33.4 C
Ελλάδα
7 Σεπτεμβρίου 2024
Motorplay.gr
AutoΠαρουσιάσεις

Η Volkswagen γράφει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης με το ID.3 – Μέρος 2ο

Κινητήριο σύστημα και ασφάλεια

Δύο εκδόσεις μοντέλου, δύο επίπεδα ισχύος. Το ID.3 λανσάρεται στις ευρωπαϊκές αγορές στις εκδόσεις ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S. Αυτές διαφέρουν ως προς την εγκατεστημένη μπαταρία. Το ID.3 Pro Performance έχει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh, η οποία επιτρέπει αυτονομία έως και 426 χλμ. με πλήρη φόρτιση (WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχύ 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση NEDC είναι 15,4 έως 14,5 kWh ανά 100 χλμ.. Μια δεύτερη έκδοση κινητήρα με ισχύ 107 kW (146 PS) θα ακολουθήσει στο ID. Pro, μετά το λανσάρισμα στην αγορά.

Το ID.3 Pro S έχει μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία, 549 χλμ. (σε WLTP) – αρκετή για ακόμα μεγαλύτερες διαδρομές πριν την επαναφόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει επίσης 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,9 δευτερόλεπτα. Στον κύκλο NEDC, το ID.3 Pro S καταναλώνει 14,1 έως 13,5 kWh ανά 100 χλμ..

Κινητήρας πίσω και κίνηση πίσω. Η Volkswagen επιστρέφει στις ρίζες της με τον ηλεκτρικό κινητήρα: αυτός βρίσκεται πίσω και οδηγεί τους πίσω τροχούς – όπως συνέβη με το Beetle. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Η οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν συνθετικό ηλεκτρονικό ήχο κινητήρα, για ταχύτητα έως περίπου 30 χλμ./ώρα ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς.

Απόδοση άνω του 90%. Ο μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) στο ID.3 έχει πολλές δυνατότητες. Το πιο σημαντικό είναι η ενεργειακή απόδοση: αυτή είναι πολύ πάνω από το 90% σε όλες σχεδόν τις καταστάσεις οδήγησης. Η Volkswagen χρησιμοποιεί μια καινοτόμο τεχνολογία στην παραγωγή – επίπεδες προσχηματισμένες χάλκινες σπείρες εισάγονται η μια στην άλλη, επιτρέποντάς τους να κατασκευάζονται σε μεγάλες ποσότητες, εξοικονομώντας ταυτόχρονα χώρο στο στάτορα.

Ο κινητήρας του ID.3 είναι συμπαγής και συγκριτικά ελαφρύς: το μπλοκ κινητήρα που περιλαμβάνει κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και ηλεκτρονικά ισχύος και ελέγχου ζυγίζει λιγότερο από 90 κιλά. Τα ηλεκτρονικά ισχύος μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε τριφασικό ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα και εκτελούν την αντίθετη λειτουργία κατά την ανάκτηση ενέργειας, κατά την πέδηση.

Ανάκτηση έως 0,3 g. Ο οδηγός αποφασίζει με τον περιστροφικό διακόπτη εάν το ID.3 θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο στη συνέχεια ρολάρει  ελεύθερα στις περισσότερες περιπτώσεις – ο ηλεκτροκινητήρας δεν τροφοδοτείται με ρεύμα και περιστρέφεται ελεύθερα. Στη θέση Β (Break – Φρένο), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Αυτό συμβαίνει επίσης όταν το όχημα φρενάρει: ο ηλεκτρικός κινητήρας εκτελεί επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των καθημερινών καταστάσεων. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο πάνω από αυτό το επίπεδο, με την επέμβαση να είναι πρακτικά απαρατήρητη.

