21.1 C
Ελλάδα
3 Νοεμβρίου 2024
Motorplay.gr
FormulaΑγώνες

F1 – Εικόνες από τα μονοθέσια του 2021!

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA) και η Formula 1 παρουσίασαν στο πλαίσιο του Grand Prix του Τέξας τα μονοθέσια για το 2021 και τους κανονισμούς που θα ισχύσουν.

Tα νέα αυτοκίνητα της F1 θα είναι πιο αργά και λίγο βαρύτερα από τα σημερινά, με αλλαγές στην μπροστινή αεροτομή για ευκολότερες προσπεράσεις και περισσότερες μονομαχίες. Θα διαθέτουν ζάντες 18 ιντσών, το cockpit θα είναι μεγαλύτερο και ένα μεγάλο μέρος των μερών τους θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ομάδες για εξοικονόμηση κόστους, τα λεγόμενα ‘’Open Source’’ μέρη. Όμως όπως επεσήμανε ο τεχνικός διευθυντής της F1, ο Έλληνας Νικόλας Τομπάζης, οι νέοι κανονισμοί θα επιτρέπουν αρκετές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των αυτοκινήτων, ώστε να μη μοιάζει το πρωτάθλημα με διαγωνισμό ενιαίου. Βέβαια το design τους θα είναι πιο απλό και θα βασίζεται στην αεροδυναμική, με το όλο πάτωμα να λειτουργεί σαν διαχύτης.

Το ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων θα αυξηθεί από 743 σε 768 κιλά, εξαιτίας κυρίως των μεγαλύτερων ζαντών και των βαρύτερων κινητήρων. Θα επιδιωχθεί εξοικονόμηση στον τομέα των σαζμάν, όπου ο πλήρης ανασχεδιασμός θα επιτρέπεται μόνον κάθε πενταετία. Οι θερμαινόμενες κουβέρτες των ελαστικών θα διατηρηθούν και το 2021 και θα καταργηθούν πιθανότατα το 2022, ενώ ένα ενιαίο σύστημα φρένων αναμένεται το νωρίτερο το 2023 και σίγουρα όχι νωρίτερα.

Στο Austin οι οδηγοί του πρωταθλήματος είδαν για πρώτη φορά ένα δείγμα των μονοθεσίων του 2021. Την παρουσίαση έκαναν ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, ο CEO της F1, Chase Carey, ο αγωνιστικός διευθυντής Pat Symonds και ο επικεφαλής τεχνικών θεμάτων, Νικόλας Τομπάζης.

Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι σε θέση, να ακολουθούν πιο κοντά το ένα το άλλο. Αυτό ήταν για εμάς πολύ σημαντικό, γιατί έτσι θα γίνει η δράση στην πίστα αρκετά πιο ενδιαφέρουσα. Θα υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες, να επιτεθείς και να προσπεράσεις.» Γι αυτόν τον λόγο θα γίνει και ο σχεδιασμός της μύτης των μονοθεσίων και της μπροστινής αεροτομής τους πιο απλός.

Στόχος είναι να μπορεί το ένα να ακολουθήσει το άλλο χωρίς να χάνει σε αεροδυναμική απόδοση, αυξάνοντας τις μάχες και τα προσπεράσματα. Στους κινητήρες δεν θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές, σε αντίθεση με την ασφάλεια, η οποία θα βελτιωθεί περαιτέρω. Εξαιτίας όλων αυτών των αλλαγών, τα νέα μονοθέσια θα είναι στην αρχική τους φάση περίπου 3 έως 3,5 δευτερόλεπτα πιο αργά στον γύρο από τις σημερινές βολίδες.

Κάθε οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιεί τρεις κινητήρες, ισάριθμα κιβώτια και οκτώ εξατμίσεις ανά σεζόν. Στόχος της F1 είναι να κάνει το άθλημα πιο θεαματικό, να υπάρξει μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ των ομάδων, να μπει ένα πλαφόν στα οικονομικά, να γίνει ελκυστικό το σπορ σε νέες ομάδες και να υπάρξουν περιορισμοί στους κανονισμούς, ώστε οι κατασκευαστές να μην εκμεταλλεύονται «παραθυράκια».

Καθιερώνεται επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 από το 2021 ένα ανώτατο όριο 175 εκατ. δολαρίων στους ετήσιους προϋπολογισμούς των ομάδων, το οποίο θα μειωθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο σε αυτό δεν θα περιλαμβάνονται οι αποδοχές των οδηγών και των τριών καλύτερα αμειβόμενων στελεχών κάθε ομάδας. Επίσης, εξαιρούνται και άλλα κονδύλια, όπως του τμήματος μάρκετινγκ και τα μπόνους στα τέλη της χρονιάς. Αλλαγές έγιναν και στο αγωνιστικό ημερολόγιο, όπου ο μέγιστος αριθμός των Γκραν Πρι ανά έτος αυξήθηκε στα 25 και το σημερινό τετραήμερο κάθε αγώνα μειώνεται σε τριήμερο, καθώς συγχωνεύεται το πρόγραμμα της Πέμπτης και της Παρασκευής σε μία ημέρα.

Related posts

Σε ποσοστό 30% θα προσμετρηθούν οι βαθμοί του Ράλι ΔΕΘ 2021 για το Πρωτάθλημα Ράλι Χώματος

motorplayadmin

Ανάβαση Διονύσου 2023: Σπουδαίες μάχες, τραυματισμοί και πολλές καθυστερήσεις

motorplayadmin

Σπύρος και Γιάννης Μαυροειδάκος

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.