Ο Sébastien Ogier πήρε μια απίθανη νίκη στο Ράλι Safari της Κένυας το απόγευμα της Κυριακής, αφού τα όνειρα του Thierry Neuville διαλύθηκαν παράλληλα με την ανάρτηση του αυτοκινήτου του.
Όταν ο Neuville αποχώρησε από το Hyundai i20 του στο τεστ ταχύτητας έναρξης της Κυριακής, αφού χτύπησε ένα βράχο και έσπασε τη δεξιά οπίσθια ανάρτηση, ο Γάλλος ήταν σε τέλεια θέση να το εκμεταλλευτεί. Προσπέρασε τον ομόσταβλό του Takamoto Katsuta με Toyota Yaris στην προτελευταία φάση για να κερδίσει το κλασικό αφρικανικό τετραήμερο με 21,8 δευτερόλεπτα διαφορά μετά την επιστροφή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA και απουσία 19 ετών.
Ο Ogier έφτασε στη νίκη από την έβδομη θέση που βρέθηκε, αφού υπέστη τα δικά του προβλήματα την Παρασκευή. Η τέταρτη νίκη του σε έξι γύρους διεύρυνε το προβάδισμά του σε 34 πόντους στο μέσο της σεζόν για τον επτά φορές πρωταθλητή. Συγκεκριμένα ο νικητής Ogier δήλωσε: “Μετά τα προβλήματά μας την Παρασκευή, είχαμε ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο με πολύ καλό ρυθμό” και συνέχισε: “Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία να είσαι εδώ. Η υποστήριξη που λάβαμε από τους ντόπιους ήταν απίστευτη. Μπορεί να είναι λίγο μικρότερο από τις παλιές μέρες, αλλά η πρόκληση είναι ακόμα πολύ σκληρή”.
Το Safari ανταποκρίθηκε στη φήμη του ως ένα από τα εμβληματικά γεγονότα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο. Βραχώδεις και αμμώδεις διαδρομές με χαλίκι γύρω από τις λίμνες Naivasha και Elmenteita στην κοιλάδα Great Rift έδωσαν μια σκληρή δοκιμασία, ενώ εκπληκτικά τοπία, εξωτικά άγρια ζώα και ενθουσιώδεις ντόπιοι απεικόνισαν την Αφρική στα καλύτερά της.
Ο Neuville είχε οδηγήσει σε όλα εκτός από δύο stage μέχρι την εγκατάλειψη και είναι το τρίτο διαδοχικό ράλι που η Hyundai εγκαταλείπει με προβλήματα αναστολής έχοντας το προβάδισμα. Ο Βέλγος δήλωσε: «Πολύ σκληρή τύχη για εμάς, αλλά και για όλη την ομάδα, τρία σκληρά Σαββατοκύριακα Ράλι συνεχόμενα, και κανείς δεν το άξιζε αυτό. Θα αξίζαμε τρεις νίκες στα τρία τελευταία γεγονότα, αλλά δυστυχώς δεν το κάναμε».
Ο Ιάπωνας Katsuta διατήρησε τη συνεχή του βελτίωση για να κερδίσει το πρώτο του βάθρο WRC κατακτώντας τη δεύτερη θέση και σφραγίζοντας το τέταρτο 1-2 αποτέλεσμα της Toyota Gazoo Racing στη σεζόν, διευρύνοντας το προβάδισμα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών σε 59 πόντους. Ο Katsuta ήταν υποδειγματικός σχεδόν σε όλα. Τελείωσε 47,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ott Tänak, ο οποίος πλησίαζε έως ότου ένας ελαττωματικός θερμαντήρας παρμπρίζ στην τελική σκηνή με βροχή, το Σάββατο, τον ανάγκασε να σταματήσει και να καθαρίσει το γυαλιστερό γυαλί με το χέρι του.
Τα δίδυμα M-Sport Ford, Gus Greensmith και Adrien Fourmaux, τερμάτισαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση με τα Fiesta τους. Η στρατηγική τους χωρίς ρίσκο απέδωσε και ο Γάλλος Fourmaux γιόρτασε τη νίκη του πρώτου του stage το πρωί της Κυριακής. Τους χώρισε μόλις ένα δέκατο στον αγώνα, αλλά τελικά την 4η θέση πήρε ο Fourmaux λόγω ποινής 10 δευτερολέπτων στον Greensmith μετά την ολοκλήρωση του αγώνα.
Ο Kalle Rovanperä πήρε την 6η θέση με σχεδόν εννέα λεπτά διαφορά, αφού έλαβε μια βαριά χρονική ποινή όταν το αυτοκίνητό του σταμάτησε σε βαθιά άμμο την Παρασκευή. Ο ηγέτης του WRC3 Onkar Rai ήταν έβδομος, μπροστά από τους οδηγούς της κατηγορίας υποστήριξης Karan Patel και Carl Tundo. Ο Έλφιν Έβανς κέρδισε πόντο με τη 10η θέση μετά τη στάθμευση του Yaris την Παρασκευή το πρωί με σπασμένη ανάρτηση.
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ευρώπη με το Ράλι Εσθονίας στις 15-18 Ιουλίου όπου ξεκινά το δεύτερο μισό της σεζόν.
Ακολουθούν η οκτάδα των νικητών, η βαθμολογία των οδηγών, των κατασκευαστών και βίντεο από τον αγώνα: