26.3 C
Ελλάδα
13 Σεπτεμβρίου 2024
Motorplay.gr
AutoAutoΠαρουσιάσεις

Αναβαθμισμένο το νέο Audi Α3 Sportback

Η Audi είναι η μάρκα που δημιούργησε την premium compact κατηγορία, όταν παρουσίασε το A3 το 1996. Η βασική ιδέα της εταιρείας από το Ingolstadt ήταν να κατασκευάσει, για πρώτη φορά, ένα compact σπορ χάτσμπακ χωρίς κανένα συμβιβασμό σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, τις διαθέσιμες τεχνολογίες, τις επιδόσεις ή τους χώρους. Από τότε μέχρι σήμερα, με κάθε επόμενη γενιά του Α3 η Audi συνέχισε να θέτει τον πήχη της κατηγορίας, με το μοναδικό Sportback concept και τη φημισμένη προσήλωση της μάρκας στην συνολική ποιότητα κατασκευής.

Το νέο Audi A3 Sportback, στην τέταρτη γενιά του, είναι ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο sport DNA και γραμμές που του χαρίζουν μία πολύ δυναμική παρουσία στο δρόμο. Το μοντέλο διακρίνεται για τον έντονο ψηφιακό χαρακτήρα, είναι πλήρως συνδεδεμένο και φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Το νέο Audi A3 Sportback έχει μια σπορ και δυναμική παρουσία. Στο εμπρόσθιο τμήμα κυριαρχεί ένα ευρύ, εξαγωνικό Singleframe με μια κυψελωτή μάσκα και οι μεγάλες γωνιακές είσοδοι αέρα που χαρακτηρίζονται από μεγάλο βάθος. Κάθε σχεδιαστική γραμμή στο εμπρός μέρος δίνει έμφαση στο δυναμικό χαρακτήρα του compact premium αυτοκινήτου.

Οι έντονα κεκλιμένες κολώνες C προσδίδουν στο compact πεντάθυρο αυτοκίνητο μια ώθηση προς τα εμπρός. Μοιάζουν σχεδόν να ακουμπούν στους πίσω τροχούς. Μια μεγάλου μεγέθους αεροτομή οροφής εξασφαλίζει σκίαση για το πίσω παράθυρο, καθιστώντας την εμφάνιση ιδιαίτερα επίπεδη – αυτό το αποτέλεσμα καθιστά το πίσω άκρο με τον τρισδιάστατο σχεδιασμό του να φαίνεται εξαιρετικά φαρδύ. Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από την περιφερειακή γραμμή ώμου, τα οπίσθια φώτα σχήματος σφήνας, τις εικονικές εξόδους αέρα στις καμάρες των τροχών, το διαχύτη στο πίσω μέρος και τις τραπεζοειδείς φλάντζες εξαγωγής.

Φωτιστική Υπογραφή: ψηφιακά φώτα ημέρας

Οι προβολείς είναι διαθέσιμοι σε τρεις εκδόσεις. Ακόμη και η βασική έκδοση χρησιμοποιεί σχεδόν όλη την τεχνολογία LED. Η επίπεδη, σφηνοειδής μορφή τους υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του νέου Audi A3 Sportback. Οι τραπεζοειδείς γωνίες στις εξωτερικές τους πλευρές τραβιούνται προς τα κάτω. Ακριβώς σε αυτές τις γωνίες, οι προβολείς Matrix LED, η κορυφαία έκδοση της σειράς, ενσωματώνουν μια καινοτομία φωτισμού από την Audi: ψηφιακά φώτα ημέρας. Τα στοιχεία LED σε διάταξη 3×5 μπορούν να ενεργοποιηθούν μεταβλητά, πράγμα που σημαίνει ότι οι διαφορετικές εκδόσεις του νέου A3 Sportback έχουν η καθεμία συγκεκριμένες υπογραφές. Ενώ οι οριζόντιες γραμμές είναι χαρακτηριστικές του βασικού μοντέλου, δύο κατακόρυφες γραμμές LED υπογραμμίζουν το σπορ χαρακτήρα του εξωτερικού της σειράς S. Επιπλέον, η μεγάλη σκάλα των προβολέων LED παρέχει έξυπνο και αυτόματα ελεγχόμενο φωτισμό που προσφέρει μόνιμα τη μεγάλη σκάλα δίχως να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου, όπως και επιπλέον λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων νέων κινούμενων εικόνων όταν το αυτοκίνητο ξεκλειδώνεται και όταν βγαίνει ο οδηγός από το αυτοκίνητο.