Χαμηλό κέντρο βάρους για σπορ χειρισμό. Η κίνηση στους πίσω τροχούς και ο σχεδιασμός του ID.3 δημιουργούν ιδανικές προϋποθέσεις για σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά: η μεγάλη μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται μεταξύ των αξόνων στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου και η κατανομή βάρους είναι πολύ κοντά στην ιδανική τιμή 50:50 σε όλες τις εκδόσεις. Το ID.3 διαθέτει McPherson  στον μπροστινό άξονα και περίπλοκη σχεδίαση πέντε συνδέσμων στο πίσω μέρος. Παρά τους μεγάλους τροχούς, που απαιτούν αντίστοιχο χώρο στους θόλους, ο κύκλος περιστροφής του είναι μόλις 10,2 μέτρα.

Πακέτο Sport “Plus”. Στο πακέτο Sport “Plus”, το ID.3 εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (DCC). Αυτή συνδυάζεται με την επιλογή προφίλ οδήγησης, η οποία προσφέρει λειτουργίες Eco, Comfort και Individual. Το σύστημα ελέγχεται από τον οδηγό μέσω της μεγάλης οθόνης και επηρεάζει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερη γκάμα οδήγησης μεταξύ της άνεσης και της σπορ συμπεριφοράς. Το προοδευτικό τιμόνι περιλαμβάνεται επίσης στο πακέτο Sport “Plus” και γίνεται όλο και πιο άμεσο όσο μεγαλύτερη είναι η γωνία διεύθυνσης.

Εάν ο οδηγός το επιθυμεί, το ID.3 θα στρίψει πολύ γρήγορα, ενώ παραμένει σταθερό με πρακτικά ουδέτερο χειρισμό – επίσης χάρη στις ρυθμίσεις δυναμικής του οχήματος. Το σύστημα ρυθμίζει τη λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS και της προαιρετικής ρυθμιζόμενης ανάρτησης σε κάθε περίπτωση για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή πλευρική δυναμική και ασφάλεια οδήγησης, εμπνέοντας τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, απολαμβάνοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης.

Μεγάλοι τροχοί, δυνατά φρένα. Το ID.3 Pro είναι εξοπλισμένο ως στάνταρ με ατσάλινες ζάντες 18 ιντσών. Η γκάμα αλουμινένιων ζαντών ξεκινά επίσης από 18 ίντσες (East Derry). Οι ζάντες 19 ιντσών Andoya (στάνταρ στο Pro S) διατίθενται στα σχέδια Silver ή Penny Copper. Στο επόμενο μέγεθος, οι τροχοί Sanya 20 ιντσών έχουν βελτιστοποιηθεί ειδικά για τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά τους. Όλα τα ελαστικά έχουν χαμηλή αντίσταση κύλισης. Έχουν ομοιόμορφο πλάτος 215 χιλιοστά, αλλά η διατομή διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος του τροχού.

Ισχυρά φρένα βρίσκονται πίσω από τους μεγάλους τροχούς – τα δισκόφρενα με διάμετρο δίσκων 330 χιλιοστά είναι τοποθετημένα στο μπροστινό μέρος, ενώ οι πίσω τροχοί είναι εξοπλισμένοι με ταμπούρα. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι η αντοχή τους: τα τακάκια έχουν σχεδιαστεί για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Αν και τα φρένα των τροχών χρησιμοποιούνται σπάνια στην καθημερινή οδήγηση, η διάβρωση δεν αποτελεί πρόβλημα.

Η ασφάλεια συναντά την ελαφριά κατασκευή. Το ID.3 επίσης δεν γνωρίζει συμβιβασμούς όσον αφορά την παθητική ασφάλεια. Ένα ισχυρό πλαίσιο κατασκευασμένο από εκτεταμένα τμήματα αλουμινίου προστατεύει το σύστημα μπαταρίας από ζημιές σε περίπτωση σύγκρουσης και η μπαταρία απενεργοποιείται επίσης εάν το όχημα εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα. Ένας αντικαταστάσιμο πάνελ προστασίας από αλουμίνιο, προστατεύει την μπαταρία από επαφές με το δρόμο.

