26.3 C
Ελλάδα
13 Απριλίου 2024
Motorplay.gr
Γενικά

Αλλάζουν όλα: Κόφτης ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα

Η αντίστροφη μέτρηση σχετικά με την τοποθέτηση συστημάτων περιορισμού ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στην Ε.Ε. από το 2022 έχει ήδη ξεκινήσει. Συγκεκριμένα, το πλάνο μπήκε σε εφαρμογή πριν από δύο χρόνια.

Το τελευταίο διάστημα ίσως να έχετε ακούσει για διάφορους κατασκευαστές -όπως είναι η Renault ή η Volvo που εφαρμόζουν  κόφτη στα 180 χλμ./ώρα- και την ανακοίνωσή τους για περιοριστές στην τελική ταχύτητα όλων των μοντέλων τους. Στόχος είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα.

Βέβαια, τα πράγματα δεν έχουν ακριβώς έτσι αφού «υπερβολική ταχύτητα» δεν είναι μόνο αυτή που βρίσκεται κοντά στην τελική ενός αυτοκινήτου. Για παράδειγμα μία ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα θεωρείται φυσιολογική σε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο, αλλά υπερβολική σε έναν επαρχιακό δρόμο. Για αυτό το λόγο ο κόφτης στον οποίο αναφερόμαστε δεν θα αφορά στην τελική, αλλά θα είναι ένας εξελιγμένος περιοριστής που θα επιτρέπει την μέγιστη ταχύτητα ανάλογα με τον περιβάλλον κίνησης.

Ωστόσο, ο περιοριστής ταχύτητας δεν είναι κάτι καινούργιο αφού ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση σε συνεργασία με διάφορους φορείς για την οδική ασφάλεια έχει ανακοινώσει από το 2019 την πρόθεση της να μπει «κόφτης» σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν από το 2022. Η εισήγηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών είναι ο περιοριστής να είναι υποχρεωτικός, αλλά με κάποια κριτήρια θα εξαιρούνται ορισμένα μοντέλα επιδόσεων.

Tεχνικά ο περιοριστής ταχύτητας θα λαμβάνει δεδομένα από μια κάμερα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας και σε συνδυασμό με το γνωστό GPS θα φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να μην υπερβαίνει το όριο της τελικής ταχύτητας (που μάλλον θα είναι τα 180 χλμ./ώρα). Ο περιοριστής δεν θα επεμβαίνει στα φρένα, αλλά στην διαχείριση του κινητήρα διακόπτοντας προσωρινά ή προσαρμόζοντας ανάλογα τον ψεκασμό καυσίμου (ή αν προτιμάτε την ροή ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).

Εδώ να πούμε πως το αρχικό πλάνο της ΕΕ σχετικά με το σύστημα που ονομάζεται ISA (Intelligent Speed Assistance) προβλέπει μια σχετική ελευθερία. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός επιμένει και κρατά πατημένο το γκάζι, τότε ο περιοριστής θα παρακάμπτεται αλλά στη συνέχεια θα ενεργοποιείται ένα έντονο οπτικό-ακουστικό σήμα που θα υπενθυμίζει στον οδηγό ότι κινείται υπερβολικά γρήγορα και παρανομεί.

Μα, θα πείτε, δεν παρανομεί ούτως ή άλλως αφού θα οδηγεί πολύ πάνω από το όριο ταχύτητας; Τελικά τα όρια ταχύτητας υπάρχουν απλά και μόνο για να παραβιάζονται και να προκύπτουν τα σχετικά πρόστιμα; Γιατί σε κάθε χώρα τα αυτοκίνητα να μην έχουν «κόφτη» ανάλογα με το ισχύον επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας; Διότι πολύ απλά υπάρχει κάτι που λέγεται ελευθερία της επιλογής και υπευθυνότητα.

Βάσει της αρχής της ελευθερίας ο περιοριστής ISA που θα υπάρχει από τον Μάιο του 2022 σε κάθε νέο αυτοκίνητο που θα παίρνει έγκριση τύπου θα έχει διακόπτη on/off. Τουλάχιστον, στην αρχή…

Πηγή: newsauto.gr

Related posts

Η ανοησία δημιουργεί ταλαιπωρία

motorplayadmin

Κορυφαία διάκριση για τα VW ID.Buzz & Amarok με 5 αστέρια Euro NCAP

motorplayadmin

Δολοφονική οδήγηση: Διέσχισε ανάποδα σχεδόν όλο τον περιφερειακό Σχηματαρίου – Χαλκίδας

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.