Εσωτερικό

Η όψη black-panel του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας, οι κομψές ραφές σε χρώματα αντίθεσης, οι εντυπωσιακές θυρολαβές και ο νέος σχεδιασμός του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων – το εσωτερικό του A3 Sportback δείχνει και είναι σπορ και υψηλής ποιότητας. Οι ακριβείς οριζόντιες γραμμές και οι επιφάνειες με σαφή σχεδιασμό τονίζουν το πλάτος του cockpit. Αυτό επιτυγχάνεται επίσης με την εντυπωσιακή λωρίδα εξαερισμού στην πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού και την καμπύλη λωρίδα επένδυσης ακριβώς από κάτω.

Πολλά από τα μοτίβα σχεδίασης σχετίζονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το εξωτερικό. Δύο παραδείγματα: Το σχήμα των χειρολαβών για το άνοιγμα της πόρτας που θυμίζει μπαστούνι του hockey μοιάζει με τους προβολείς και τα πίσω φώτα. Με την επίπεδη, πενταγωνική τους μορφή, οι θύρες αερισμού από την πλευρά του οδηγού παίρνουν το μοτίβο των εισόδων αέρα στο μπροστινό άκρο.

Το πιλοτήριο είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό. Χρησιμοποιεί οικεία στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας και είναι εξοπλισμένο με οθόνη αφής 10,1 ιντσών ως στάνταρ. Η οθόνη είναι ενσωματωμένη σε τραπεζοειδές μαύρο πλαίσιο που καλύπτει την κεντρική περιοχή του πίνακα οργάνων. Όταν είναι απενεργοποιημένη, η οθόνη είναι σχεδόν απαρατήρητη. Έχει κλίση ελαφρώς προς τον οδηγό, όπως και η νέα μονάδα ελέγχου για τον κλιματισμό που βρίσκεται κάτω. Η όψη black-panel συνεχίζεται στα αριστερά του τιμονιού και υπογραμμίζει περαιτέρω το πλάτος του cockpit.

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι επίσης ιδιαίτερα εργονομικός. Υπάρχει ένας πρωτοποριακός επιλογέας ταχυτήτων ενσωματωμένος σε μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που προσφέρει στον οδηγό μια εντελώς νέα εμπειρία λειτουργίας: Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία shift-by wire, ο compact επιλογέας ταχυτήτων μπορεί να ωθηθεί και να τραβηχτεί για να ελέγξει τις βασικές λειτουργίες του 7-σχέσεων S tronic . Δίπλα σε αυτό υπάρχει μια νέα καινοτομία: ένας στρογγυλός διακόπτης αφής που αντιδρά στις κυκλικές κινήσεις των δακτύλων. Ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος περιλαμβάνει την επαγωγική περιοχή φόρτισης του Audi phone box και δύο συνδέσεις USB.

Έλεγχος και Οθόνες

Ψηφιακό, εύκολο να κατανοηθεί και διαισθητικό: Το νέο A3 Sportback διαθέτει ένα νέο σύστημα ελέγχου και απεικόνισης λειτουργιών με επίπεδη δομή μενού και σύμβολα που είναι γνωστά από τα smartphones. Η Audi αντικατέστησε το περιστροφικό κουμπί στο κεντρικό τούνελ με μια μεγάλη οθόνη αφής MMI που παρέχει ακουστική ανάδραση. Διαθέτει διαγώνιο 10,1 ιντσών, διατίθεται στάνταρ το MMI radio plus  και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας και ορισμένων λειτουργιών άνεσης. Όταν ο οδηγός επιλέγει μια λειτουργία, το σύστημα παρέχει ακουστική ανατροφοδότηση. Το σύστημα επιτρέπει επίσης στον οδηγό να εισάγει κείμενο χειρόγραφα: αναγνωρίζει ξεχωριστά γράμματα, διαγράμματα, ολόκληρες λέξεις και γράμματα γραμμένα το ένα πάνω στο άλλο. Η αναζήτηση MMI παρέχει μια λίστα προτάσεων ακόμη και μετά την εισαγωγή μόνο μερικών χαρακτήρων.

