Συνολικά 28 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή στο 53ο Ράλλυ ΔΕΘ, το 2ο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου, που διοργανώνεται από τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Θεσσαλονίκης στις 12-13 Σεπτεμβρίου. Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οικονομικές και υγειονομικές, δεν επέτρεψαν σε μεγαλύτερο αριθμό αγωνιζομένων να συμμετάσχουν στον αγώνα. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί το μεγάλο ενδιαφέρον των αθλητών, που δείχνει ότι πολλοί ακόμα ήθελαν αλλά δεν μπορούσαν, ανανεώνοντας το ραντεβού για την επόμενη χρονιά ευελπιστώντας σε καλύτερες περιστάσεις.
Η τήρηση του Ειδικού Πρωτοκόλλου Υγιεινής και Ασφάλειας Αγώνων Ράλλυ που ισχύει σήμερα για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού Covid-19 επιβάλλει την πλήρη ταύτιση με τις υποδείξεις της Υγειονομικής Επιτροπής της Γ.Γ.Α. και ο Α.Ο.Θ. δε θα μπορούσε να αποκλίνει από αυτές.
Το κέντρο του 53ου Ράλλυ ΔΕΘ θα βρίσκεται στη Γαλάτιστα Χαλκιδικής όπου θα είναι συγκεντρωμένες όλες οι δραστηριότητες του αγώνα. Το Γυμνάσιο της Δημοτικής Ενότητας Ανθεμούντα θα φιλοξενήσει το service park, ενώ στον ίδιο χώρο θα διεξαχθούν ο τεχνικός έλεγχος των αγωνιστικών αυτοκινήτων το απόγευμα του Σαββάτου 12 Σεπτεμβρίου, η εκκίνηση του αγώνα το πρωί της Κυριακής 13 Σεπτεμβρίου και ο τερματισμός του το απόγευμα της ίδιας ημέρας.
Με γνώμονα τη διευκόλυνση των αγωνιζομένων, ο σχεδιασμός του αγώνα είναι παρόμοιος με αυτόν των τελευταίων ετών και περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 72 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ενώ τα συνολικά χιλιόμετρα του αγώνα είναι 223. Οι διαδρομές «Γαλάτιστα-Πετροκέρασα» και «Χολομώντας» θα διεξαχθούν από 2 φορές, ενώ η ειδική «Γαλάτιστα-Λιβάδι» κλείνει τον αγώνα. Αποτελεί την power stage «Γιάννης Ψηφίδης», την τελευταία ειδική διαδρομή του 53ου Ράλλυ ΔΕΘ και επιβραβεύεται με επιπλέον βαθμούς στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ασφάλτινων Ράλλυ.
Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, τιμώντας τη μνήμη του πρώην προέδρου και επί σειρά ετών αθλητή του Ομίλου Γιάννη Ψηφίδη, δίνει στην power stage του 53ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το όνομα του.
Ο Γιάννης Ψηφίδης συμμετείχε σε αγώνες σχεδόν 30 χρόνια, πάντα με το αυτοκόλλητο του Α.Ο.Θ. κολλημένο στα αγωνιστικά του και αγάπησε τον Όμιλο όσο λίγοι, βοηθώντας τον να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες του παρουσιαζόταν, ενώ ανέλαβε την προεδρία του σε μια κρίσιμη για τη βιωσιμότητα του περίοδο.
Η θέσπιση της power stage στους αγώνες ράλλυ στην Ελλάδα και παγκοσμίως έχει ως σκοπό τη διατήρηση του ενδιαφέροντος για το αποτέλεσμα του αγώνα μέχρι την τελευταία στιγμή και την επιθετική οδήγηση μέχρι τη γραμμή του τερματισμού. Πιστός στη φιλοσοφία αυτή υπήρξε ο Γιάννης Ψηφίδης ως οδηγός αγώνων. Ποτέ δεν οδήγησε συντηρητικά για κύπελλα και βαθμούς, αλλά πάντα προσπαθούσε να εξαντλεί τα όρια του και του αυτοκινήτου του, κάτι που όπως και ο ίδιος χαριτολογώντας έλεγε του στερούσε πολλές φορές τον τερματισμό.
Πρώτοι θα εκκινήσουν από το Γυμνάσιο της Γαλάτιστας οι Πρωταθλητές Ελλάδας στα ασφάλτινα Ράλλυ Γιώργος Αναπολιοτάκης – Θανάσης Τσιούκας (κεντρική φώτο) με Ford Fiesta R5 και στόχο τη δεύτερη τους συνεχόμενη νίκη στο Πρωτάθλημα του 2020. Οι περσινοί νικητές αποτελούν το μεγάλο φαβορί για την επικράτηση και θα τα δώσουν όλα για να τα καταφέρουν. Το πλήρωμα που αγωνίζεται φέτος με τα «χρώματα» της Λ.Α. Βόλου δεν θα είναι το μοναδικό με αυτοκίνητο της κατηγορίας R5 στον αγώνα, αφού οι Γιάννης Μπίστας – Χρήστος Μπακλώρης ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη με το νέο απόκτημα του οδηγού, ένα ολοκαίνουριο Peugeot 208 T16 και σκοπό την εκμάθηση του νέου τους «όπλου».
