Όπως όλοι γνωρίζουμε τα οδικά τροχαία ατυχήματα σε παγκόσμιο αλλά και ειδικότερα σε εθνικό επίπεδο είναι υπερβολικά πολλά! Όλοι οι σχετικοί εντεταλμένοι φορείς που μελετούν αναλύουν και προσπαθούν με διάφορους τρόπους να μειώσουν αυτήν τη σύγχρονη μάστιγα, κάνουν προσπάθεια να επιβάλλουν το γνωστό από την αεροπλοΐα μαύρο κουτί και στα αυτοκίνητα! Αυτό σκοπό έχει να καταγράφει ορισμένα στοιχεία κυρίως για την συμπεριφορά του οδηγού, ο οποίος είναι και ο βασικός υπεύθυνος για την πρόκληση ατυχημάτων. Ο εν λόγω μηχανισμός ήδη εφαρμόζεται στα επαγγελματικά οχήματα και έχει συμβάλει δραστικά στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά των επαγγελματιών οδηγών. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός αποτελεί αντιγραφή του μηχανισμού που χρησιμοποιείται στα αεροπλάνα με μειωμένες δυνατότητες. Έστω και έτσι πιστεύουν οι ειδικοί ότι αυτός θα συντελέσει στην μείωση των οδικών ατυχημάτων. Αυτονόητο είναι ότι τα καταγραφέντα στοιχεία θα ελέγχονται από τις αρμόδιες αρχές, ώστε οι παραβάτες να τιμωρούνται. Το μέτρο είναι αρκετά φιλόδοξο και εμείς έχουμε αρκετές επιφυλάξεις για την θεσμοθέτηση του, αλλά και για την υλοποίησή του από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αυτοί διατείνονται ότι προσπαθούν να κατασκευάσουν περισσότερο ασφαλή αυτοκίνητα, αλλά είναι αρκετά αδιάφοροι στο να μελετήσουν, να ερευνήσουν συστήματα που θα ελέγχουν τον υποψήφιο αγοραστή, γιατί πιστεύουν ότι η πλειοψηφία των οδηγών, δεν επιθυμεί αστυνόμευση σε καμία της μορφή. Έτσι είναι αρκετά δύσκολο το μέτρο να πάρει σάρκα και οστά. Εμείς ως μέλος της Ευρωπαϊκής χάρτας οδικής ασφάλειας, έχουμε προτείνει καταγραφική κάμερα εμπρός και πίσω με παράλληλη καταγραφή των χειρισμών του οδηγού και της ένδειξης του κοντέρ. Έτσι και μόνον έτσι οι πραγματογνώμονες των οδικών ατυχημάτων θα μπορούν να βεβαιώνουν με ακρίβεια για το τι και ποιος ευθύνεται για σωρεία αδιευκρίνιστων τροχαίων ατυχημάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να χτιστεί μια στρατηγική πρόληψη, εύστοχη και αποτελεσματική. Μέχρι τότε όλοι οι φορείς θα ψάχνουν μέσα στην ομίχλη όπως και εμείς!