28.4 C
Ελλάδα
5 Οκτωβρίου 2024
Motorplay.gr
Οδική Ασφάλεια

Σήμερα 22 Μαρτίου είναι η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στους Δρόμους

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στους Δρόμους διοργανώνεται κάθε χρόνο στις 22 Μαρτίου και προέκυψε από τη συνειδητοποίηση ότι τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα οφείλονται στην επιθετική οδηγική συμπεριφορά. Στόχος της Ημέρας είναι να γίνουν οι δρόμοι ένας χώρος αρμονίας και όχι μία αρένα επιθετικών συμπεριφορών.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Παύλος Μυλωνάς» (2008), οι Έλληνες οδηγοί είναι οι πιο επιθετικοί στην Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο ξεκίνησε αρχικά στη Γαλλία το 2001 και στη συνέχεια υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ας δούμε παρακάτω τι πρέπει να προσέχουμε και τι συμβουλές μας δίνουν οι ειδικοί.

H οδική ευγένεια στην πράξη

Ας αρχίσουμε από σήμερα να εφαρμόζουμε τους απλούς κανόνες οδικής ευγένειας, για μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο, ποιότητα στις οδικές μας μετακινήσεις και περιορισμό των τροχαίων συμβάντων:

  • Παραμένω ήρεμος και ψύχραιμος κάθε στιγμή που κινούμαι στο δρόμο
  • Παραμένω ευγενικός και διαλλακτικός για τη δική μου ασφάλεια, ακόμα και όταν με προσβάλλουν
  • Σέβομαι τους υπόλοιπους οδηγούς, τηρώντας την προτεραιότητα και τις αποστάσεις και ειδοποιώντας με φλας και αλάρμ για την επόμενη κίνησή μου
  • Δεν χρησιμοποιώ άσκοπα και επιθετικά την κόρνα και τα φώτα
  • Παρκάρω μόνο στα προκαθορισμένα σημεία και σε καμιά περίπτωση στο πεζοδρόμιο, σε διάβαση πεζών  ή σε ράμπα για ΑμεΑ.

Η Oδική Ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο

Ο σεβασμός των άλλων είναι ακόμη πιο σημαντικός για τη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο, καθώς οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι μεγαλύτερες από αυτές μέσα στην πόλη. Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και ο ΣΕΣ απευθύνονται στους χρήστες του οδικού δικτύου γενικότερα και στους οδηγούς των αυτοκινητοδρόμων ειδικότερα, επιχειρώντας να ευαισθητοποιήσουν τους οδηγούς και καλώντας τους να γίνουν θιασώτες της οδικής ασφάλειας. Γι’ αυτό λοιπόν λέμε:

  • Τηρώ τα όρια ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο. Στις μεγάλες ταχύτητες ο χρόνος ακινητοποίησης είναι επίσης μεγάλος όπως και η απόσταση ακινητοποίησης, γι’ αυτό και η αυστηρή τήρησή τους είναι σημαντική
  • Δεν πιέζω οδηγώντας επιθετικά (αναβοσβήνοντας τα φώτα, βγάζοντας αριστερό φλας) τυχόν προπορευόμενα οχήματα, όταν κινούμαι στην αριστερή λωρίδα
  • Κινούμαι στην αριστερή λωρίδα όταν προτίθεμαι να προσπεράσω
  • Τηρώ τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, που αντιστοιχεί σε 2 δευτερόλεπτα μέχρι να περάσω από το ίδιο σταθερό σημείο από το οποίο πέρασε και εκείνο
  • Κινητό τηλέφωνο, έντονοι διάλογοι με επιβάτες, φαγητό, ρύθμιση ήχου, αποτελούν παράγοντες απόσπασης προσοχής
  • Δεν οδηγώ ποτέ στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), που προορίζεται για την κίνηση οχημάτων άμεσης επέμβασης ούτε σταματώ χωρίς λόγο σε αυτή
  • Δίνω μεγάλη προσοχή στη σήμανση, τόσο στη μόνιμη όσο και στην έκτακτη (ηλεκτρονική) που πιθανόν να προειδοποιεί για έργα ή κάποιο συμβάν
  • Σε περίπτωση έργων, μειώνω ταχύτητα με μεγάλη προσοχή επιδεικνύοντας σεβασμό για το προσωπικό που εργάζεται πάνω στο δρόμο
  • Αν μεταφέρω φορτίο, φροντίζω να είναι δεμένο με ασφάλεια στο όχημά μου. Μια πιθανή πτώση το φορτίου μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τροχαίο
  • Ελέγχω συχνά τους καθρέφτες μου για επερχόμενα δίκυκλα
  • Συγκρατώ τον τετραψήφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης και καλώ για βοήθεια, όταν τη χρειάζομαι ο ίδιος ή αντιληφθώ κάποιον που έχει ανάγκη
  • Είμαι προσεκτικός στις σήραγγες, ανάβω υποχρεωτικά τα φώτα μου, διατηρώ μεγαλύτερες αποστάσεις ασφαλείας, δεν κάνω προσπεράσεις, ούτε ακινητοποιώ το όχημά μου αν δεν συντρέχει σοβαρός λόγος
  • Έχω πάντα μαζί μου τρίγωνο, πυροσβεστήρα, ανακλαστικό γιλέκο, φαρμακείο και αλυσίδες (το χειμώνα)

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο παρουσιάστηκε αρχικά στη Γαλλία το 2001 και υποστηρίχτηκε το 2007 από τους Responsible Young Drivers (RYD), οι οποίοι και την υιοθέτησαν ως καμπάνια ενημέρωσης από το 2008. Προέκυψε από τη συνειδητοποίηση ότι τα περισσότερα τροχαία συμβάντα οφείλονται στην επιθετική συμπεριφορά, όπως και ότι είναι ανάγκη να μάθουμε να μοιραζόμαστε  δίκαια τους δημόσιους χώρους έτσι ώστε είναι  να γίνουν οι  δρόμοι ένας χώρος  αρμονίας και όχι μια αρένα επιθετικών συμπεριφορών.

Περισσότερα στο: ioas.gr

Related posts

Πρακτικά Μαθήματα

motorplayadmin

Η πλάνη στην έκθεση αυτοψίας τροχαίου ατυχήματος της τροχαίας. Κόστος τροχαίων ατυχημάτων υπό του Κου Χρ.Γκλαβόπουλου

motorplayadmin

Νέος Ποινικός Κώδικας: Αυστηρότερες ποινές σε όσους οδηγούν μεθυσμένοι και προκαλούν τροχαία

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.