26.3 C
Ελλάδα
13 Σεπτεμβρίου 2024
Motorplay.gr
AutoRoad Safety

Χρειάζονται ΜΕΤΡΑ και όχι ημίμετρα!

Ακούμε κατά καιρούς για διάφορες πρωτοβουλίες και δρώμενα τα οποία αναφέρονται στη μάστιγα των οδικών ατυχημάτων. Μάλιστα… και ποιο είναι το αποτέλεσμα όλων αυτών των ενεργειών και πρωτοβουλιών; Σε πρώτο χρόνο λέμε ότι όλα αυτά είναι καταρχάς θετικά. Όμως ποιος μετρά την αποτελεσματικότητα όλων αυτών και τι κόστος έχουν;

Πριν μερικά χρόνια συγκροτήθηκε και μια διαρκής επιτροπή στη Βουλή, η οποία άκουγε πολλούς μήνες ειδικούς, σχετικούς αλλά και δρώντες με σκοπό τη μείωση των οδικών ατυχημάτων. Το τι κόσμος παρέλασε από αυτή την επιτροπή δε λέγεται αδέρφια. Αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας ήταν η επιτροπή να προβεί σε μερικές εισηγήσεις για τον ΚΟΚ και τίποτε άλλο.

Εμείς δεν προσκληθήκαμε ποτέ ενώ είμαστε εκδότες 2 τίτλων περιοδικών AUTOSAFE και ROAD SAFETY. Επίσης είμαστε επίσημο μέλος της Ευρωπαϊκής Χάρτας οδικής ασφάλειας από το 2006 και πρόσφατα μέλος του ΟΗΕ.

Δε μας ενόχλησε το γεγονός ότι δε μας κάλεσαν. H επιτροπή κάλεσε αρκετούς αλλά όχι απαραίτητα και τους ειδικούς. Πρόχειρα λοιπόν και με πολύ δήθεν και χωρίς ουσία χειρισμούς, η Βουλή των Ελλήνων ασχολήθηκε επί έτη χωρίς να παράξει κανένα χειροπιαστό αποτέλεσμα. Στην Ευρωπαϊκή Χάρτα αναφέρονται περισσότερες από πενήντα εταιρείες και φορείς. Αναρωτιόμαστε γιατί γράφτηκαν, ενώ το έργο τους σύμφωνα με το σκοπό είναι σχεδόν ανύπαρκτο.

Ένα άλλο θέμα είναι πως χρησιμοποιείται η ιδιότητα του μέλους και τι οικονομικά ωφελήματα έχουν, καθώς και αν εξαργυρώνουν την ιδιότητά τους με ίση προβολή, αντίστοιχη του έργου τους και εάν υλοποιούν όσα εξαγγέλλουν. Εμείς σαν χώρα κοιμόμαστε, υποκρινόμαστε, αδιαφορούμε και προκαλούμε με τη συμπεριφορά μας την αύξηση και όχι τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Οι επίσημοι εισαγωγείς αυτοκινήτων-μηχανών κλείνουν τα μάτια και τα αυτιά σε αυτή τη μάστιγα.

Πέραν των άλλων μέτρων για την εξεύρεση πόρων που χρειάζονται, για την επιστημονική και συστηματική πρόληψη με κρατική επιτήρηση, χρειάζονται κονδύλια που να αναφέρονται στον κρατικό προϋπολογισμό. Τέλος σε κάθε εισαγωγή οχήματος, διπλώματος αλλά και άδεια κυκλοφορίας ή μεταβίβαση οχήματος πρέπει να υπάρξει ένα τέλος που από την συγκέντρωσή του θα χρηματοδοτούνται καμπάνιες για την οδική ασφάλεια και πρόληψη. Χωρίς χρήματα και σοβαρότητα δε θα αλλάξει τίποτα.

Έχει προκύψει από έρευνες ότι κάθε ευρώ που δαπανάται για την πρόληψη, μας εξοικονομεί 20 ευρώ από την υγεία και αποκατάσταση των τραυματιών.

ΚΠ

Related posts

Πες μου τι χρώμα οδηγείς να σου πω πόσο ασφαλής είσαι!

motorplayadmin

Tο Hyundai Tucson αναδείχθηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022”

motorplayadmin

Εντυπωσιακές εικόνες από το 16ο Motor Festival «Be Brave to be Free» στα Ιωάννινα!

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.