Ο Fabio Quartararo λοιπόν με Petronas Yamaha SRT επέστρεψε στις νίκες για πρώτη φορά μετά το GP της Ανδαλουσίας κάνοντας μια αριστοκρατική βόλτα στο Gran Premi Monster Energy de Catalunya. Ταυτόχρονα ανέκτησε το προβάδισμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς ο Andrea Dovizioso της Ducati Team εγκατέλειψε μόλις στον εναρκτήριο γύρο. Μεγάλος άτυχος ο Rossi που εξαιτίας πτώσης μόλις εννιά γύρους πριν το τέλος του GP της Βαρκελώνης, έχασε την ευκαιρία για το 200ο podium στην καριέρα του. Το δίδυμο της ομάδας Suzuki Ecstar Joan Mir και Alex Rins συμπλήρωσαν βάθρο της Βαρκελώνης, αφού είχαν εκπληκτικό ρυθμό έστω και αργά στην κούρσα.
Στην εκκίνηση ο Franco Morbidelli με Petronas Yamaha SRT έφυγε σαν αστραπή και πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα και ο Jack Miller με Pramac Racing εύκολα ανέβηκε 2ος από την 4η θέση που εκκίνησε. Αντίθετα ο Valentino Rossi με Monster Energy Yamaha MotoGP και ο Quartararo έπεσαν θέσεις, αλλά στη 2η στροφή του αγώνα είχαμε ανακατατάξεις αφού ο Danilo Petrucci της Ducati Team βρέθηκε μπροστά από τον Johann Zarco της Esponsorama Racing. Ο Pol Espargaro με Red Bull KTM Factory Racing πρόλαβε να τον αποφύγει, αλλά δεν έγινε το ίδιο με τον Andrea Dovizioso, οποίος εγκατέλειψε μαζί με τον Johann Zarco. Στο τέλος του πρώτου γύρου είχαμε 1-2 -3 για την Yamaha με Quartararo, Rossi και Miller και τους Mir & Rins να ακολουθούν. Οι πέντε πρωτοπόροι άρχισαν σταδιακά να απομακρύνονται από τους υπόλοιπους οδηγούς γύρο με το γύρο.
Στον 8ο γύρο, ο Quartararo κυνηγούσε τον συμπαίκτη του και πρωτοπόρο πλέον του αγώνα Morbidelli, με τον Rossi να περιμένει στα φτερά όπως και ο Miller. Τότε, ο El Diablo πέρασε τον Morbidelli μπαίνοντας οδηγός στην κούρσα ξανά μετά την 1η στροφή 1 και προσπαθούσε να κάνει τον γρηγορότερο γύρο του αγώνα, αλλά το δίδυμο της Yamaha Morbidelli και Rossi δεν τον άφησε να ξεχωρίσει. Ο Morbidelli και ο Rossi έκαναν ελαφρώς ταχύτερους χρόνους στο γύρο 10 από τον Quartararo, καθώς δεν υπήρχε τίποτα ανάμεσα στο τρίο YZR-M1. Ο Miller ήταν 0,7 δευτερόλεπτα από το βάθρο, με τον Mir 1,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Miller.
Με 14 γύρους να έχουν γίνει, οι αναβάτες άρχισαν να μπαίνουν στα πιο μαλακά ελαστικά, όμως στο 16ο γύρο είχαμε ένα ακόμα σημείο-κλειδί του αγώνα. Ο “γιατρός” κυνηγώντας το δεύτερο βάθρο της σεζόν και μια ονειρική νίκη για το 200ο βάθρο της πρώτης κατηγορίας, έφυγε από τον αγώνα αφού καθώς έπεσε στο αριστερό χέρι. Έτσι, βγήκε από τον 350ο αγώνα του στο MotoGP ™ του και άφησε τον Quartararo με προβάδισμα τριών δευτερολέπτων έναντι του συμπαίκτη του Morbidelli. Μετά από ένα λάθος από τον Miller , ο Mir τον έφτασε και μυρίστηκε αίμα. Πλέον ο αναβάτης της Suzuki, με επτά γύρους να μένουν, ήταν μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Morbidelli. Ένας ακόμα υποψήφιος για τον τίτλο, ο Miguel Oliveira με Red Bull KTM Tech3 εγκατέλειψε και πλέον πλησίασε και ο έτερος οδηγός της Suzuki Rins.
Στο τέλος του 21ου γύρου, η απόσταση για τους 3 πρώτους ήταν μόλις 2,5 δευτ., αφού ο Mir ήταν επτά δέκατα γρηγορότερος από τον Quartararo. Στον προτελευταίο γύρο, ο Mir πέρασε τον Morbidelli και τώρα τον κυνηγούσε ο Rins για το πρώτο του βάθρο στο 2020. Φτάσαμε στον τελευταίο γύρο όπου το προβάδισμα του Quartararo ήταν 1,8 δευτερόλεπτα, ο Mir πετούσε και ο Rins ήταν σε απόσταση ασφαλείας από τον Morbidelli, τον οποίο πλησίαζαν πλέον απειλητικά οι Miller και Bagnaia, ενώ κοντά τους ήταν και ο Takaaki Nakagami με LCR Honda Idemitsu.
Τελικά ο Quartararo επικράτησε παρά την πίεση του καταπληκτικού Mir , που πέτυχε το 3ο σερί βάθρο του και ανέβηκε στην 2η θέση της βαθμολογίας. Αν υπήρχε άλλος ένας γύρος μπορεί να είχε κερδίσει και τον αγώνα. Τον ακολούθησε ο teammate του Rins στην 3η θέση παρότι εκκίνησε στην 13η θέση. Οι Mir και Rins έδωσαν στη Suzuki το πρώτο της διπλό βάθρο από το Misano το 2007 και έτσι το εργοστάσιο Hamamatsu σημειώνει σοβαρή πορεία στους τους τελευταίους έξι αγώνες της σεζόν.
Ο Morbidelli έπεσε στην 4η θέση μετά το προσπέρασμα από το ντουέτο των Suzuki, ένα απογοητευτικό τελείωμα στον αγώνα για τον Ιταλό, αλλά πήρε σημαντικούς βαθμούς για το πρωτάθλημα. Ο Miller κατάφερε να συγκρατήσει τον συμπαίκτη του Bagnaia στον τελευταίο γύρο για να κερδίσει τη μάχη της 5ης θέσης ανάμεσα στους δύο άνδρες της Pramac Racing. Ο Nakagami έμεινε μόλις ένα δέκατο πίσω τερματίζοντας 7ος. Στην 8η θέση ήταν ο Petrucci για το τέταρτο top 10 της χρονιάς, που είναι η δεύτερη καλύτερη διαδρομή του για το 2020 μετά την 7η θέση στο Αυστριακό GP.
9ος ήταν ο Viñales που είχε μια απογοητευτική μέρα, καθώς έπεσε 15ος στον πρώτο γύρο. Δίνοντας μια μεγάλη μάχη κατάφερε να πάρει την 9η θέση, αλλά απομακρύνθηκε στο πρωτάθλημα. Τη δεκάδα έκλεισε ο μελανιασμένος Cal Crutchlow με LCR Honda Castrol για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο μόλις μακριά από το Viñales. Ο Binder,, ο Aleix Espargaro, o Alex Marquez (Repsol Honda Team), ο Iker Lecuona (Red Bull KTM Tech3) και ο Tito Rabat (Esponsorama Racing) ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη 15άδα.
Μεγάλος κερδισμένος της Βαρκελώνης ήταν φυσικά ο Quartararo που ξαναπέρασε μπροστά με 108 βαθμούς. Τον ακολουθεί ο Mir με 100 β., ο Viñales έμεινε πιο πίσω με 90 β. και ο μεγάλος άτυχος του αγώνα Dovizioso στους 84 β. Κοντά τους είναι Morbidelli, Miller και Nakagami με 77 75 και 72 β. αντίστοιχα.
Η αλλαγή στην κούρσα της βαθμολογίας ήταν μεγάλη με τον Mir να θυμίζει σε όλους ότι φέτος είναι παραπάνω από υπολογίσιμος αντίπαλος. Τον χωρίζουν μόνο οκτώ βαθμοί από τον Quartararo. Αναμένουμε μεγάλη μάχη στο Le Mans.