Εναλλακτικά, το σύστημα μπορεί να ελεγχθεί με φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας. Αυτό το χαρακτηριστικό έρχεται επίσης ως στάνταρ. Το A3 Sportback μετατρέπεται σε έναν ευφυή συνεργάτη συνομιλίας: ο οδηγός μπορεί να διατυπώσει τις οδηγίες του ελεύθερα και ο διαχειριστής διαλόγου να απαντήσει.

Για παράδειγμα, το σύστημα κατανοεί ερωτήματα όπως “πού είναι το πλησιέστερο ιταλικό εστιατόριο;” και εμφανίζει τα κοντινά εστιατόρια. Εάν ο πελάτης επιλέξει το πακέτο πλοήγησης Audi Infotainment Plus, το σύστημα εκτελεί επίσης μια online σύγκριση, η οποία βελτιώνει το ποσοστό αναγνώρισης και την ποιότητα των αποτελεσμάτων.

Το Audi A3 Sportback διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων ως στάνταρ. Έχει διαγώνιο 10,25 ιντσών και λειτουργεί μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού. Σε συνδυασμό με την πλοήγηση MMI plus, οι οθόνες εμφανίζονται στο Audi virtual cockpit, το οποίο έχει πολλές πρόσθετες λειτουργίες, όπως η μεγάλη οθόνη πλοήγησης. Το μεγαλύτερο Audi cockpit plus με διαγώνιο 12,3 ιντσών και ανάλυση 1.920 x 720 pixel είναι ακόμα πιο ελκυστικό. Προσφέρει τρεις διαφορετικές απόψεις, συμπεριλαμβανομένων ιδιαίτερα σπορ γραφικών.

Το προαιρετικό head-up display συμπληρώνει το concept ελέγχου και απεικόνισης του νέου A3 Sportback. Προβάλλει σημαντικές πληροφορίες, μεταξύ άλλων από ορισμένες υπηρεσίες σύνδεσης και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, στο άμεσο οπτικό πεδίο του, στο παρμπρίζ. Η εικόνα εμφανίζεται σε απόσταση 2,2 μέτρων εμπρός από τον οδηγό.

Infotainment και Audi connect

Το σύστημα ελέγχου και εμφάνισης του νέου Audi A3 Sportback τροφοδοτείται από την τελευταία γενιά της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3. Η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προγενέστερου συστήματος MIB 2. Το νέο MIB 3 λειτουργεί με Online Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), η οποία είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο eSIM και μονάδα Wi-Fi για τις κινητές συσκευές των επιβατών. Το OCU εκτελεί όλες τις εργασίες που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα, για παράδειγμα τη γρήγορη μεταφορά δεδομένων. Οι μεμονωμένες ρυθμίσεις μπορούν να αποθηκευτούν σε έως και έξι προφίλ χρηστών – από τον έλεγχο του κλίματος και τη θέση του καθίσματος έως συχνά επιλεγμένους προορισμούς πλοήγησης και συχνά χρησιμοποιούμενα μέσα.

Ακόμα πιο ακριβής πλοήγηση

Προαιρετικά, η Audi προσφέρει MMI navigation plus, το οποίο διαθέτει τις ίδιες λειτουργίες με τα αντίστοιχα συστήματα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το σύστημα πλοήγησης μπορεί να κάνει έξυπνες προτάσεις διαδρομών με βάση το ιστορικό ταξιδιού. Με αυτόν τον τρόπο, λαμβάνει υπόψη στατιστικά δεδομένα σχετικά με την ώρα και την πυκνότητα της κυκλοφορίας, καθώς και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση της κυκλοφορίας. Σε περίπτωση διακοπής της ροής δεδομένων, όπως για παράδειγμα κατά την οδήγηση μέσα σε μια σήραγγα, η πλοήγηση στην πορεία συνεχίζεται απρόσκοπτα από το ίδιο το σύστημα. Οι βασικές υπηρεσίες της Audi συνδέουν την πλοήγηση με τις πληροφορίες της κυκλοφορίας, εμπλουτίζουν τα σημεία ενδιαφέροντος με φωτογραφίες, τις ώρες και τα σχόλια των χρηστών και παρέχουν μια πρόγνωση καιρού για τον προορισμό πλοήγησης.

Σε συνδυασμό με το Audi connect navigation & infotainment plus, δορυφορικές εικόνες υψηλής ανάλυσης από το Google Earth και λεπτομερή 3D μοντέλα πολλών μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων διευκολύνουν τον προσανατολισμό.

Επικοινωνία: Αυτοκίνητο-προς-X (Car2X)

Το χαρτοφυλάκιο συνδέσεων περιλαμβάνει επίσης πολλαπλές υπηρεσίες Car2X που χρησιμοποιούν τη συλλογή πληροφοριών για το στόλο της Audi. Υπό την προϋπόθεση ότι η τοπική υποδομή είναι διαθέσιμη, βοηθούν στην εύρεση δωρεάν σημείων στάθμευσης στο δρόμο ή επιτρέπουν στον οδηγό να κυκλοφορήσει εκμεταλλευόμενος το πράσινο κύμα, επικοινωνώντας με τον κεντρικό υπολογιστή της πόλης. Οι πληροφορίες σχετικά με πράσινα φανάρια εμφανίζονται στον οδηγό στο Audi virtual cockpit. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν προληπτικά την ταχύτητά τους, γεγονός που αυξάνει την αποδοτικότητα και βελτιώνει τη ροή της κυκλοφορίας. Το ενσωματωμένο σύστημα συνδυασμού αισθητήρων και κάμερας ανιχνεύει επίσης επικίνδυνες περιοχές και όρια ταχύτητας και μεταδίδει πληροφορίες σε οχήματα με τον αντίστοιχο εξοπλισμό. Η επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας.

Η εφαρμογή myAudi

Πολλές λειτουργίες του Audi connect συνοδεύονται από τη δωρεάν εφαρμογή myAudi, η οποία συνδέει το smartphone του πελάτη με το A3 Sportback. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για παράδειγμα, για τη μεταφορά των διαδρομών πλοήγησης στο MMI και για streaming μουσικής. Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή myAudi για να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το A3 Sportback απομακρυσμένα, για να εντοπίσει το χώρο όπου το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, να οδηγηθεί στο όχημα και να λειτουργήσει το προαιρετικό σύστημα προθέρμανσης του εσωτερικού. Οι πολλές καινοτομίες περιλαμβάνουν επίσης το προαιρετικό κλειδί Audi connect. Επιτρέπει έως και πέντε χρήστες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο και να εκκινούν τον κινητήρα με το κουμπί έναρξης/διακοπής μέσω ενός smartphone Android. Το κλειδί άνεσης (convenience key), το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία ultra-wide band (UWB) για επικοινωνία με το όχημα, περιλαμβάνεται στάνταρ.

Ακόμα πιο έντονη και πλήρης ψυχαγωγία

Το A3 Sportback είναι εξοπλισμένο με ψηφιακό ραδιόφωνο DAB + ως στάνταρ. Το online και το υβριδικό ραδιόφωνο διατίθενται προαιρετικά. Το πρώτο παρέχει πρόσβαση σε διαδικτυακούς σταθμούς που είναι διαθέσιμοι σε όλο τον κόσμο, ενώ το δεύτερο μεταβαίνει αυτόματα μεταξύ FM, DAB και της ροής του διαδικτύου για να εξασφαλίσει τη βέλτιστη λήψη ανά πάσα στιγμή. Το προηγμένο σύστημα ήχου Bang & Olufsen προσφέρει συναρπαστικό ήχο surround. Οδηγεί 15 ηχεία που παράγουν συνολική ισχύ 680 Watt. Τέσσερα από αυτά τα ηχεία βρίσκονται στην περιοχή του πίνακα οργάνων και χρησιμοποιούν τις αντανακλάσεις του παρμπρίζ για τη δημιουργία του 3D ήχου. Ένας αλγόριθμος που ανέπτυξε η Audi σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Fraunhofer προσθέτει εύρος και βάθος στον ήχο.

