Ο Esteban Ocon με Alpine πέτυχε λοιπόν την παρθενική του νίκη στη Formula 1 σ’ ένα, χωρίς αμφιβολία, από τα πιο συναρπαστικά γκραν πρι της Ουγγαρίας όλων των εποχών, μπροστά από τον Sebastian Vettel με Aston Martin. Ο Lewis Hamilton κατάφερε από την τελευταία θέση που βρέθηκε σ’ ένα σημείο να τερματίσει 3ος, ενώ ο Max Verstappen κατάφερε να μπει στη δεκάδα και να πάρει βαθμούς παρά την επαφή του 1ου γύρου σε συντριβή που προκάλεσε κόκκινη σημαία.
Βέβαια, υπήρξε δράμα αργά την επομένη του αγώνα καθώς ο Vettel αποκλείστηκε όταν οι υπεύθυνοι του αγώνα διαπίστωσαν ότι δεν είχε την ελάχιστη ποσότητα καυσίμου το μονοθέσιό του όταν θέλησαν να αντλήσουν καύσιμο για το δείγμα. Έτσι, ο περσινός πρωταθλητής ανέβηκε στη 2η θέση και στην 3η ο Carlos Sainz. Αντίστοιχα, ανέβηκαν κατά μία θέση όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί που τερμάτισαν. Μεγαλύτερη αλλαγή αυτού του γεγονότος είναι η αύξηση της διαφοράς στο πρωτάθλημα οδηγών, αφού η 2η θέση του Χάμιλτον του έδωσε παραπάνω πόντους και προηγείται πλέον με 195 βαθμούς έναντι 187 του Verstappen.

Το ξεκίνημα του Grand Prix της Ουγγαρίας ήταν άγριο και υγρό. Μόλις στον πρώτο γύρο, πέντε οδηγοί εγκατέλειψαν, καθώς ο Valtteri Bottas έκλεισε και έσβησε τους Lando Norris και Sergio Perez – ακόμα χτύπησε τον Verstappen – ενώ ο Lance Stroll κλείδωσε επίσης και χτύπησε τον Charles Leclerc, που περιστράφηκε γύρω από τον Daniel Ricciardo, με τους Bottas, Perez, Norris, Stroll και Leclerc να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν και είχαμε κόκκινη σημαία.
Ο Hamilton έχοντας την pole position είχε περάσει αλώβητος, αλλά η Mercedes δεν εκτίμησε σωστά τις συνθήκες πίστας στην επανεκκίνηση του αγώνα, διατηρώντας τον Hamilton εκτός στάσης με τα ενδιάμεσα, ενώ όλες οι άλλες ομάδες έβαλαν τα μεσαία ελαστικά, ο Hamilton αναγκάστηκε να κάνει ένα γύρο αργότερα με αποτέλεσμα να πέσει στο τέλος του γκρουπ. Αυτό επέτρεψε στον Ocon να πάρει το προβάδισμα που κράτησε σχεδόν για όλους τους 70 γύρους στο Hungaroring, εμποδίζοντας τις προσπάθειες του Vettel για να κερδίσει τον πρώτη του αγώνα από το 2015.
Στη συνέχεια είχαμε μια φανταστική επιστροφή από τον Χάμιλτον, που έκανε ουσιαστικά ένα αγώνα δύο στάσεων για να ανακάμψει από την P14 στην τρίτη με το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Verstappen το μόνο που μπορούσε να πάρει ήταν η 10η θέση που τελικά με την ακύρωση του Φέτελ έγινε 9η. Είχε ζημιά από αυτή τη σύγκρουση του 1ου γύρου που τον εμπόδισε να ανακάμψει όπως θα μπορούσε. Έτσι, επέτρεψε στο Hamilton να επιστρέψει και να πάρει το προβάδισμα στην κούρσα του τίτλου πριν την καλοκαιρινή διακοπή.

Ο Carlos Sainz κρατούσε το P3 για μεγάλο μέρος του αγώνα, αλλά αναγκάστηκε να υποκύψει στον Hamilton τρεις γύρους από το τέλος και τερμάτισε τέταρτος για τη Ferrari πριν ανέβει ξανά στην 3η θέση με την ακύρωση του Vettel. Πίσω του τερμάτισε ο Fernando Alonso στο P5 και τελικά κατέλαβε την 4η θέση ολοκληρώνοντας μια απίστευτη μέρα για την Alpine. Ο Pierre Gasly ήταν έκτος με AlphaTauri (βαθμολογήθηκε ως 5ος), μπροστά από τον teammate του Yuki Tsunoda.
Σε μια μέρα γεμάτη συγκινητικές ιστορίες, η Williams κέρδισε τους πρώτους πόντους της από το Γερμανικό Γκραν Πρι του 2019 με το Nicholas Latifi να έχει ένα εξαιρετικό 1ο γύρο πριν πάρει τον P8 μπροστά από τον George Russell στο P9, όπου αμφότεροι ανέβηκαν αντίστοιχα σε 7η και 8η θέση στην κατάταξη. Στην 10η θέση, όπως αναφέραμε στην εισαγωγή τερμάτισε ο Verstappen που έγινε 9η και τη βαθμολογούμενη δεκάδα τελικά ολοκλήρωσε ο
ένα από τα πιο επικά Grand Prix στην πρόσφατη ιστορία.