28.4 C
Ελλάδα
5 Οκτωβρίου 2024
Motorplay.gr
ΑγώνεςΑυτοκινήτου

Έφυγε ο σπουδαίος Γιάννης Ψηφίδης (1946-2020)

Την απώλεια του σπουδαίου πρώην αγωνιζόμενου και Προέδρου του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (ΑΟΘ), Γιάννη Ψηφίδη, θρηνεί η οικογένεια του μηχανοκίνητου -και όχι μόνο- αθλητισμού της χώρας μας. Ο Γιάννης Ψηφίδης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών, έπειτα από μακροχρόνια και σθεναρή μάχη με τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε.

Γεννημένος τον Μάρτιο του 1946 στη Θεσσαλονίκη, ο Γιάννης Ψηφίδης ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το χώρο του αυτοκινήτου όταν το 1962 ξεκίνησε να εργάζεται στην αντιπροσωπεία της Mercedes Benz – DKW, υπό τον τότε τεχνικό διευθυντή της εταιρείας και σπουδαίο αγωνιζόμενο της εποχής, Γιώργο Ραπτόπουλο.

Έξι χρόνια μετά, ο Γιάννης Ψηφίδης εγκαινίασε το κατάστημά του -πώλησης αμορτισέρ- στη Θεσσαλονίκη και το 1969 απέκτησε το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα NSU TT, με το οποίο έκανε τον πρώτο του αγώνα – ένα Autocross του ΑΟΘ, στο οποίο κατέκτησε την 3η θέση. Η μετατροπή του αυτοκινήτου σε αγωνιστικό, του επέτρεψε τα επόμενα χρόνια να συμμετάσχει στους πρώτους του αγώνες ράλλυ, στα Ράλλυ Καβάλας και Σκρα-Κιλκίς-Λαχανά.

Παράλληλα, συμμετείχε και σε αναρίθμητους αγώνες ως συνοδηγός σπουδαίων ονομάτων της εποχής, όπως των Πεσμαζόγλου, Κοψαχείλη, Καλεμτζάκη, Σταυριανίδη. Όπως δήλωσε στη συνέντευξη που παραχώρησε το 2010 στην ιστοσελίδα του ΑΟΘ και στον Γιώργο Παπαδόπουλο, «το 1971 συμμετείχα με τον Καλεμτζάκη και την εργοστασιακή Toyota Corolla στο μεγαλύτερο Ράλλυ Ακρόπολις που έγινε ποτέ. Μια εμπειρία που μόνο ως περιπέτεια μπορώ να την χαρακτηρίσω, με συνολικά 3580 χιλιόμετρα και διάρκεια τέσσερις μέρες και τρεις νύχτες με μοναδική στάση το πέρασμα Ρίο – Αντίρριο με το πλοίο».

Από το μέσον της δεκαετίας του ’75 ξεκίνησε να αγωνίζεται συχνότερα ως οδηγός και να σημειώνει τις πρώτες του επιτυχίες στους αγώνες Ταχύτητας με τα δίλιτρα Opel Kadett. Σύμφωνα με τον ίδιο, η μεγαλύτερή του επιτυχία ήταν ο θρίαμβος στο Ράλλυ Κένταυρος του 1983, όπου συμμετείχαν όλα τα κορυφαία ονόματα της εποχής, και όπου κέρδισε τη νίκη στην τελευταία Ειδική έναντι του πρωταθλητή της προηγούμενης χρονιάς, Νίκου Μακρυγιάννη. Η αγωνιστική του πορεία έφτασε μέχρι το μέσον της δεκαετίας του 1990, έπειτα από μία οκταετία που συμμετείχε στα Ράλλυ με Nissan Micra και τέλος στο Fiat Cinquecento Trophy.

Αξιοσημείωτη όμως υπήρξε και η προσφορά του στα διοικητικά του ΑΟΘ, αλλά και πολύτιμη. Εντάχθηκε στον Όμιλο στις αρχές της δεκαετίας του ’70, αρχικά ως μέλος, και τα επόμενα χρόνια αναβαθμίστηκε σε μέλος του ΔΣ, υπεύθυνο του τομέα μοτοσικλέτας, και τέλος σε Πρόεδρο. Ο Γιάννης Ψηφίδης υπήρξε ένας από τους ανθρώπους που συνέβαλλε τα μέγιστα στην επιβίωση και αναγέννηση του Ομίλου.

Ανάλογη ήταν και η προσφορά του στον αθλητισμό, καθώς –ως αδελφός του παλαίμαχου άσου του Άρη, Βασίλη Ψηφίδη- υπήρξε πρόεδρος του ΑΣ Άρης, καθώς και της ΠΑΕ, αφήνοντας σημαντικό έργο και στην αθλητική ομάδα της Θεσσαλονίκης.

Η κηδεία του Γιάννη Ψηφίδη πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (6/8) στις 17:45, στο Κοιμητήριο Αναστάσεως του Κυρίου, στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης.

Η ΟΜΑΕ και όλος ο χώρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού εξέφρασε τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος.

omae-epa.gr

Related posts

Πρόταση για φωτογραφίες οδηγών στο Αγωνιστικό Ημερολόγιο 2022

motorplayadmin

Αλυγιζάκης – Χατζηδάκης οι νικητές στο 45ο Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης 2024

motorplayadmin

Update: Η ΟΜΑΕ χρονοτριβεί για την προκήρυξη των νέων εκλογών

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.