Για σύνδεση του smartphone με το MMI, το A3 Sportback είναι εξοπλισμένο με το Audi smartphone interface. Δημιουργεί σύνδεση με τα smartphones και iphones και μεταφέρει το περιβάλλον Android Auto ή Apple CarPlay στην οθόνη MMI. Αυτό θα λειτουργήσει ακόμη και ασύρματα στο εγγύς μέλλον. Το Audi phone box  φορτίζει επαγωγικά το smartphone με ισχύ 5 Watts. Συνδέει επίσης το τηλέφωνο με την κεραία του αυτοκινήτου και προσφέρει κορυφαία λειτουργία hands-free με HD ποιότητα φωνής και LTE.

Περισσότερες λειτουργίες θα εισαχθούν στο Audi Connect & Infotainment plus μετά το λανσάρισμα. Η ροή πολυμέσων μέσω διαδικτύου εισάγει στο αυτοκίνητο την προσφορά σημαντικών μουσικών πυλών. Ο βοηθός φωνής Amazon “Alexa” παρέχει πρόσβαση σε χιλιάδες τίτλους καθώς και σε χειρισμό έξυπνων οικιακών συσκευών. Μπορεί να μεταδίδει μουσική και audiobooks μέσω των Amazon Music και Audible.

Κινητήρια συστήματα

Στην Ευρώπη, το A3 Sportback θα κυκλοφορήσει με τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: 1.0 TFSI, 1.5 TFSI και 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος. Η Audi εξηλεκτρίζει το compact πεντάθυρο αυτοκίνητο: εκτός από τον 1.5 TFSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, ο οποίος θα εισαχθεί σύντομα μετά την κυκλοφορία στην αγορά, η μάρκα θα επεκτείνει την προσφορά κατά τη διάρκεια του έτους προσθέτοντας ένα plug-in υβριδικό μοντέλο σε δύο παραλλαγές ισχύος. Περαιτέρω εκδόσεις κινητήρων TDI και TFSI θα προστεθούν στη συνέχεια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με μονάδα μετάδοσης κίνησης quattro και μοντέλου με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Όλοι οι κινητήρες διακρίνονται από μεγάλη ροπή, εξελιγμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και υψηλή απόδοση.

Διατίθεται O ισορροπημένος 1.0 TFSI τρικύλινδρος turbo κινητήρας. Έχει ισχύ 110 PS και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ.

Ο αποδοτικός 1.5 TFSI με Cylinder On Demand (COD) τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας έχει απόδοση 150 ίππων και παράγει ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ.

Ο εξηλεκτρισμένος 1.5 TFSI ως mild hybrid είναι εξοπλισμένος με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα έχει την ίδια ισχύ με τον αδελφό του κινητήρα, ωστόσο, είναι ακόμα πιο αποδοτικός. Ένας εκκινητήρας με ιμάντα (BAS) είναι εγκατεστημένος στη μηχανή  εσωτερικής καύσης. Τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-Volt που ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ένας μετατροπέας τάσης συνδέει το συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt. Κατά την τυπική λειτουργία, το σύστημα MHEV επιτυγχάνει πλεονέκτημα κατανάλωσης καυσίμου έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Νέα εξέλιξη: το 6-σχέσεων μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Στο A3 Sportback 35 TFSI και το A3 Sportback 30 TDI, αυτό γίνεται με ένα εντελώς νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων. Καλύπτει το εύρος ροπής από 200 έως 340 Nm. Είναι επίσης πολύ αποδοτικό, εξοικονομώντας έως και 5 γραμμάρια CO2 ανά 100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τη μετάδοση του προκατόχου. Η πρώτη ταχύτητα συνήθως είναι πολύ κοντή για να επιτρέψει μια ισχυρή εκκίνηση και η έκτη ταχύτητα είναι αρκετά μακριά με σκοπό τη μείωση των στροφών του κινητήρα και της κατανάλωσης.

