Για την κατασκευή και παραγωγή ενός ελαστικού το κύριο συστατικό που χρησιμοποιείται είναι το γνωστό σε όλους μας καουτσούκ.
Πρόκειται για ένα υλικό που ανακάλυψε πριν από αιώνες ο λαός των Μάγιας. Με τη θερμότητα, το γαλακτώδες εκχύλισμα που έβγαζαν από τα δέντρα μετατρέπονταν σε μια στέρεη, παρόλα αυτά, ελαστική μάζα, από την οποία οι αρχαίοι πρόγονοί μας έφτιαχναν μπάλες, σκάφη και σωλήνες για τις καθημερινές τους ανάγκες.
Οι Μάγιας έδωσαν στο δέντρο αυτό το όνομα “caa-o-chu” (κα-ό-τσου), που σήμαινε το «δέντρο που κλαίει».
Η ελαστικότητα είναι αυτή που κάνει το καουτσούκ τόσο μοναδικό. Ακόμη κι αν έχει υποβληθεί σε μεγάλη πίεση, πάντα επιστρέφει στο αρχικό του σχήμα. Επιπλέον αυτό το φυσικό προϊόν έχει την ιδιότητα να συνδυάζεται με πολλά άλλα υλικά και να δημιουργείται κάτι καινούργιο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1900 ένα όχημα είχε μόνο 15-20 εξαρτήματα από καουτσούκ συνολικά ενώ σήμερα υπάρχουν περίπου 60ο.
Εκτός όμως από το καουτσούκ υπάρχουν και άλλα υλικά που εξελίσσονται για να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή ελαστικών όπως είναι η πικραλίδα ή αλλιώς «ρωσικό ραδίκι». Η Continental αναπτύσσει το φυτό αυτό σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Εφαρμοσμένης Οικολογίας ΙΜΕ, Fraunhofer αλλά και το Ινστιτούτο Julius Kühn Institute και τους καλλιεργητές φυτών, ESKUSA. Έρευνας έχουν δείξει πως η ποιότητα του καουτσούκ από τη ρίζα πικραλίδας είναι ίδια με αυτή που παράγεται από το καουτσουκόδεντρο.
Η γερμανική εταιρεία ήδη έχει προχωρήσει στη κατασκευή πρωτότυπων ελαστικών, αλλά και βάσεων για κινητήρες από ρίζες πικραλίδας και τα προϊόντα αυτά αναμένεται να βγουν σε παραγωγή τα επόμενα 5 με 10 χρόνια!
Πηγή: zougla.gr