Τα στοχευμένα μέτρα μειώνουν το βάρος του αμαξώματος και οδηγούν σε μια ολόκληρη σειρά άλλων μειώσεων βάρους σε όλο το αυτοκίνητο – αυτό με τη σειρά του έχει οφέλη για την αυτονομία. Τα πλευρικά τμήματα έχουν μεγάλο ποσοστό αλουμινίου και περιβάλλονται από χάλυβες εξαιρετικά υψηλής αντοχής. Ατσάλινα εξαρτήματα αντίστοιχων ιδιοτήτων αποτελούν επίσης τη ραχοκοκαλιά της καμπίνας επιβατών και αποτελούν το 28% του αμαξώματος. Ένα νέο υλικό ενισχύει τα εξωτερικά πάνελ των θυρών ενώ το χαμηλότερο πάχος των τοιχωμάτων μειώνει το βάρος. Η πέμπτη-πίσω πόρτα έχει σχεδιαστεί με μια νέα τεχνική χρησιμοποιώντας πλαστικό και ατσάλι.

Επιλογές μπαταρίας και φόρτισης

Δομική κατασκευή από αλουμίνιο. Το περίβλημα της μπαταρίας του ID.3 είναι μια ελαφριά δομή αλουμινίου σε αρθρωτή σχεδίαση. Το περίβλημα είναι βιδωμένο στο σασί και έτσι υποστηρίζει την ακαμψία του τελευταίου. Τα διαμερίσματά του φιλοξενούν τα modules της μπαταρίας, με το καθένα να αποτελείται από 24 στοιχεία με ένα εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα.

Τα συστήματα μπαταριών, τα οποία παρέχονται από το εργοστάσιο της Volkswagen στο Braunschweig της Γερμανίας, έχουν ύψος 14 εκατοστά και πλάτος 145 εκατοστά. Έχουν μήκος 144 εκατοστά (ID.3 Pro Performance) και 182 εκατοστά (ID.3 Pro S), αντίστοιχα. Η μικρότερη μπαταρία ενσωματώνει εννέα modules σε ένα περίβλημα με δέκα διαμερίσματα, ενώ η μεγάλη μπαταρία περιλαμβάνει δώδεκα modules, τα οποία βρίσκονται σε μία διάταξη με δώδεκα διαμερίσματα. Αυτή η μπαταρία έχει βάρος 495 κιλά.

Σύνθετη θερμική διαχείριση. Η θερμοκρασία των στοιχείων ρυθμίζεται από μια πλάκα βάσης με ενσωματωμένα κανάλια νερού, που συνδέεται με ένα κύκλωμα ψυκτικού με συμπιεστή και ηλεκτρικό θερμαντήρα. Το σύστημα θερμικής διαχείρισης έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι η μπαταρία λειτουργεί όσο το δυνατόν περισσότερο στις ιδανικές θερμοκρασίες σε όλες τις περιπτώσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οφέλη για τη διαθέσιμη ισχύ, γρήγορη φόρτιση DC και μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή 160.000 χλμ. Ένα δεύτερο κύκλωμα ψυκτικού στο ID.3, τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το φορτιστή.

Φόρτιση οικοσυστήματος. Μαζί με το ID.3, η Volkswagen λανσάρει ένα ολοκληρωμένο συνολικό πακέτο για βολική και αειφόρα φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το όνομα We Charge. Αυτή προσφέρει την κατάλληλη λύση για κάθε σενάριο φόρτισης – είτε στο σπίτι, είτε για ταξίδια μικρών ή μεγάλων αποστάσεων. H We Connect ID. εφαρμογή παρέχει στους πελάτες εύκολη πρόσβαση στο οικοσύστημα φόρτισης.