Πιστοί στο ραντεβού τους με το Ράλλυ ΔΕΘ οι 3 φορές Κυπελλούχοι Ασφάλτου Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος τρέχουν και φέτος με το ανανεωμένο, τουλάχιστον χρωματικά, Mitsubishi Lancer Evo X R4 και υπόσχονται ωραίες μάχες στις ειδικές διαδρομές της Χαλκιδικής με τους Άκη Καλούδη – Σάκη Τοπούζη που μετά το περσινό τους διάλειμμα λόγω ανωτέρας βίας, επιστρέφουν και πάλι στο ΔΕΘ με Mitsubishi Lancer Evo VIII.
Οι νικητές της κατηγορίας Ν στο Ηπειρωτικό Ράλλυ Ποσειδώνας Γορίτσας – Αποστόλης Σπύρου (Mitsubishi Lancer Evo X) θέλουν να είναι ανταγωνιστικοί αν και δεν έχουν «ανεβεί» ξανά στο Χολομώντα, με την κατηγορία N δυστυχώς να μην συμπληρώνει τις απαιτούμενες συμμετοχές στο δεύτερο αγώνα του Πρωταθλήματος.
Με νέο συνοδηγό τον Κώστα Χειράκη συμμετέχει ακόμα μια χρονιά στο ράλλυ της Έκθεσης ο Δημήτρης Μπατσάρας με Mitsubishi Lancer Evo VIII, ενώ την πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα Ράλλυ θα πραγματοποιήσει ο γνωστός από τις Αναβάσεις Πασχάλης Χατζημάρκος με τον Γιάννη Σαρητσόγλου στο δεξί μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer Evo X. Οι Βασίλης Τάσος – Παναγιώτης Φιδάνας (Mitsubishi Lancer Evo IX) αγωνίζονται παραδοσιακά στο ΔΕΘ και δεν θα μπορούσαν να λείπουν ούτε φέτος, συμπληρώνοντας τις τετρακίνητες συμμετοχές του ράλλυ.
Η κατηγορία F2 αναμένεται φέτος να είναι η πιο ανταγωνιστική του αγώνα με αρκετούς συνδυασμούς υποψηφίους για τη νίκη. Οι περσινοί πρωταθλητές Δημήτρης και Μανώλης Κτιστάκης κάνουν την πρώτη τους φετινή εμφάνιση με το Peugeot 306 S16, όπως και οι άτυχοι στο Ηπειρωτικό Ράλλυ, πρωταθλητές του 2018, Γιάννης Πλάγος – Άλκης Ρέντης (Honda Civic Type R), αφού ένα μηχανικό πρόβλημα δεν τους επέτρεψε να εκκινήσουν εκεί. Οι «φιλοξενούμενοι» θα βρουν στο δρόμο τους, τους γρήγορους τοπικούς Βασίλη Καραβασίλη – Κώστα Καρλιώτη με ακόμα ένα Honda Civic Type R που θα διεκδικήσουν το ψηλότερο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας.
Πρωτάρηδες σε ΔΕΘ οι νικητές της F2 στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος Χρήστος Αυγερόπουλος – Στράτος Γιαβάσης (Peugeot 106 S16), έρχονται από την Πάτρα θέλοντας να συγκεντρώσουν πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του θεσμού, ενώ στο βάθρο της κατηγορίας θα στοχεύσουν και οι έμπειροι στις ειδικές της Χαλκιδικής Νίκος Βάτσος – Μαρία Κυρλαγκίτση με Renault Clio R3.
Μπορεί φέτος να μην προκηρύχθηκε Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος, αυτό όμως δεν απέτρεψε τον περσινό κυπελλούχο της F2 Σίμο Θεοφανίδη να δηλώσει συμμετοχή στο ΔΕΘ και μάλιστα με νέο συνοδηγό τον 20χρονο γιο του Κυριάκο. Ο Κυριάκος θα τρέξει για πρώτη φορά σε ράλλυ αν και έχει τους αγώνες στο πετσί του από το σχολείο ακόμα, όταν συμμετείχε στην ελληνική ομάδα που κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 in Schools το 2016! Όπου ασφάλτινος αγώνας παρόντες οι γρήγοροι Κρητικοί Ανδρέας Περάκης – Κώστας Κουρουγκιαούρης με Peugeot 206 XS, με τον Γιάννη Γαλάνη να θέλει να σπάσει τη γκίνια και να τερματίσει επιτέλους στην τρίτη συμμετοχή του σε Ράλλυ Εκθέσεως με συνοδηγό τον Χρήστο Θεοφανίδη και αυτοκίνητο Renault Clio Sport.
Τερματισμό με το νέο τους αυτοκίνητο επιθυμούν και οι Αχιλλέας Λάκης – Βασίλης Τριανταφυλλίδης (Peugeot 306 S16) που δεν τα κατάφεραν στα Γιάννενα, σε αντίθεση με τους Θανάση Στεργιάδη – Παναγιώτη Γαζγάζη (Peugeot 106 S16) που τα κατάφεραν περίφημα στον πρώτο αγώνα της χρονιάς τερματίζοντας στη δεύτερη θέση της κλάσης τους, και επιδιώκουν το κάτι παραπάνω στο Δ.Ε.Θ. [Πηγή: Α.Ο.Θ. – omae-epa.gr]
Η αφίσα του αγώνα και ακολουθούν χρήσιμα λινκ με συμμετοχές, ωράρια και χάρτες: