Αγαπητοί φίλοι,
Αγαπητοί συναθλητές οδηγοί και συνοδηγοί,
Αγαπητοί φίλοι, μηχανικοί, προετοιμαστές, ιδιοκτήτες ομάδων
Αγαπητοί φίλαθλοι, θεατές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όλοι οι εμπλεκόμενοι άμεσα η έμμεσα με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό,
Από τις αρχές Ιανουαρίου του 2022 οι ελληνικοί αγώνες έχουν οδηγηθεί σε ένα τέλμα
Ένα τέλμα για το οποίο ευθύνες υπάρχουν σε πολλές πλευρές.
Για όλους όσοι αγαπούν τους αγώνες, που δεν προσβλέπουν σε προσωπικό όφελος, προσωπικές ατζέντες, εγωισμούς, προσωπικές φιλοδοξίες, αυτοπροβολή ή σύνδρομα-κόμπλεξ, η κατάσταση σήμερα δεν είναι καθόλου αποδεκτή.
Ο Σύνδεσμος, τα μέλη του Δ.Σ. και εγώ προσωπικά από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, αθόρυβα, με σεβασμό στο σπορ, στα ιδανικά μας και στις βασικές μας αρχές πολεμήσαμε τα κακώς κείμενα ένθεν κακείθεν και αγωνιστήκαμε για το συμφέρον των οδηγών και συνοδηγών. Και συγκεκριμένα της Μεγίστης Πλειοψηφίας αυτών όπως οφείλει ένας Σύνδεσμος να κάνει. Σε έναν Αγώνα που οι βασικές του πτυχές ήταν στα πλαίσια της λογικής, των εμπεριστατωμένων απόψεων, με σεβασμό σε θεσμούς και μετριοπάθεια, όπου όμως απαιτήθηκε με πυγμή, αλλά όχι αλόγιστο, άσφαιρο, εγωιστικό, εξτρεμιστικό ή παράλογο διάλογο και φανφαρονισμούς (ο νοών νοείτο).
Στα πλαίσια αυτά δεν ψευτοβαφτιστήκαμε ή αυτοβαφτιστήκαμε σωτήρες. Δεν ξεστομίσαμε ψέματα, δεν ρίξαμε λάσπη ποτέ σε καμία πλευρά όπως κάποιοι επανειλημμένως έκαναν παρουσιαζόμενοι ως αυτόκλητοι σωτήρες του σπορ. Παλέψαμε, όπως έχουμε μάθει όλοι μας στο Δ.Σ. να παλεύουμε στους αγώνες με βασική μας αρχή το ευ αγωνίζεσθε και προσήλωση στον στόχο, στο αποτέλεσμα.
Ο Σ.Ο.Α.Α. σε ένα διάλογο που κράτησε αρκετό καιρό κατάφερε συγκεκριμένα αποτελέσματα, τα οποία και θα ανακοινωθούν άμεσα, ει δυνατόν και σήμερα, σε ακολουθία αυτής της επιστολής.
Καλούμε την Ο.Μ.Α.Ε. και την ΕΠ.Α. να ανακοινώσουν άμεσα τα θέματα που έχουν συζητηθεί/διαλευκανθεί, θέματα που αφορούν τις κουβέρτες, την Επιτροπή Ιστορικών, τα παράβολα, τους τεχνικούς κανονισμούς Ομάδας Ε και ειδικότερα τα θέματα ασφάλειας και ποιότητας, δεδομένων και των αυξήσεων της τάξεως του 50%, για τις οποίες ο Σύνδεσμος έχει εκφράσει σαφώς, την θέση του. Ανακοίνωση η οποία θα επιβεβαιώνει τις θέσεις του Συνδέσμου αλλά θα εμπεριέχει και λεπτομέρειες σχετικά με τα θέματα που συζητήθηκαν/διαλευκάνθηκαν.
