Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής αύξησε την πίεση στους τελευταίους γύρους, αλλά ο Ιταλός κράτησε σταθερός, ενώ ο Aleix Espargaro τερμάτισε στην 3η θέση με την Aprilia. Η αναμέτρηση του Francesco Bagnaia της Ducati Lenovo εναντίον του Fabio Quartararo της Monster Energy Yamaha κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον μέχρι τέλους στο Ισπανικό Γκραν Πρι της Red Bull. Η νίκη του Bagnaia τον έβαλε ξανά στην κούρσα του τίτλου. Πλέον, στη βαθμολογία προηγείται ο Quartararo αυξάνοντας τη διαφορά, παρά τη δεύτερη θέση που κατέκτησε, με 89 πόντους έναντι 82 του τρίτου Espargaro, οποίος ξεχώρισε στους τελευταίους γύρους για να τερματίσει στο βάθρο με την Aprilia μετά από έξι χρόνια.
Μόλις έσβησαν τα φώτα στη Χερέθ, οι φωνές ανέβηκαν καθώς οι χιλιάδες οπαδοί στην πίστα γιόρτασαν την επιστροφή τους στις εξέδρες μετά από τρία χρόνια απουσίας. Ο Bagnaia έλαβε από την αρχή το προβάδισμα με τον Quartararo να βρίσκεται πίσω δεύτερος. Ο Espargaro και ο Marc Marquez (Repsol Honda) μονομαχούσαν κυριολεκτικά αγκώνα με αγκώνα εκτός γραμμής, με τον άνδρα της Aprilia να βουτά κάτω από τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στην αρχική γωνία μόνο για να τρέξει φαρδιά και να επιτρέψει στον άνδρα της Honda να φτάσει στην πέμπτη θέση. Ο Jack Miller της Ducati Lenovo Team ήταν τρίτος στον πρώτο γύρο, μπροστά από τον Takaaki Nakagami της LCR Honda Idemitsu.
Ο Marquez ήταν και πάλι επιθετικός στον πρώτο γύρο καθώς πυροβολούσε στην εσωτερική πλευρά και κάθισε ο Nakagami για να κερδίσει την τέταρτη θέση. Λίγο αργότερα, ο Jorge Martin της Pramac Racing έπεσε έξω για τέταρτη φορά σε έξι αγώνες και, στην 200ή του εμφάνιση στο Grand Prix, ο Stefan Bradl του HRC χτύπησε επίσης στην τελευταία στροφή. Μόνο μερικοί γύροι είχαν ολοκληρωθεί, αλλά το κορυφαίο δίδυμο είχε ξεχωρίσει όλο και περισσότερο από τον Miller. Μέχρι τον 5ο γύρο ήταν 1,5 δευτερόλεπτο και αυτό το χάσμα συνέχισε να αυξάνεται. Εν τω μεταξύ, ο Αυστραλός ανησυχούσε περισσότερο για την κατάκτηση των τελευταίων θέσεων στο βάθρο με τον Marquez και τον Espargaro να ασκούν αυξανόμενη πίεση στον εργοστασιακό άνδρα της Ducati.
Ο Darryn Binder (WithU RNF Yamaha) συνετρίβη στη 2η στροφή, πριν λάβει χώρα μια μεγάλη στιγμή στον αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Μετά από ένα αργό ξεκίνημα, η μέρα του Alex Rins χειροτέρεψε όταν ο άνδρας της Team Suzuki Ecstar αναγκάστηκε να περάσει σε ευθεία το GSX-RR του μέσα από τα χαλίκια της 11ης στροφής μετά από ένα μπλοκάρισμα στο μπροστινό μέρος. Η ημέρα καταστροφής της Pramac Racing συνεχίστηκε όταν ο Johann Zarco συνετρίβη στην στροφή 5.
Στα μισά του αγώνα ο Bagnaia είχε καταφέρει να κερδίσει ένα καλό πλεονέκτημα και το διατηρούσε μέχρι τους τρεις τελευταίους γύρους του αγώνα. Τότε ο Quartararo μείωσε τη διαφορά και άρχιζε να πλησιάζει τον εργοστασιακό άνδρα της Ducati. Δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι θα μπορούσε ο Quartararo να κλέψει τη νίκη της Χερέθ από τον Bagnaia. Το ζευγάρι πλέον μαχόταν απίστευτα κοντά με διαφορά 11 δευτερολέπτων μακριά από τους υπόλοιπους.
