Ο Thierry Neuville κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της σεζόν με μια εντυπωσιακή επιτυχία στο RallyRACC – Rally de España το απόγευμα της Κυριακής. Ο Βέλγος πήρε τον έλεγχο του αγώνα στον προτελευταίο γύρο, έχοντας οκτώ συνεχόμενους ταχύτερους χρόνους με το Hyundai i20 του στη μέση του τριήμερου ράλι ασφάλτου για να εξασφαλίσει τη νίκη στην Ισπανία με 24,1 δευτερόλεπτα διαφορά.
Η δεύτερη θέση για τον Elfyn Evans με Toyota Yaris σημαίνει ότι ο αγώνας για τον τίτλο των οδηγών πηγαίνει στον τελικό γύρο στην Ιταλία τον επόμενο μήνα. Στην τρίτη θέση με i20 ο Dani Sordo 11,2 δευτερόλεπτα. Ο πρωτοπόρος Sébastien Ogier πήρε την 4η θέση και πλέον έχει διαφορά 17 πόντων στο πρωτάθλημα από τον Evans, ο οποίος είναι ο μόνος έτερος διεκδικητής του πρωταθλήματος, όπως ακριβώς συνέβη και στο πρωτάθλημα του 2020.
Μετά τον υποσκελισμό του Evans από το προβάδισμα το πρωί του Σαββάτου, η πρόοδος του Neuville στον αγώνα ήταν σταθερή και κατάφερε να διατηρεί άνετα την πρώτη θέση μέχρι το Wolf Power Stage, όπου αισθάνθηκε σημαντική απειλή.
Ένα πρόβλημα στον κινητήρα εκκίνησης δημιούργησε άγχος στο team, αλλά με τη βοήθεια του συνοδηγού του Martijn Wydaeghe έσπρωξε το i20 τους στην ανασύνταξη πριν από το Wolf Power Stage. Το πλήρωμα πραγματοποίησε το Power Stage χωρίς περαιτέρω προβλήματα, αλλά το περιστατικό ταρακούνησε σαφώς τον Neuville.
«Είμαι ανακουφισμένος που είμαι στο τέλος», παραδέχτηκε και συνέχισε: «Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, αλλά παλέψαμε πολύ σκληρά. Είχαμε μια καλή καθαρή πορεία και μέχρι το τέλος όλα ήταν τέλεια. Δυστυχώς, πολύ άγχος πριν από το τελευταίο στάδιο. Είμαι πραγματικά απογοητευμένος για αυτό, γιατί αλλιώς το Σαββατοκύριακο θα ήταν τέλειο και ωραίο, αλλά τώρα δεν είναι».
Ο 2ος Έβανς αισθάνθηκε άβολα στους βρώμικους δρόμους από τη σκόνη στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές στους λόφους της Κόστα Νταουράντα στο δεύτερο πέρασμα, αλλά ο Ουαλός μείωσε τη διαφορά από τον Ogier στους μόλις 17 βαθμούς πλέον με τη νίκη στη Φινλανδία νωρίτερα αυτόν τον μήνα και τη 2η θέση στην Ισπανία από τους 44 που ήταν πριν από αυτούς τους 2 αγώνες. Δοκίμασε μια ποικιλία αλλαγών στις ρυθμίσεις, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Βέβαια, είχε αρκετό ρυθμό για να παραμείνει μπροστά από τον Sordo, ο οποίος κέρδισε και τις τέσσερις ειδικές διαδρομές της Κυριακής για να ανέβει στο βάθρο και να αφήσει τον Ogier στην 4η.
Ο Γάλλος επιδιώκοντας τον όγδοο τίτλο του σε εννέα σεζόν, αγωνίστηκε για ρυθμό στο πρώτο μισό του ράλι. Ενώ, οι αλλαγές στις ρυθμίσεις του έδωσαν νέα πνοή, δε μπορούσε να συγκρατήσει τον Ισπανό.
Το 1-2 του Neuville και του Sordo στο μπόνους που δίνει το Power Stage σημαίνει ότι ο αγώνας μεταξύ της πρωτοπόρου Toyota Gazoo Racing και της Hyundai Motorsport για το στέμμα των κατασκευαστών θα πάει επίσης στον τελευταίο γύρο έχοντας όμως προβάδισμα 47 βαθμών. Ο Kalle Rovanperä τερμάτισε πέμπτος με το δικό του Yaris, σχεδόν 50 δευτερόλεπτα μακριά από τον Ogier, με τον Gus Greensmith να ξεπερνά αρκετά προβλήματα για να ολοκληρώσει την πρώτη εξάδα με Ford Fiesta με συνοδηγό τον Chris Patterson.
Ο Oliver Solberg γιόρτασε τo πρώτo του άσφαλτο αγώνα WRC με ένα i20 World Rally Car στην 7η θέση, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Nil Solans ήταν όγδοος με ένα άλλο i20, με τον νικητή του WRC2 Eric Camilli και τον Nikolay Gryazin να συμπληρώνουν την 10άδα στον πίνακα κατάταξης.
Ο τελικός γύρος που θα κρίνει τον τίτλο, θα γίνει στο FORUM8 ACI Rally Monza στις 18 – 21 Νοεμβρίου 2021.