Ειδικά εξελιγμένο: το S tronic επτά ταχυτήτων

Το A3 Sportback 35 TFSI MHEV και το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένα στάνταρ με το 7-σχέσεων S tronic, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγξει και μέσω paddles στο τιμόνι. Ο λόγος μετάδοσης είναι επίσης σχετικά μικρός στις χαμηλότερες ταχύτητες και είναι πολύ μακρύς στις υψηλότερες ταχύτητες. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select, το κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη προσφέρει μια λειτουργία ελεύθερου τροχασμού που ενεργοποιείται σε πολλές περιπτώσεις όταν ο οδηγός βγάζει το πόδι από το γκάζι. Η τεχνολογία των δύο συστημάτων μετάδοσης,  για βενζίνη και πετρέλαιο, διαφέρει σε σημαντικά σημεία. Στην περίπτωση του S tronic επτά ταχυτήτων για τον κινητήρα βενζίνης, οι δύο συμπλέκτες δεν απαιτούν τροφοδοσία λαδιού, πράγμα που αυξάνει την αποδοτικότητά τους. Στην περίπτωση της μετάδοσης για το 2.0 TDI, ψύχονται με λάδι ανάλογα με τις ανάγκες.

Βελτιστοποιημένοι: οι κινητήρες TDI

Όσον αφορά στους κινητήρες ντίζελ, υπάρχει ο 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος, με 116 PS ή 150 PS. Οι τεχνικές λεπτομέρειές του περιλαμβάνουν ξεχωριστά κυκλώματα ψυκτικού μέσου για εξαιρετικά ευέλικτη θερμική διαχείριση, δύο άξονες ζυγοστάθμισης για ακόμα πιο ομαλή λειτουργία (για τους κινητήρες των 150 PS), αισθητήρες πίεσης κυλίνδρων για άριστη καύση και ελαχιστοποίηση εσωτερικών τριβών για ακόμα πιο υψηλή απόδοση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο στροφαλοφόρος άξονάς του είναι 2,8 κιλά πιο ελαφρύς από αυτόν του προκάτοχου του.

Κορυφαίος έλεγχος: Audi drive select και ESC

Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα για να αλλάξει όχι μόνο τη ρύθμιση των αποσβεστήρων αλλά και τα χαρακτηριστικά του συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης και της απόκρισης του γκαζιού, καθώς και τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων του S tronic για εκδόσεις κινητήρα με ισχύ 150 PS.

Σε συνεργασία με τον Ηλεκτρονικό Έλεγχο Σταθεροποίησης (ESC), ο έλεγχος κατανομής ροπής ανά τροχό (wheel-selective torque control) συμβάλλει επίσης στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος: εάν ο εμπρόσθιος τροχός στο εσωτερικό της καμπύλης χάνει τη επαφή με το δρόμο όταν στρέφεται με μεγάλη ταχύτητα, φρενάρει ελαφρώς για να εξασφαλιστεί ότι το αυτοκίνητο διατηρεί μια σταθερή και σπορ συμπεριφορά.

Εσωτερικοί χώροι και αμάξωμα

Το νέο A3 Sportback προσφέρει περισσότερο χώρο και λειτουργικότητα σε συνδυασμό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Έχει μήκος 4,34 μέτρα και πλάτος 1,82 μέτρα χωρίς τους καθρέφτες και επομένως είναι λίγο πάνω από τρία εκατοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Οι επιβάτες επωφελούνται άμεσα απ’ αυτό: έχουν περισσότερους χώρους αγκώνων στο εμπρόσθιο και οπίσθιο μέρος και περισσότερους χώρους για τους ώμους στο πίσω μέρος. Χωρίς την κεραία οροφής, το νέο A3 Sportback έχει ύψος 1,43 μέτρα, το οποίο είναι ίδιο με την τρίτη γενιά, όπως και το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων. Αντίθετα, η ελαφρώς χαμηλότερη θέση καθίσματος για τον οδηγό είναι ένα νέο χαρακτηριστικό. Αυτό υπογραμμίζει τον αθλητικό χαρακτήρα του συμπαγούς μοντέλου και ωφελεί το ύψος της κεφαλής στην πρώτη σειρά καθισμάτων.

