22.7 C
Ελλάδα
27 Μαΐου 2024
Motorplay.gr
AutoAutoΠαρουσιάσεις

Peugeot Instinct Project – Ματιά στο κοντινό μέλλον

Πώς φανταζόμαστε το μέλλον της αυτοκίνησης; Ισως ένα αυτοκίνητο που να προσφέρει απόλυτη ασφάλεια και ταυτόχρονα να αντιλαμβάνεται πλήρως το περιβάλλον στο οποίο κινείται; Ένα αυτοκίνητο που να καταλαβαίνει τις ανάγκες του οδηγού, που να τον γνωρίζει τόσο καλά ώστε να προβλέπει κάθε του επιθυμία; Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συνδύασε η Peugeot με τη σχεδίαση ενός νέου concept car, του Peugeot Instinct Concept.

Η διαχρονική εμφάνιση του Peugeot Instinct Concept στηρίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία του “shooting brake”. Τα ενεργά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, τονίζουν ακόμα περισσότερο τις ρευστές γραμμές του αυτοκινήτου.

Όπως τονίζει η Γαλλική εταιρία, “η έμπνευση για τη σχεδίασή του προήλθε από τη φύση και τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος αποκτά γνώσεις από το περιβάλλον, κερδίζοντας στην πορεία, την αυτονομία του. Το ίδιο συμβαίνει και με το Instict Concept, που βασίζεται σε τεχνολογία βαθιάς γνώσης ώστε να καθορίσει το προφίλ του χρήστη.  Αυτό σημαίνει ότι το Peugeot Instinct Concept έχει τη δυνατότητα να προ-διαμορφώσει ή να προσαρμόσει την αρχιτεκτονική λειτουργίας του, ώστε να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες και τις επιθυμίες του χρήστη”.

 

Το Samsung Artik Cloud συνδέει τις συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά και συλλέγει δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από πηγές όπως είναι τα smartwatches, τα smartphones και τα social media. Μπορεί επίσης να συνδεθεί με το σπίτι και να επικοινωνήσει με την smartTV, τις συσκευές audio streaming, home assistant ή τον υπολογιστή μας. Το ίδιο το αυτοκίνητο αποτελεί πολύτιμη πηγή πληροφόρησης καθώς συμβιώνει καθημερινά μαζί μας και γνωρίζει τις συνηθισμένες μας διαδρομές, τα αγαπημένα μας μέρη, και τον τρόπο που οδηγούμε. Η Peugeot και η Sentiance, μία εταιρεία επιστημονικής επεξεργασίας δεδομένων, επεξεργάζονται τα δεδομένα έτσι ώστε να τα καταστήσουν εκμεταλλεύσιμα και να καθοριστεί το προφίλ του κάθε χρήστη.

Το διαδραστικό i-Cockpit παρέχει στον κάθε επιβάτη τον προσωπικό του χώρο, ακόμα και στη συγκεκριμένη περίπτωση όπου μιλάμε για το εσωτερικό ενός μικρομεσαίου μοντέλου. Για την εξασφάλιση του ιδανικού επιπέδου άνεσης, ο σχεδιασμός των καθισμάτων ενσωματώνει στοιχεία από την αεροναυπηγική βιομηχανία. Τα μέρη και οι περιοχές που έρχονται σε επαφή με το σώμα – έδρα του καθίσματος, πλάτη, και προσκέφαλα – έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία. Η έδρα έχει ενισχυθεί με αλουμίνιο και παραμένει σταθερή. Η πλάτη, όμως, μετακινείται και έχει τη δυνατότητα περιστροφής κατά τον εγκάρσιο άξονά της. Οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη θέση που επιθυμούν – οριζόντια, εάν θέλουν να χαλαρώσουν, κάθετη αν θέλουν να απολαύσουν τη διαδρομή (ή να οδηγήσει ο οδηγός), ή ενδιάμεση εάν θέλουν να δουν μία ταινία ή να διαβάσουν.

Όλοι οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνήσουν με το αυτοκίνητο μέσω της επιλογής “chatbot”, που είναι ουσιαστικά ένας προσωπικός βοηθός που λειτουργεί με φωνητικές εντολές και προσφέρει μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών. Και τα υλικά κατασκευής του εσωτερικού, συμβάλλουν και αυτά στην εξασφάλιση της ηρεμίας. Το δάπεδο είναι καλυμμένο με ένα ιδιαίτερα μαλακό και αφρώδες υλικό, που προκαλεί τους επιβάτες να βγάλουν τα παπούτσια τους και να χαλαρώσουν. Η ταπετσαρία των καθισμάτων αναδίδει μία αίσθηση τρισδιάστατης πλέξης, και είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να στηρίζει ιδανικά το σώμα. Το ίδιο υλικό χρησιμοποιείται και στις επενδύσεις των θυρών και γύρω από την κεντρική κονσόλα. Τα προσκέφαλα υποστηρίζουν σωστά το λαιμό, και έχουν επενδυθεί με ύφασμα τρισδιάστατης πλέξης και δέρμα.

Το εμπρός σπόϊλερ διπλής ενέργειας, ενεργοποιείται μόλις η ταχύτητα ξεπεράσει τα 90χλμ. Αρχικά ενεργοποιείται το τμήμα μεταξύ των κάτω άκρων της φωτεινής λωρίδας, παρέχοντας έξτρα κάθετη δύναμη στον εμπρός άξονα. Στη συνέχεια, αυτή η κίνηση δημιουργεί ένα άνοιγμα στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος, ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση καθώς το αυτοκίνητο κινείται. Ο αέρας οδηγείται από το εμπρός μέρος στους τροχούς. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η δημιουργία του φαινομένου μίας νοητής αεροτομής στους τροχούς, η οποία εξισορροπεί τις αεροδυναμικές αντιστάσεις στο αμάξωμα και την ανάρτηση, συνεπικουρούμενη και από τις ειδικής σχεδίασης ζάντες με τις πέντε ακτίνες. Οι τελευταίες διαθέτουν μια σειρά από στενά αυλάκια, που τις καθιστούν ακόμα πιο ελαφριές.

Τα ίδια αεροδυναμικά χαρακτηριστικά ενσωματώνονται και στο πίσω μέρος. Από ένα άνοιγμα στο άνω άκρο των εμπρός θυρών, ο αέρας οδηγείται απευθείας στον πίσω διαχύτη. Η εντυπωσιακή εμφάνιση της πίσω πλευράς συμπληρώνεται με την μαύρη φάσα που διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, και περιλαμβάνει τους τρισδιάστατους ‘όνυχες’ των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Τέλος, η ηλιοροφή δείχνει να αγκαλιάζει αρμονικά το χώρο των επιβατών, ενώ το σχεδιαστικό της μοτίβο ακολουθεί τις αποχρώσεις του μπλε, όπως συμβαίνει και σε ολόκληρο το αμάξωμα.

Όπως αναφέρει και η ίδια η Peugeot, η ομάδα που σχεδίασε το αυτοκίνητο εστίασε την προσέγγισή της σε μία μόνο λέξη: ελευθερία. Ελευθερία στην επιλογή του στυλ οδήγησης και των συναισθημάτων που προκαλούνται από αυτό. Ελευθερία στη μετακίνηση.

Μελέτης Φουσκαρής

Related posts

Έρχονται «καμπάνες» για τις μετατροπές σε ΙΧ και μοτοσικλέτες

motorplayadmin

Υψηλή τεχνολογία ασφαλείας για βαρέα οχήματα

motorplayadmin

Η Porsche κατασκευάζει ένα υπερσύγχρονο “Κέντρο Εμπειρίας” στην Ιταλία

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.