Ξεκίνησαν τον τελευταίο γύρο με τον Bagnaia να έχει πλεονέκτημα μόλις μισού δευτερολέπτου. Καθώς περνούσαν από τον τέταρτο και τελευταίο τομέα, ο Quartararo πλησίαζε όλο και περισσότερο, τώρα μόλις ένα τέταρτο του δευτερολέπτου μακριά από τον πρώην Παγκόσμιο Πρωταθλητή Moto2™. Αλλά, ο Bagnaia στάθηκε σταθερός, αντέχοντας την πίεση, για να πάρει μια ζωτική νίκη στη Jerez. Ήταν η πρώτη για τον Bagnaia μετά τον αγώνα λήξης της περσινής σεζόν στη Βαλένθια.
ΑΓΩΝΑΣ ΕΞΕΔΡΟΥ ΦΥΛΕΙ
Όπως και στη μονομαχία για τη νίκη, έτσι και για την τρίτη θέση ζωντάνεψε στο τέλος. Είχαν απομείνει πέντε γύροι, όταν ο Marquez έκανε μια τέλεια κίνηση προς τα μπρος στην εσωτερική του Miller στη στροφή 5. Ο Espargaro πίσω ήξερε ότι έπρεπε να ανταποκριθεί ή κινδύνευε να δει το Respol Honda κοντά του. Ο άνθρωπος της Aprilia είχε μια απάντηση στον ίδιο γύρο, καθώς φρέναρε δυνατά και αργά στην τελευταία στροφή. Πέρασε ο Ισπανός, αλλά γρήγορα θα γινόταν ακόμα καλύτερος για αυτόν.
Ο Marquez πήγε ανοιχτά στην τελευταία γωνία και το μπροστινό άκρο του RC213V του διπλώθηκε, προτού με κάποιο τρόπο με αληθινό στυλ Marc Marquez, το σηκώσει από τον αγκώνα του για να συνεχίσει. Ο Espargaro και ο Miller πέρασαν και οι δύο για να υποβιβάσουν τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στην πέμπτη θέση. Ο Espargaro έκανε check-out, βάζοντας γρήγορα μισό δευτερόλεπτο στον Miller, αλλά ο Marquez δεν τελείωσε. Ο εργοστασιακός άνθρωπος της Honda τα ρίσκαρε όλα στον τελευταίο γύρο για να πάρει την τέταρτη θέση, βουτώντας στην εσωτερική του Miller στη στροφή 8 με εντυπωσιακό στυλ.
Μπροστά τους, όμως, ο Espargaro περνούσε από τη γραμμή για να ανέβει ένα κομβικό βάθρο για το εργοστάσιο Noale. Έτσι, ο Ισπανός όχι μόνο βρίσκεται δεύτερος στη βαθμολογία, οκτώ βαθμούς μακριά από τον Quartararo, αλλά η Aprilia έχασε επίσημα το καθεστώς παραχώρησης MotoGP™ μετά από έξι μακρά, δύσκολα χρόνια. Πίσω από τον Marquez και τον Miller στην τέταρτη και πέμπτη θέση ήταν ο Joan Mir της Team Suzuki Ecstar, που μπήκε καθυστερημένα στη μάχη του βάθρου που εξελισσόταν μπροστά του, αλλά δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από την 6η θέση.
Ο Nakagami πιο πίσω έφτασε έβδομος στη γραμμή τερματισμού, τέσσερα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Enea Bastianini (Gresini Racing) που κατέκτησε την όγδοη θέση. Ο παλιός ηγέτης του Πρωταθλήματος επέλεξε τον πρωτάρη Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing), ο οποίος ταίριαξε με το καλύτερο του αποτέλεσμα στο MotoGP™ παρά το γεγονός ότι ήταν στην ένατη θέση. Η τελική θέση μέσα στην πρώτη δεκάδα πήγε στον Brad Binder της Red Bull KTM Factory Racing.
Τα αποτελέσματα του MotoGP της Jerez για το Top 10:
1. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) – 25 γύροι
2. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0,285
3. Aleix Espargaro (Aprilia Racing) + 10.977
4. Marc Marquez (Repsol Honda Team) + 12.676
5. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) + 12.957
6. Joan Mir (Team SUZUKI ECSTAR) + 13.934
7. Takaaki Nakagami (LCR Honda IDEMITSU) + 14.929
8. Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) + 18.436
9. Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) + 18.830
10. Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) + 20.056