτων ψάχνουν ήδη τρόπους να υποκαταστήσουν τα χαμένα έσοδα. Οι περισσότεροι από αυτούς τους τρόπους εστιάζονται στις ψηφιακές υπηρεσίες που θα προσφέρουν φυσικά με αντίτιμο στους πελάτες τους, καθώς και οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου, οι οποίοι δεν θα βασίζονται στην αγορά αλλά την κοινή χρήση.