22.7 C
Ελλάδα
27 Μαΐου 2024
Motorplay.gr
AutoAutoΠαρουσιάσεις

Jaguar F-Pace – Πολυτέλεια και επιδόσεις

Διαθέτοντας ήδη στη γκάμα της μια σειρά από εντυπωσιακά σεντάν και κουπέ, η Jaguar ήθελε να διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της επεκτεινόμενη και στην κατηγορία των SUV. Το αποτέλεσμα η Jaguar F-Pace, ένα πανέμορφο και πολυτελές SUV επιδόσεων από τη Βρετανική μάρκα.

“Ο κόσμος έχει αλλάξει”, δηλώνει ο Wayne Burgess, Διευθυντής του στούντιο σχεδιασμού. “Όσο κι αν μου αρέσουν τα σεντάν, πάντα ήμουν ανοιχτός στην ιδέα ενός πιο πρακτικού σπορ αυτοκινήτου της Jaguar. Είμαι σε μια διαφορετική φάση της ζωής μου, με μια σύζυγο και δίδυμους γιους και έτσι ένα αυτοκίνητο όπως η F‑PACE συντονίζεται μαζί μου επειδή σημαίνει ότι μπορώ να έχω ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που κάνει ό,τι χρειάζομαι να κάνει”.

Το 2013, το πρωτότυπο C‑X17 αποθεώθηκε κατά το ντεμπούτο του στο International Motor Show της Φρανκφούρτης. Με σαφή εμφάνιση Jaguar που παρέπεμπε στο αμάξωμα της XF, είχε παρ’ όλα αυτά διαφορετικό σκοπό και προσανατολισμό στην αγορά. Η ουσία εκείνου του πρωτότυπου παρέμεινε άθικτη στο F‑PACE παραγωγής.

Δεν υπήρχε σχεδιαστικό προηγούμενο στην Jaguar για την F‑PACE, πράγμα ανανεωτικό για την ομάδα. “Απόλαυσα πραγματικά την εργασία μου στο πρόγραμμα αυτό επειδή δεν επρόκειτο για μια σύγκριση του νέου σχεδιασμού με μια κλασική Jaguar όπως η E‑Type ή η XJ. Ηταν κάτι απελευθερωτικό”, δηλώνει ο Burgess.

Χωρίς τα κλασικά αυτοκίνητα της Jaguar ως σημεία αναφοράς, ο Επικεφαλής σχεδιασμού εξωτερικού Adam Hatton επανήλθε στην F‑TYPE για ιδέες σχεδιασμού. “Οι γραμμές του στο μπροστινό φτερό και στο πίσω ισχίο, οι σφιγμένες επιφάνειες, τα λεπτά χαρακτηριστικά πίσω φώτα και ο καθαρός σχεδιασμός του πίσω μέρους – καθώς οι φόρμες οδηγούν προς το σήμα της Jaguar – αφαιρούν μεγάλο μέρος του οπτικού βάρους από το αυτοκίνητο. Το καπό της F‑PACE είναι περισσότερο οριζόντιο αλλά, για λόγους συνάφειας, μοιράζεται τις πλευρικές γρίλιες και άλλα στοιχεία με τις XE και XF. Η εντολή προς τους εαυτούς μας ήταν απλή, ας κατασκευάσουμε το πιο όμορφο, πιο σπορτίφ, πρακτικό αυτοκίνητο του πλανήτη”, δηλώνει ο Hatton.

Δεν ήταν εύκολο να γίνει αυτό εφικτό για την παραγωγή, όπως παραδέχεται ο αρμόδιος των έργων δομών αμαξωμάτων David Hoadley: «Το ισχίο πάνω από το τόξο του πίσω τροχού είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της F‑PACE και ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Δεν θέλαμε να συμβιβαστούμε και έτσι πιέσαμε τα όρια του εφικτού.»

Τα πλεονεκτήματα του μεγάλου πίσω προβόλου υπερβαίνουν το αισθητικό κομμάτι του εξωτερικού, ενισχύοντας τον χώρο για τα πόδια πίσω και το μέγεθος του χώρου αποσκευών. Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν τεράστιο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 650 λίτρων (με τη χρήση συστήματος επισκευής ελαστικών αντί ρεζέρβας), με εντυπωσιακό πλάτος του χώρου αποσκευών στα 1.255 mm (1.048 mm μεταξύ των θόλων των τροχών).

Υπάρχει μεγάλη γκάμα κινητήρων, περιλαμβανομένου ενός υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου κινητήρα πετρελαίου 20d Ingenium i4 ισχύος 180 PS, ενός πετρελαιοκινητήρα 30d 300 PS και αποδόσεων 340 PS και 380 PS του βενζινοκινητήρα 3.0 V6 με συνδυασμούς μη αυτόματων και αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς και σε όλους τους τροχούς. Οι εκπομπές ρύπων κατεβαίνουν έως και στα 129 g/km CO2, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου ξεκινά από τα 4,9 l/100 km.

Μελέτης Φουσκαρής

Related posts

Προηγμένη τεχνολογία της Audi αυξάνει την οδική ασφάλεια

motorplayadmin

Νέα συνεργασία της “Δήμητρα ΑΕ” με τα Ιταλικά παρελκόμενα NARDI

motorplayadmin

Ο Αγρινιώτης που μεταμόρφωσε τον παλιό του σκαραβαίο σε αυτοκίνητο.. έργο τέχνης

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.