Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Mini είναι πλέον γεγονός, συνδυάζοντας την εμβληματική, διαχρονική σχεδίαση και τη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart του Mini, με ηλεκτροκίνηση και μηδενικούς ρύπους.
Η κομψή, εντυπωσιακή μάσκα έχει αποκτήσει έναν ακόμη πιο μοντέρνο χαρακτήρα. Είναι σχεδόν κλειστή για αισθητά βελτιωμένη αεροδυναμική και διαθέτει διακοσμητική μπάρα σε κίτρινο χρώμα και το σήμα ‘Mini Electric’, που τονίζει το νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 184 ίππους, ενώ τα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε 7,3”. Το αμιγώς Mini Cooper SE αποδίδει άμεσα ολόκληρη τη ροπή, εκεί που ο κινητήρας βενζίνης θα έπρεπε να φθάσει σε συγκεκριμένες στροφές λειτουργίας για να παράγει ροπή και να τη μεταφέρει στους κινητήριους τροχούς.
Παρά την άμεση απόδοση της υψηλής ροπής και τις υψηλές στροφές του ηλεκτροκινητήρα, το αμιγώς ηλεκτρικό Mini δεν χρειάζεται συμπλέκτη. Μόλις το φανάρι γίνει πράσινο και πιέσεις το πεντάλ γκαζιού, η ροπή αποδίδεται αστραπιαία μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων που διαθέτει 1 μόλις σχέση, εξασφαλίζοντας ευελιξία και άμεση επιτάχυνση, χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς διακοπές στη μετάδοση λόγω αλλαγών ταχυτήτων.
Η εταιρία τονίζει ότι έχει φροντίσει να διατηρήσει τη θρυλική οδική συμπεριφορά και το σπορ στιλ του Mini, προσθέτοντας απλά μια διαφορετική πηγή ισχύος για ακόμα πιο διασκεδαστική οδήγηση. Από την πρώτη κιόλας στροφή, ο οδηγός θα διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο είναι ένα αυθεντικό Mini.
To ηλεκτρικό Mini κινείται από μία συστοιχία μπαταριών υψηλής τάσης, 96 στοιχείων, απόδοσης 32,6 kWh (μικτή χωρητικότητα), που τοποθετείται κάτω από το δάπεδο, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και κάτω από τα πίσω καθίσματα. Έτσι, παρά το γεγονός ότι η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί ελαφρά, αυτή η διάταξη της μπαταρίας εξασφαλίζει στο ηλεκτρικό Mini ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους, βελτιώνοντας παράλληλα την ευστάθεια και την οδική συμπεριφορά και καθιστώντας ακόμα πιο διασκεδαστική την οδήγηση σε στροφές. Το μεγάλο μετατρόχιο και οι σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης σε βοηθούν να ακολουθείς πιστά την τροχιά σε κάθε στροφή.
To Mini Cooper SE μπορεί να φορτιστεί και στο σπίτι, χωρίς κάποια πολύπλοκη εγκατάσταση ή μονάδα. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης είναι να συνδέσει το αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε συμβατική οικιακή πρίζα 230 Volt (σούκο).
Όπως αναφέρει η εταιρία, οι έρευνές της έχουν δείξει ότι ο μέσος χρήστης που μετακινείται από και προς την δουλειά χρησιμοποιεί καθημερινά λιγότερο από 20% της μπαταρίας του Mini Cooper SE. Ακόμα και όταν χρησιμοποιηθεί μία κοινή οικιακή πρίζα, θα χρειαστούν 3 ώρες για να φορτίσει η μπαταρία στο 20%. Το βασικό καλώδιο φόρτισης και ο προσαρμογέας περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Παράλληλα, ενώ ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί πάντα το βασικό καλώδιο φόρτισης στο σπίτι ή στις διακοπές του, το Mini Wallbox αποτελεί μία εναλλακτική επιλογή για πιο γρήγορη και ξεκούραστη καθημερινή φόρτιση. Αν και τα χαρακτηριστικά φόρτισης μπορεί να διαφέρουν, ένα τριφασικό Wallbox των 11 kW προσφέρει τη δυνατότητα να φορτίζεις το αυτοκίνητο έως και 3 φορές πιο γρήγορα, με έναν πλήρη κύκλο φόρτισης να ολοκληρώνεται σε 3,5 ώρες περίπου.
Η τιμή του αμιγώς ηλεκτρικού Mini Cooper SE ξεκινά από 33.900 ευρώ.
Μελέτης Φουσκαρής