Φόρτιση στο σπίτι. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στο γκαράζ, οι ιδιοκτήτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν το όχημα χρησιμοποιώντας τον ID. Charger φορτιστή, το νέο σταθμό φόρτισης στο σπίτι ή το γραφείο, από τη Volkswagen. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, οι οποίες προσφέρουν χωρητικότητα φόρτισης έως 11 kW. Αυτό επιτρέπει σε μια άδεια μπαταρία οχήματος να φορτιστεί ξανά πλήρως σε περίπου έξι έως επτάμισι ώρες, ανάλογα με το μοντέλο. Ο βασικός φορτιστής ID. Charger κοστίζει μόνο 550 ευρώ. Οι ID. Charger Connect και ID. Charger Pro προσφέρουν πλήρη συνδεσιμότητα και μπορούν να ελεγχθούν με την εφαρμογή We Connect ID. App μέσω smartphone.

Φόρτιση στο δρόμο. Οι πελάτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν σε δημόσια σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode 3 που παρέχεται ως στάνταρ. Με την υπηρεσία We Charge, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στην Ευρώπη με περισσότερα από 150.000 σημεία δημόσιας χρέωσης και το οποίο διευρύνεται συνεχώς. Μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτά χρησιμοποιώντας την κάρτα We Charge. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις τιμές, ανάλογα με τον βαθμό χρήσης του ID.3 τους.

Φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο. Το ID.3 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με μια θύρα φόρτισης CCS (Combined Charging System), η οποία επιτρέπει επίσης τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Η ισχύς φόρτισης DC είναι έως 100 kW για το ID.3 Pro. Το ID.3 Pro S επιτυγχάνει έως και 125 kW – το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του μπορεί να αυξηθεί από 5 σε 80% σε περίπου μισή ώρα, αρκετό για τα επόμενα 350 χλμ. Μέσω του IONITY, η Volkswagen συμμετέχει στη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ισχύος σε ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους, με 400 προγραμματισμένες τοποθεσίες. Οι πελάτες μπορούν να φορτίσουν σε σταθμούς φόρτισης IONITY σε ευνοϊκές τιμές που ξεκινούν από μόλις 0,30 € ανά kWh.

Επέκταση της υποδομής φόρτισης. Μέχρι το 2025, το Volkswagen Group θα εγκαταστήσει περίπου 35.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, μαζί με τους συνεργάτες λιανικής. Πολλά από αυτά θα είναι προσβάσιμα από το κοινό. Αυτά θα συμπληρωθούν από τους ευέλικτους, γρήγορους σταθμούς φόρτισης από την Volkswagen Group Components, οι οποίοι μπορούν να δημιουργηθούν όπου υπάρχει βραχυπρόθεσμη ανάγκη, όπως σε μεγάλα αθλητικά ή καλλιτεχνικά ή άλλης φύσης γεγονότα. Γίνονται σταθερά σημεία φόρτισης μέσω σύνδεσης στο δίκτυο χαμηλής τάσης και μπορούν να φορτίσουν δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταυτόχρονα με έως και 150 kW χάρη στην τεχνολογία γρήγορης φόρτισης.

Αειφορία

Παραγωγή με κλιματικά ουδέτερη ισορροπία. Η Volkswagen κατασκευάζει το ID.3 με ουδέτερο κλιματικά αποτύπωμα. Το εργοστάσιο του Zwickau, νοτιοδυτικά της Δρέσδης, το μεγαλύτερο και αποδοτικότερο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, χρησιμοποιεί 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια που λαμβάνεται εξωτερικά. Το εργοστάσιο περιλαμβάνει μία πολύ αποδοτική μονάδα παραγωγής θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας, που έχει προγραμματιστεί να λειτουργεί και με αέριο ουδέτερο ως προς το CO2. Η παραγωγή των στοιχείων των μπαταριών, που προέρχονται από εξωτερικούς προμηθευτές, είναι αναπόφευκτα εντατική σε ενέργεια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volkswagen υποχρεώνει τους προμηθευτές της να χρησιμοποιούν αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την κατασκευή τους.