Αναμένουμε την επίσημη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας και της ΕΠΑ ως ανωτέρω και τη δέσμευση ότι οι Ελληνικοί Αγώνες θα μπουν σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης πολύ δε μάλλον, στις δύσκολες στιγμές που περνάμε παγκοσμίως λόγω πανδημίας και του πολέμου που βιώνουμε στην Ευρώπη. Περιμένουμε επίσης ουσιαστικό σκύψιμο στα εν γένει προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όλοι οι αγωνιζόμενοι, έμπρακτο ενδιαφέρον και πάντα εποικοδομητικό διάλογο στο μέλλον, όπως μας υποσχέθηκε η Ομοσπονδία και η ΕΠΑ. Σκοπός πάντα το καλύτερο αύριο των Ελληνικών Αγώνων, ιδιαίτερα στα θέματα που αφορούν την ασφάλεια αλλά και την ποιότητα και προβολή των Ελληνικών Αγώνων.
Και εμείς σαν Σ.Ο.Α.Α. σύμφωνα με τα παραπάνω, θα δώσουμε άμεσα το σύνθημα για την επανεκκίνηση των Ελληνικών Αγώνων… Δεν θα επιτρέψουμε όμως ουδείς, είτε να μας υποτιμήσει, είτε να μας αγνοήσει!!!
Με ανιδιοτελή αγάπη, εκτίμηση και αγωνιστικούς χαιρετισμούς.
Μάριος Ηλιόπουλος
Πρόεδρος Σ.Ο.Α.Α. και εκ μέρους του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος του ΣΟΑΑ, κ. Μάριος Ηλιόπουλος σε χθεσινή επιστολή που σας κοινοποιήσαμε ανέφερε πως θα ακολουθήσει αναλυτική ενημέρωση, σχετικά με την θεματολογία του διαλόγου που είχε ο Σύνδεσμός μας με την Ομοσπονδία και την Επιτροπή Αγώνων. Παρακαλώ βρείτε παρακάτω τη σχετική ενημέρωση.
Ατζέντα συζήτησης Σ.Ο.Α.Α. με Ο.Μ.Α.Ε./ΕΠ.Α.
Ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου κατά τις συζητήσεις που είχε όλο το προηγούμενο διάστημα με την Διοίκηση της Ομοσπονδίας και την Επιτροπή Αγώνων, αλλά και μέσω της συμμετοχής των στελεχών του στα όργανα της Διοίκησης, κατάφερε να διευθετήσει τα παρακάτω θέματα:
Παράβολα
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κατά την τοποθέτησή του στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας, ζήτησε οι αυξήσεις της τάξεως του περίπου 20-25% τις οποίες είχε ανακοινώσει η Διοίκηση από τον Ιανουάριο, να μειωθούν κατά το ήμιση. Η πρόταση αυτή έγινε τελικά αποδεκτή με ενημέρωση από την πλευρά της Ομοσπονδίας στις 17 Φεβρουαρίου. Κατά συνέπεια η αύξηση που ισχύει για τα παράβολα και την έκδοση αγωνιστικής άδειας είναι στο μισό των ποσών που είχαν εξαρχής ανακοινωθεί από την Ομοσπονδία. Η Ομοσπονδία μας δήλωσε πως ο σκοπός της είναι το όφελος των αγωνιζομένων ποικιλοτρόπως και ιδίως στην κατεύθυνση της βελτίωσης όλων των Πρωταθλημάτων και των Κυπέλλων, κυρίως σε θέματα ασφάλειας αλλά και ποιότητας και προβολής.
Θερμαντικές κουβέρτες στις αναβάσεις
Η αρχική απόφαση για απαγόρευση των κουβερτών από το 2022, άλλαξε για το 2023, με την επισήμανση πως το συγκεκριμένο ζήτημα, θα συζητηθεί εκ νέου στο προσεχές διάστημα των επομένων μηνών, ώστε να υπάρξει πλήρης αποσαφήνιση για το εν λόγω θέμα.
