Tα αρχικά AMG ασκούν εδώ και δεκαετίες μια ιδιαίτερη γοητεία στους φίλους της αυτοκίνησης, όντας συνυφασμένα με τις πιο σπορτίβ και γρήγορες εκδόσεις της Mercedes.
To 1967 δύο πρώην μηχανικοί της Mercedes ίδρυσαν την AMG, αρχικά με σκοπό το σχεδιασμό και την εξέλιξη αγωνιστικών κινητήρων, ενώ σταδιακά επεκτάθηκαν και στη βελτίωση αυτοκινήτων για ιδιώτες. Από το 1993 ξεκίνησε μια στενότερη συνεργασία της AMG με τη Mercedes, η οποία το 1999 εξαγόρασε το 51% της εταιρίας. Από το 2005 η AMG αποτελεί 100% θυγατρική της Mercedes.
H C-Class της Mercedes ξεκινά από την “ταπεινή” C160 των 1,6 λίτρων με τους 129 ίππους, αλλά με το “μαγικό” χέρι της AMG τη βρίσκουμε και με έναν κινητήρα 4.0 λίτρων σε εκδόσεις C63 AMG και C63 AMG S που αποδίδουν 476 και 510 ίππους αντίστοιχα.
Όσον αφορά στην εξωτερική εμφάνιση, η AMG έχει φροντίσει ώστε οι απαλές γραμμές της C-Class να γίνουν πολύ πιο επιθετικές. Η εκφραστική εξωτερική σχεδίαση της Mercedes AMG C 63 S παραπέμπει στις κορυφαίες επιδόσεις και τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, χαρίζοντάς του μοναδική προσωπικότητα από κάθε οπτική γωνία.
Φροντίζουν γι’αυτό η τονισμένη μπροστινή ποδιά AMG με A-Wing σε γυαλιστερό μαύρο, η διακοσμητική λωρίδα σε ασημί Ιριδίου ματ και οι ειδικοί πλευρικοί αεραγωγοί για πρόσθετη διοχέτευση των ρευμάτων ψυχρού αέρα με γρίλιες και flics επίσης σε μαύρο χρώμα. Πίσω βρίσκουμε ποδιά AMG με επανασχεδιασμένο διαχύτη με τέσσερα πτερύγια και πρόσθετη βάση, αλλά και διακοσμητική λωρίδα σε ασημί χρωμίου και ακμή AMG στο χρώμα του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό της Mercedes-AMG προσφέρει αυθεντική ατμόσφαιρα σπορ αυτοκινήτου. Σε όλες τις πτυχές του εσωτερικού χώρου αντικατοπτρίζεται η φιλοσοφία της AMG. Τα προαιρετικά καθίσματα AMG Performance για οδηγό και συνοδηγό εκφράζουν τη φιλοσοφία της AMG, με μια άκρως αγωνιστική θέση οδήγησης για μέγιστη απόδοση, ενώ η ιδανική πλευρική στήριξη γίνεται ιδιαίτερα αισθητή και εκτιμάται αναλόγως, στις γρήγορες στροφές.
Νέα, προαιρετικά πλήκτρα τιμονιού AMG, αποκλειστικά για τα τιμόνια της C 63 και της C 63 S, συνδυάζουν τη δυναμική με την κορυφαία τεχνολογία χάρη στην πρωτοποριακή φιλοσοφία χειρισμού και ενδείξεων, ενώ η βολική θέση τους συμβάλλει στην απερίσπαστη οδήγηση και προσφέρει μεγαλύτερη άνεση χειρισμού.
Ο 4λιτρος κινητήρας V8 της Mercedes-AMG, ο οποίος έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τη θρυλική αρχή “one man, one engine”, δηλαδή ένας και μόνον μηχανικός συναρμολογεί ολόκληρο τον κινητήρα, εντυπωσιάζει με την εκρηκτική του ισχύ, που συνδυάζεται με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Το πακέτο τεχνολογίας ολοκληρώνεται με κράματα μετάλλων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στις κυλινδροκεφαλές, καθώς και με επιφάνειες λειτουργίας κυλίνδρων με Nanoslide.
Η μέγιστη ισχύς φθάνει τους 510 ίππους στις 6.250 σ.α.λ., ενώ η ροπή στρέψης φθάνει τα 699 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. (!). Όλη αυτή η δύναμη, μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων. Όσο για τις επιδόσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χ.α.ω., ενώ τα 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε 4 δευτερόλεπτα.
Για να κινηθεί με ασφάλεια, η AMG εφοδιάζει την C63 AMG S με ανάρτηση AMG Ride Control, που προσφέρει υψηλές επιδόσεις τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στην πίστα αγώνων. Η προσαρμοζόμενη απόσβεση προσφέρει πολύ μεγάλο εύρος ανάμεσα στην άνετη και τη σπορ ρύθμιση. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε λειτουργία “Comfort”, “Sport” και “Sport+” και να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης.
Το εξελιγμένο και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο μπλοκέ διαφορικό της AMG στον πίσω άξονα, φροντίζει για μια αισθητά βελτιωμένη πρόσφυση και οδηγική ευστάθεια πραγματικά σπορ επιπέδου.
Όσο για την τιμή αγοράς, θα πούμε απλά ότι τα όνειρα κάποιες φορές έχουν και το ανάλογο αντίτιμο. Το οποίο, στην προκειμένη περίπτωση ανέρχεται σε κάτι λιγότερο από € 145.000.
Μελέτης Φουσκαρής