Καλύτερο ισοζύγιο άνθρακα μετά από 100.000 χλμ. Συνολικά, η κατασκευή του ID.3 οδηγεί σε περιβαλλοντικό αποτύπωμα 14 τόνων CO2. Ωστόσο, εάν το αυτοκίνητο φορτίζεται συστηματικά με αειφόρο τρόπο και χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, θα επιτύχει καλύτερη κλιματική ισορροπία από ένα συγκρίσιμο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά από περίπου 100.000 χιλιόμετρα. Η Volkswagen καθόρισε αυτές τις τιμές ως μέρος μιας πιστοποιημένης αξιολόγησης κύκλου ζωής (LCA). Η ανάλυση λαμβάνει υπόψη όλα τα περίπου 4.000 μεμονωμένα μέρη που συμμετέχουν στην κατασκευή του ID.3. Καλύπτει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, μέχρι το φυσικό καουτσούκ για τα ελαστικά και το ορυχείο που εξάγει μεταλλεύματα σιδήρου για τα πάνελ αμαξώματος.

Τα μέτρα που εφαρμόστηκαν στο Zwickau και στους προμηθευτές στοιχείων μπαταριών, μειώνουν την περιβαλλοντική επίπτωση κατά 1,3 τόνους. Τα υπόλοιπα αντισταθμίζονται από ένα σημαντικό μέτρο προστασίας του κλίματος με πιστοποιημένες πιστώσεις άνθρακα στο νησί του Βόρνεο της Ινδονησίας, το οποίο διαχειρίζεται ένας ειδικός εξωτερικός συνεργάτης. Το Forest Protection Project Katingan Mataya, προστατεύει ένα τροπικό δάσος 149.800 εκταρίων σε τύρφη πλούσια σε άνθρακα, από την αποψίλωση. Έχουν ήδη γίνει εργασίες για παρόμοια έργα στην Ασία και τη Νότια Αμερική.

Ένα καθαρό μέλλον. Η Volkswagen εργάζεται συστηματικά για την περαιτέρω ελαχιστοποίηση των εκπομπών άνθρακα σε όλη την αλυσίδα κατασκευής. Όταν το ID.3 φτάσει στο τέλος της διάρκειας ζωής του, η μπαταρία του μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί σε επιπλέον projects – ή γίνονται πηγή πρώτων υλών μετά την ανακύκλωση. Ένα πιλοτικό εργοστάσιο για αυτό έχει ήδη κατασκευαστεί στην τοποθεσία Salzgitter, όπου η Volkswagen εγκαθιστά μια μονάδα παραγωγής μπαταριών μαζί με τη σουηδική εταιρεία Northvolt.

ID.3 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ID.3 Pro PerformanceID.3 Pro S
Μέγιστη ισχύς150 kW / 204 PS150 kW / 204 PS
Μέγιστη ροπή310 Nm310 Nm
Κιβώτιο ταχυτήτωνΜίας σχέσης
Τελική ταχύτητα160 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα7,3 δευτερόλεπτα7,9 δευτερόλεπτα
Χωρητικότητα μπαταρίας, net58 kWh77 kWh
Αυτονομία (WLTP)έως 426 χλμ.έως 549 χλμ.
Μήκος4.261 χιλ.
Πλάτος1.809 χιλ.
Ύψος1.552 χιλ.
Μεταξόνιο2.765 χιλ.
Αεροδυναμικός συντελεστής (Cd)0,27
Όγκος χώρου αποσκευών385 λίτρα

Related posts

Ο στόλος της Ελληνικής Αστυνομίας εξοπλίστηκε με νέα περιπολικά Hyundai i30

motorplayadmin

Συμβουλές από τη Skoda για ασφαλή χρήση του αυτοκινήτου στη διάρκεια της πανδημίας

motorplayadmin

Το ελληνικό αυτοκίνητο-θρύλος που ήθελε να κατακτήσει την Ευρώπη, αλλά χάθηκε άδικα

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.