Στο pre race area το οποίο προστέθηκε από φέτος στον Γενικό Κανονισμό των αναβάσεων, ο Σύνδεσμος έκανε ουσιαστικές τροποποιήσεις, τις οποίες η ΟΜΑΕ αποδέχτηκε. Αυτές αφορούν τη λειτουργία του χώρου, ο οποίος θα βρίσκεται “αφύλακτος” και όχι με κιγκλιδώματα στο τέλος των Pits και στην αρχή του Warm up, θα φιλοξενεί μέχρι περίπου 4-5 αγωνιστικά αυτοκίνητα, για τα οποία θα ισχύσει το δίλεπτο ή τρίλεπτο αποκλεισμού, με ξεκίνημα μέτρησης του χρόνου από αυτόν που επίσημα θα ανακοινώνεται από την οργάνωση του Αγώνα. Πέραν αυτού σε περίπτωση που ο συμμετέχων οδηγός δεν θα εμφανίζεται εμπρόθεσμα στην αφετηρία θα επιβάλλονται ποινές όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. Σε περίπτωση αναμονής μεγαλύτερης των 3-4 λεπτών τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στο pre race area, με απόφαση Αλυτάρχη θα επιστρέφουν στα σέρβις τους.
Σύσταση Επιτροπής Ιστορικών Αυτοκινήτων
Η συγκεκριμένη Επιτροπή θα αποτελείται από τους εκπροσώπους των Ιστορικών αυτοκινήτων που μετέχουν ήδη σε άλλες Επιτροπές όπως Αναβάσεων, Ράλι κ.α.. Ως προσθήκη στα άτομα που θα απαρτίζουν τη συγκεκριμένη Επιτροπή, αποφασίστηκε να συμμετέχει και επιπλέον πρόσωπο έμπειρο στον συγκεκριμένο τομέα το οποίο θα χαρεί της εκτίμησης του Χώρου.
Κανονισμοί Ομάδας Ε
Στο συγκεκριμένο θέμα που αποδείχτηκε πολύπλοκο, η ΟΜΑΕ αποδέχτηκε πρόταση του Συνδέσμου, να προχωρήσει σε παρατάσεις στις αλλαγές που κινούνται προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του στόλου των Ελληνικών Αγώνων. Ως εκ τούτου η Ομάδα Ε παραμένει ως έχει μέχρι και το 2023. Από 01/01/2024 δημιουργείται η F2/E για τα δικίνητα αυτοκίνητα μέχρι 2000cc της Ομάδας Ε, έως τότε προσμετρούν στην F2 όπως ισχύει.
Πέραν αυτού η Ομοσπονδία συμφώνησε σε εξαιρέσεις σχετικά με αυτοκίνητα που έχουν ήδη προετοιμαστεί για την Ομάδα Ε καθώς επίσης και παρατάσεις προκειμένου αυτά να δηλωθούν και να συνεχίσουν να συμμετέχουν στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Τέλος σε ό,τι έχει να κάνει με την πορεία της συνεργασίας με την Ο.Μ.Α.Ε. και την ΕΠ.Α., προς όφελος των Ελληνικών Αγώνων, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποδέχτηκε σαφώς και κατηγορηματικώς το γεγονός πως οι προτάσεις του Συνδέσμου θα συζητούνται πάντοτε μέσω εποικοδομητικού, ανοιχτού και δίκαιου διαλόγου, όπως ήταν ανέκαθεν η φιλοσοφία του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ο.Α.Α.. Ο Σύνδεσμος πάντα θεωρούσε υποχρέωση και έχει ως στόχο, τα θέματα που αφορούν τους Ελληνικούς Αγώνες να συζητούνται και να επιλύονται με σεβασμό στο Σπορ που αγαπάμε όλοι μας, ακούγοντας όλες τις απόψεις που εκφράζονται πολιτισμένα και συγκροτημένα προς όφελος της μέγιστης πλειοψηφίας των Αγωνιζόμενων και αναγνωρίζοντας πως αυτό που μπορεί να αναπτύξει τον Ελληνικό Μηχανοκίνητο Αθλητισμό είναι η αγάπη μας για αυτόν και η από κοινού προσπάθεια όλων προς την σωστή κατεύθυνση.
Από το Γραφείο Τύπου