Η πρώτη γενιά του Honda Civic παρουσιάστηκε στο μακρινό 1972. Κάτω από το καπώ υπήρχε ένας κινητήρας 1,2 λίτρων με ισχύ 50 ίππων. Σήμερα βρισκόμαστε αισίως στη δέκατη γενιά του Civic, η οποία παρουσιάστηκε το 2015, ενώ το 2019 υπέστη ένα περιορισμένης έκτασης “φρεσκάρισμα”. Πρόκειται για ένα δυναμικό, πεντάθυρο hatcback, πλήρως ανασχεδιασμένο και με νέα προσέγγιση και νέες τεχνικές στην κατασκευή του αμαξώματος, την αεροδυναμική και το σχεδιασμό του πλαισίου.
Το Honda Civic συνδυάζει μοναδικά επιθετικές γραμμές, με ομαλές, αθλητικές καμπύλες. Όπως δηλώνει η ίδια η Ιαπωνική εταιρία “το αυτοκίνητο αυτό σχεδιάστηκε για να τραβά την προσοχή, αλλά πρωτίστως σχεδιάστηκε για να προσφέρει μοναδικές συγκινήσεις στον οδηγό του. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί με τρόπο απλό για εύκολη πρόσβαση σε όλες τις σημαντικές πληροφορίες και τον βασικό εξοπλισμό. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο για τις πραγματικές καθημερινές ανάγκες, ένα αυτοκίνητο που κατέχει μια από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες στην κατηγορία του”.
Το πεντάθυρο Honda Civic έχει μήκος 4,518 μ., πλάτος 1,799 μ. και ύψος 1,434, ενώ το μεταξόνιο φθάνει τα 2,697 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 478 λίτρα.
Ο βασικός κινητήρας είναι τρικύλινδρος τούρμπο με χωρητικότητα 988 κ.εκ., που αποδίδει 126 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή στρέψης να φθάνει τα 200 Nm στις 2.250 σ.α.λ. Η τελική της έκδοσης αυτής φθάνει το αξιοπρεπέστατο νούμερο των 200 χ.α.ω., ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χρειάζονται 10,8”.
Για όσους ζητούν περισσότερη ισχύ, υπάρχει και ένας επίσης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 λίτρων με ισχύ 182 ίππων στις 5.550 σ.αλ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 1900 σ.α.λ. Εδώ η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 220 χ.α.ω., ενώ τα 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε 8,2 δευτερόλεπτα.
Οι βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμοι σε εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματη μετάδοση CVT (Continuously Variable Transmission – Κιβώτιο Ταχυτήτων Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Σχέσης).
Με εργονομικά σχεδιασμένη θέση οδήγησης και νέο σύστημα διεύθυνσης (διπλού πινιόν), το Civic προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο, δίνοντας μία μοναδική εμπειρία οδήγησης. Το σύστημα ανάρτησης έχει ρυθμιστεί ειδικά για δυναμική οδήγηση και διαθέτει ένα ανεξάρτητο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, καθώς και γόνατα MacPherson μπροστά.
Η Ιαπωνική εταιρία επανασχεδίασε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου, με στόχο να δημιουργήσει ένα νέο αμάξωμα χαμηλού βάρους με υψηλής αντοχής υλικά και αυξημένη στρεπτική ακαμψία.
Το Civic είναι εξοπλισμένο με το νέας γενιάς σύστημα ήχου και πληροφόρησης Honda Connect με οθόνη αφής 7″ στις εκδόσεις Elegance & Sport. Το σύστημα περιλαμβάνει DAB ψηφιακό ραδιόφωνο, Apple Carplay και Android Auto, ενώ το προεγκατεστημένο ηχοσύστημα AHA συνδέεται με το διαδίκτυο.
Το αυτοκίνητο διαθέτει πληθώρα “έξυπνων” τεχνολογιών, όπως είναι το σύστημα ελέγχου ευστάθειας Vehicle Stability Assist, το οποίο σε συνεργασία με το Traction Control, ελέγχει τα επίπεδα πρόσφυσης και υπολογίζει με ακρίβεια την ισχύ επιτάχυνσης ή πέδησης που χρειάζεται για να ενισχυθεί ο έλεγχος όταν ο οδηγός επιταχύνει, φρενάρει ή στρίβει. Παράλληλα, το σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει αν η πίεση του αέρα στα ελαστικά είναι λάθος.
Ακόμη, το Honda SENSING είναι μια από τις πλέον εξελιγμένες σειρές τεχνολογιών ασφάλειας και περιλαμβάνει συστήματα όπως Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματης Πέδησης Μετριασμού Σύγκρουσης), Lane Departure Warning (Ειδοποίηση Απόκλισης από την Λωρίδα), Road Departure Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας), Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας), Traffic Sign Recognition (Αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας), Intelligent Speed Limiter (Έξυπνος περιοριστής ταχύτητας), Intelligent – Adaptive Cruise Control (Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου Σταθερής Ταχύτητας).
Τέλος το σύστημα Adaptive Cruise Control με Low-Speed Following (Σύστημα Ελέγχου Σταθερής Ταχύτητας με Σύστημα Ακολούθησης Χαμηλής Ταχύτητας) βοηθά τον οδηγό να διατηρεί μια καθορισμένη ταχύτητα ταξιδιού και απόσταση από το αυτοκίνητο που κινείται εμπρός. Αν το αυτοκίνητο που έχει ανιχνευτεί σταματήσει, το σύστημα θα επιβραδύνει και θα σταματήσει το όχημα, ακόμη και χωρίς ο οδηγός να πατήσει το φρένο. Μόλις το αυτοκίνητο μπροστά αρχίσει να κινείται πάλι, ο οδηγός δεν χρειάζεται παρά απλά να πατήσει το γκάζι για να συνεχίσει την κίνησή του.
Οι τιμές του πεντάθυρου Honda Civic ξεκινούν από 20.650€.
Μελέτης Φουσκαρής