Ο Kalle Rovanperä εξασφάλισε μια εμφατική νίκη στο Ράλι Σουηδίας το απόγευμα της Κυριακής – 21 χρόνια αφότου ο πατέρας Harri πήρε τη μοναδική του νίκη σε διοργάνωση Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι WRC της FIA. Ο Φινλανδός σημείωσε την τρίτη του επιτυχία στην καριέρα του με διαφορά 22 δευτερολέπτων, αφού ο συμπαίκτης του στην Toyota Έλφιν Έβανς, έπεσε έξω σε μια χιονοπαγίδα το πρωί της Κυριακής. Πλέον, ο Rovanperä προηγείται στη βαθμολογία με 14 βαθμούς διαφορά μετά το δεύτερο γύρο.
Ο Rovanperä ήταν μόλις τεσσάρων μηνών όταν ο πατέρας του θριάμβευσε στο μοναδικό αμιγώς χειμερινό αγώνα του WRC το 2001 με ένα Peugeot 206 World Rally Car.
Πέντε διαφορετικοί οδηγοί οδήγησαν κατά τη διάρκεια μιας γρήγορης και εξαγριωμένης ημέρας έναρξης κοντά στο Umeå στο πιο βόρειο Ράλι Σουηδίας που έγινε ποτέ. Ο Rovanperä ανέκτησε την πρωτοβουλία νωρίς στο δεύτερο σκέλος, αλλά ο Evans παρέμεινε ζεστός πριν από την πρόωρη αποχώρησή του.
“Δεν πίστευα ότι θα μπορούσαμε να είμαστε τόσο καλοί, ειδικά ξεκινώντας πρώτοι στο δρόμο την Παρασκευή”, είπε ο ενθουσιασμένος Rovanperä και συνέχισε “Ήταν πολύ μεγάλη δουλειά, αλλά η ομάδα έκανε επίσης εξαιρετική δουλειά και το μονοθέσιο ήταν υπέροχο όλη την ώρα. Νιώθω πολύ πιο σίγουρος τώρα. Δεν είχα όρεξη να πανηγυρίσω πολύ τώρα. Ήταν ένα πραγματικά δύσκολο Σαββατοκύριακο για τους ανθρώπους στην Ουκρανία και ελπίζω πραγματικά να έχουν τη δύναμη και την ελπίδα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές”.
Ο Έβανς πάλευε να ξεπεράσει μια ποινή 10 δευτερολέπτων που επιβλήθηκε αργά το βράδυ του Σαββάτου, όταν χτύπησε σε μια χιονοπαγίδα στο εναρκτήριο τεστ ταχύτητας της Κυριακής. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου του υπέστη πολύ μεγάλη ζημιά για να μπορέσει να συνεχίσει.
Μετά από έναν απογοητευτικό εναρκτήριο γύρο τον περασμένο μήνα, η δεύτερη θέση για τον Thierry Neuville έδωσε μια έγκαιρη ώθηση στην Hyundai Motorsport. Ο Βέλγος επέζησε από μερικές δύσκολες διπλές στροφές στα χιόνια με το i20 N του και κράτησε μακριά τον Esapekka Lappi που κυνηγούσε. Ο έτερος Φινλανδός, που επέστρεψε στη σύνθεση της Toyota Gazoo Racing μετά από τρία χρόνια απουσίας, τερμάτισε τελικά 8,6 δευτερόλεπτα πίσω από το Neuville για να προωθήσει την ιαπωνική μάρκα στην πρώτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, 24 βαθμούς μπροστά από την M-Sport Ford.
Ο Takamoto Katsuta με την τέταρτη θέση έφερε τρία αυτοκίνητα Toyota GR Yaris στην πρώτη τετράδα, με επιπλέον 1 λεπτό και 48,8 δευτερόλεπτα. Ο Gus Greensmith ξεπέρασε ένα πρόβλημα στο ξεκίνημα του αγώνα, όταν ένα ταξίδι μέσα στο χιόνι και τα προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων τον καθυστέρησαν, για να τερματίσει πέμπτος με ένα Ford Puma. Ο Oliver Solberg ήταν στη μέση της μάχης για το προβάδισμα την ημέρα έναρξης, αλλά τα προβλήματα στο γκάζι στο i20 N του κόστισαν χρόνο το Σάββατο και έπεσε στην έκτη θέση.
Ο νικητής του WRC2 Andreas Mikkelsen ήταν έβδομος μπροστά από τους άλλους οδηγούς της κατηγορίας υποστήριξης Ole Christian Veiby, Jari Huttunen και Egon Kaur.
Αποτελέσματα και βαθμολογίες:
Οι αγώνες για το WRC σταματούν για ένα διάλειμμα το Μάρτιο πριν επιστρέψουν με το Ράλι Κροατίας στις 21 – 24 Απριλίου. Ο ασφάλτινος αγώνας πραγματοποιείται στην πρωτεύουσα Ζάγκρεμπ.
Πλήρης κάλυψη από το Ράλι Σουηδίας είναι διαθέσιμη στο WRC+ All Live, συμπεριλαμβανομένης της μετάδοσης κάθε ειδικής καθώς και βασικών συνεντεύξεων, χαρακτηριστικών και αναλύσεων ειδικών από το service park.