Εκτός από τα στάνταρ καθίσματα, η Audi προσφέρει τα νέα προηγμένα σπορ καθίσματα με υψηλά πλευρικά στηρίγματα και ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα οποία είναι στάνταρ στην έκδοση εσωτερικού S line. Το σύστημα θέρμανσης καθισμάτων, η ηλεκτρική ρύθμιση και η οσφυϊκή υποστήριξη με λειτουργία πνευματικού μασάζ διατίθενται προαιρετικά. Υπάρχει ακόμη και ένα ευρύ φάσμα επιλογής τιμονιού – στρογγυλό ή πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, με στάνταρ ή μεγάλα πολυλειτουργικά κουμπιά, με ή χωρίς paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 380 έως 1.200 λίτρα. Το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη και το πίσω ράφι βρίσκεται κάτω από αυτό. Προαιρετικά, διατίθεται ένα πακέτο αποθήκευσης για το χώρο αποσκευών και ηλεκτρική πίσω πόρτα, η οποία μπορεί επίσης να ανοίγει και να κλείνει με κίνηση των ποδιών, στο κάτω μέρος. Ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα, το νέο A3 Sportback έχει ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 1.600 κιλά (φρενάρισμα, με κλίση 12%).

Το αμάξωμα είναι δομικά εξαιρετικά ανθεκτικό, άκαμπτο και ακουστικά άνετο. Με τον 1.5 TFSI, το A3 Sportback έχει βάρος χωρίς φορτίο (χωρίς οδηγό) μόλις 1.280 κιλά, καθιστώντας το πολύ ελαφρύ. Στο θάλαμο επιβατών, εξαρτήματα που κατασκευάζονται από χάλυβα θερμικής κατεργασίας, συνδυάζουν υψηλή αντοχή και χαμηλό βάρος, σχηματίζοντας έναν ισχυρό και ασφαλή κλωβό. Αποτελούν το 29% του βάρους του αμαξώματος. Το καπό είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Χάρη στη σύνθετη ηχομόνωση και την εξελιγμένη αερακουστική, το A3 είναι πολύ ήσυχο στο εσωτερικό. Σκιασμένα τζάμια για το πίσω μέρος είναι διαθέσιμα ως προαιρετικά, κρατώντας μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα από το εσωτερικό του οχήματος.

Με συντελεστή οπισθέλκουσας που ξεκινάει από 0,28, το A3 Sportback είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου. Οι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη της αεροδυναμικής και οι σχεδιαστές άρχισαν να συνεργάζονται στενά σε πολύ πρώιμο στάδιο βελτιστοποιώντας πολλές περιοχές του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών καθρεφτών και του κάτω μέρους του οχήματος, στο οποίο τοποθετήθηκε επένδυση μεγάλης επιφάνειας. Η έκδοση του κινητήρα TDI 150 PS διαθέτει μια ελεγχόμενη είσοδο ψυχρού αέρα: δύο οριζόντια τοποθετημένα πλαίσια πίσω από το Singleframe που ενεργοποιούνται ηλεκτρικά ρυθμίζουν τη ροή αέρα έξυπνα και ανάλογα με τις απαιτήσεις, με δύο βασικά πλεονεκτήματα: άριστη απόδοση ψύξης και αεροδυναμική αντίσταση. Κατά την οδήγηση, παραμένουν κλειστά όσο το δυνατόν περισσότερο. Η ψύξη των φρένων με  ουδέτερο συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, όπου ο αέρας οδηγείται από το διαμέρισμα του κινητήρα μέσω των θόλων των τροχών στα φρένα, είναι ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το νέο A3 Sportback διακρίνεται από ευρεία εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας. Διαθέτει εκτεταμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, πολλά από τα οποία προέρχονται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Ενδεικτικά, εξοπλίζεται με εμπρόσθιο ραντάρ με γωνία ανοίγματος 60 μοιρών που μπορεί να μετρήσει μέχρι πλάτος 160 μέτρων, δύο αισθητήρες πίσω ραντάρ, καθένας με εμβέλεια 70 μέτρα, μπροστινή κάμερα, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων, καθώς και τέσσερις κάμερες προβολής περιβάλλοντος.

Κορυφαία ασφάλεια: τρία βασικά συστήματα

Στο στάνταρ σύστημα Audi pre sense front, η κάμερα συνεργάζεται με το μπροστινό ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο A3 Sportback να αποφεύγει ατυχήματα με άλλα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες μπροστά από το αυτοκίνητο ή τουλάχιστον να μειώνει τη σοβαρότητα τέτοιων ατυχημάτων. Το σύστημα δημιουργεί μια οπτική, ακουστική και απτική προειδοποίηση στον οδηγό. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ενεργοποιεί το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης collision avoidance assist είναι ένα άλλο στάνταρ σύστημα ασφαλείας. Διευρύνει το φάσμα λειτουργίας  του Audi pre sense front και βοηθά τον οδηγό να αποφύγει ένα εμπόδιο. Η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας lane departure warning εκτελεί επίσης διορθώσεις διεύθυνσης για να διασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο δεν εγκαταλείπει τη λωρίδα του.

Εξατομίκευση στο εσωτερικό

Διαφορετικές ταπετσαρίες καθισμάτων σε διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς, που κυμαίνονται από βιώσιμο ανακυκλωμένο υλικό έως λεπτό δέρμα Nappa, διατίθενται για τα τρία εσωτερικά σχέδια. Τα υλικά “Puls” και “Torsion” που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη των καθισμάτων στην S line και οι παραλλαγές επιλογής εσωτερικού σχεδιασμού αποτελούνται από μέχρι και 89% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Για ένα σύνολο καθισμάτων από υλικό “Torsion”, 45 μπουκάλια ΡΕΤ 1,5 λίτρων περνούν ειδική επεξεργασία για να δημιουργηθούν ίνες οι οποίες στη συνέχεια περιστρέφονται σε σπειρώματα. Υπάρχει επίσης μια μεγάλη ποικιλία υλικών και χρωμάτων για τις διακοσμητικές επιφάνειες του πίνακα οργάνων, όπως για παράδειγμα λωρίδες από γκρι ξύλο σημύδας, δύο σχέδια αλουμινίου ή άνθρακα.

Και οι δύο γραμμές εξοπλισμού περιλαμβάνουν πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων, φωτιζόμενα στοιχεία στο εσωτερικό των θυρών και κομψές ραφές σε χρώμα αντίθεσης στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στις πόρτες και τον πίνακα οργάνων. Το πακέτο φωτισμού περιγράμματος/περιβάλλοντος θα ακολουθήσει λίγο μετά το λανσάρισμα: μπορεί να ρυθμιστεί σε 30 διαφορετικά χρώματα και φωτίζει τις χαρακτηριστικές γραμμές σχεδιασμού με εντυπωσιακό φως και τις επιφάνειες με απαλό φως. Η S line για το εσωτερικό περιλαμβάνει προηγμένα σπορ καθίσματα με δερμάτινα καλύμματα και καλύμματα Alcantara, διακοσμημένα με ένα νέο σχήμα ρόμβου. Συμπληρώνεται από πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, ανάγλυφο S στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων και ένα μαύρο τιμόνι με αντιπαραβαλλόμενη ραφή και το έμβλημα S.

Ακριβής πρόβλεψη για το λανσάρισμα του νέου Audi A3 Sportback στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται με τα σημερινά δεδομένα προς το τέλος του καλοκαιριού – αρχές φθινοπώρου, με τις τιμές του νέου μοντέλου να ανακοινώνονται λίγο πριν.


Related posts

Yamaha Ténéré 700 Rally Edition

motorplayadmin

Ένα ηλεκτρικό SUV θα πάρει τη θέση του Audi TT

motorplayadmin

H Kosmocar θα δραστηριοποιηθεί στα e-bikes

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.