Το Audi A4 είναι διαχρονικά ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Γερμανικής εταιρίας. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994 σαν διάδοχος του Audi 80, ενώ στην σημερινή του εκδοχή πρωτοκυκλοφόρησε το 2016, αν και πρόσφατα ακολούθησε ένα “φρεσκάρισμα” που το έχει κάνει ακόμη πιο επιβλητικό.
Το Audi A4 εντυπωσιάζει με έναν πρωτοποριακό συνδυασμό τεχνολογίας και αισθητικής. Καθαρές επιφάνειες, δυναμικές γραμμές και εντυπωσιακό στυλ χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο. Όπως συμβαίνει συνήθως, οι διαστάσεις μεγαλώνουν σε κάθε διαδοχική έκδοση και στην περίπτωση του A4 το μήκος έχει φθάσει τα 4,726 μ., το πλάτος τα 1,842 μ., που φθάνει τα 2,022 μέτρα με τους καθρέφτες ανοιχτούς. Το ύψος είναι 1,427 μ., ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,820 μέτρα. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις, η Audi υπογραμμίζει ότι κατάφερε να μειώσει το βάρος σε ένα σημαντικό ποσοστό.
Η έκδοση A4 35 TFSI εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 1.984 κ.εκ. που αποδίδει 150 ίππους. Αυτή η επιλογή εκ πρώτης όψεως ίσως δείχνει λίγο περίεργη, δεδομένου ότι το Γκρουπ έχει στη γκάμα του τον γνωστό κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει επίσης 150 ίππους. Ενδεχομένως, όμως, αυτό να έγινε για να εξασφαλιστούν ακόμη μεγαλύτερες τιμές ροπής σε μεγαλύτερο εύρος. Και η ροπή είναι πράγματι εντυπωσιακή : 270 Nm στις 1.350 σ.α.λ. (!). Η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 225 χ.α.ω., ενώ τα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα.
Κατά τα λοιπά, η Audi έχει καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε το Α4 να προσφέρει περισσότερη άνεση, πρόσθετη ασφάλεια και μειωμένη κατανάλωση. Για αυτό φροντίζει ο έξυπνος συνδυασμός πρόσφατα ανεπτυγμένων συστημάτων υποβοήθησης. Όπως, το σύστημα υποβοήθησης απόδοσης και οικονομίας στην προνοητική οδήγηση, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα για εξοικονόμηση καυσίμου έως και 10 %.
Το adaptive cruise control με λειτουργία Stop&Go και υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης διευκολύνει τον οδηγό όταν υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος και αναλαμβάνει σε ταχύτητες κίνησης έως 65 km/h εν μέρει τη δύναμη που απαιτείται για την περιστροφή του τιμονιού. Είναι ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της αυτόνομης οδήγησης
Το καινοτόμο Audi virtual cockpit με την υψηλής ανάλυσης LCD οθόνη 12,3 ιντσών και το προαιρετικό ηχοσύστημα Bang & Olufsen με τρισδιάστατο ήχο, φροντίζουν με τη σειρά τους για μια όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη μετακίνηση, προσδίδοντας χαρακτήρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ειδικά όσον αφορά στο εξελιγμένο ηχοσύστημα, προσφέρει μια συναρπαστική καινοτομία. Ήχο που δίνει στους επιβάτες την αίσθηση του συναυλιακού χώρου. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση τεσσάρων επιπρόσθετων ηχείων, δύο στο ταμπλό και δύο στις κολόνες Α. Η καρδιά του ηχοσυστήματος είναι ένας 16-κάναλος ενισχυτής με συνολική ισχύ 755 watt, ο οποίος ελέγχει τα 19 ηχεία
Το προαιρετικό Audi virtual cockpit προσφέρει στο νέο Audi A4 υψηλής ποιότητας high-tech λειτουργίες. Ο πίνακας οργάνων, με τη μορφή μιας LCD οθόνης υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών, παρουσιάζει πληροφορίες με έναν ολοκληρωμένο και ευέλικτο τρόπο. Στη λειτουργία Infotainment, κυριαρχεί ένα κεντρικό παράθυρο, ενώ το στροφόμετρο και το ταχύμετρο εμφανίζονται ως μικρά στρογγυλά στοιχεία. Στην κλασική λειτουργία, δίνεται έμφαση στα όργανα, ενώ το κεντρικό παράθυρο με το χάρτη πλοήγησης ή τις λειτουργίες τηλεφώνου, τη λίστα ραδιοφωνικών σταθμών ή μουσικών αρχείων είναι αντίστοιχα στην περίπτωση αυτή μικρότερο.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι το προαιρετικό Audi smartphone interface φέρνει το Apple Car Play και το Android Auto στο αυτοκίνητο. Όταν ένα κινητό τηλέφωνο με λειτουργικό iOS ή Android (iOS 7.1 ή νεότερη έκδοση, Android 5.0 Lollipop ή νεότερη έκδοση) συνδέεται στη θύρα USB, το περιεχόμενο του τηλεφώνου, όπως για παράδειγμα πλοήγηση, τηλέφωνο, μουσική, καθώς και επιλεγμένες εφαρμογές όπως το Spotify και το WhatsApp, εμφανίζεται σε ένα ξεχωριστό μενού του MMI. Οι λειτουργίες του συστήματος MMI εμφανίζονται σε ένα νέο σχεδιασμένο μενού. Η λειτουργία είναι παρόμοια με αυτή των smartphones , ένα έξυπνο, εύκολο στη χρήση μενού που αντικαθιστά τα στατικά menu trees.
Το Α4 35 TFSI αποτελεί αναμφίβολα μια πολύ ισχυρή παρουσία σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των premium σεντάν, με υπολογίσιμους αντιπάλους από τη Γερμανία και όχι μόνο. Οι τιμές ξεκινούν από 34.300 € με 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Μελέτης Φουσκαρής