Για όσους ζητούν ένα crossover με επαρκείς χώρους, δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και προσιτή τιμή, το Dacia Duster αποτελεί σίγουρα μια ενδιαφέρουσα πρόταση.
Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στιβαρό σασί και μετάδοση κίνησης είτε στους εμπρός είτε και στους τέσσερις τροχούς όπου έχουμε ασφαλώς μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης σε χωμάτινες και πιο δύσκολες διαδρομές, το Dacia Duster έχει αποκτήσει πλέον μια πιο ελκυστική εμφάνιση, αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέροντες κινητήρες από τη Renault.
To μήκος του αυτοκινήτου φθάνει τα 4,341 μ., το πλάτος τα 1,804 μ. (2,052 μ. με καθρέφτες) και το ύψος τα 1,693 μέτρα (με μπάρες οροφής). Το μεταξόνιο φθάνει τα 2,674 μέτρα.
Κάτω από το καπώ βρίσκουμε έναν βενζινοκινητήρα 1.333 κ.εκ. που αποδίδει 130 ίππους, ενώ σε πιο ακριβές εκδόσεις το ίδιο μοτέρ αποδίδει 150 ίππους. Παράλληλα, υπάρχει και ένας κινητήρας ντίζελ 1.461 κ.εκ. που αποδίδει 115 ίππους.
Ο 1.3 της έκδοσης 130 TCe 130 FAP που παρουσιάζουμε εδώ, χαρίζει επαρκέστατες επιδόσεις για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την τελική να φθάνει τα 191 χ.α.ω., ενώ για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χ.α.ω. απαιτούνται 11,1 δευτερόλεπτα.
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση (Hill Start Assist), το οποίο συγκρατεί το όχημα ακόμη και στις πιο απότομες ανηφόρες ή κατηφόρες, βοηθώντας έτσι σημαντικά τον οδηγό, ενώ το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) εξασφαλίζει τον έλεγχο της ταχύτητας. Παράλληλα, ανάλογα με την έκδοση, το αυτοκίνητο μπορεί να εφοδιαστεί με το σύστημα Multiview με 4 κάμερες ανιχνεύει λακκούβες, πέτρες ή μικρά εμπόδια εξασφαλίζοντάς σας ομαλή διαδρομή.
Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης διευκολύνει την οδήγηση, το σύστημα προειδοποίησης “τυφλού” σημείου την κάνει ασφαλέστερη και η κάμερα πολλαπλών όψεων απλοποιεί τους ελιγμούς στάθμευσης. Μέσα στο όχημα, το άναμμα των φώτων και το σύστημα κλιματισμού είναι αυτόματα, ενώ το σύστημα πολυμέσων Media Nav Evolution είναι στην υπηρεσία του οδηγού.
Το νέο Dacia Duster προσφέρει πολυάριθμες δυνατότητες διαμόρφωσης, έτσι ώστε ο ιδιοκτήτης να μπορεί να μεταφέρει είτε όσα χρειάζεται για μια απόδραση το σαββατοκύριακο ή για μια βόλτα για ψώνια. Το πίσω αναδιπλούμενο κάθισμα που διαιρείται κατά 1/3-2/3, η χωρητικότητα φόρτωσης του χώρου αποσκευών, οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, πίσω από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων και κάτω από το κάθισμα συνοδηγού ή το ταμπλό, ικανοποιούν απόλυτα τις προσδοκίες.
Η βασική έκδοση Sportive 1.3 διαθέτει ABS με EBV και AFU, ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC) και ASR, Hill Start Assist – Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση – Hill Descent Control – Σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (στην έκδοση 4×4), μετωπικούς αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους εμπρός για την προστασία του κεφαλιού και του θώρακα, αερόσακους τύπου κουρτίνας, αισθητήρες φωτεινότητας, τρία πίσω προσκέφαλα – υποδοχές Isofix στα δύο πίσω πλαϊνά καθίσματα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι, 4 ηχεία, Bluetooth®, Audio streaming, θύρες USB & AUX, υπολογιστή ταξιδίου κ.α.
Στις ακριβότερες εκδόσεις βρίσκουμε τιμόνι και κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω διαιρούμενο κάθισμα 1/3 – 2/3 – cruise control με speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, σύστημα Πολυμέσων Media Nav Evo (με ελληνικούς χάρτες), δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων κ.α.
Οι τιμές του Dacia Duster ξεκινούν από 16.300€.
Μελέτης Φουσκαρής