28.1 C
Ελλάδα
18 Σεπτεμβρίου 2024
Motorplay.gr
AutoAutoΠαρουσιάσεις

Abarth 595 – Εισαγωγή στη σπορ οδήγηση

Εβδομήντα και κάτι χρόνια πριν, στα 1949, στην Μπολώνια της Ιταλίας, ο Carlo Abarth, μέχρι τότε αγωνιστικός διευθυντής της Cisitalia, ίδρυε την Abarth & Co με τον Guido Scagliarini. Μια εταιρία που ακόμη και σήμερα αποπνέει μια ιδιαίτερη “μαγεία” στους φίλους της σπορ και της αγωνιστικής οδήγησης. Οσο για τον σκορπιό που κοσμεί το σήμα της, η πηγή έμπνευσης δεν ήταν άλλη από το ίδιο το ζώδιο του Abarth.

Ο Carlo Abarth είχε και πίσω του μια καριέρα σαν οδηγός αγώνων και αναβάτης μοτοσυκλετών. Το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη ήταν το 204 A Roadster, βασισμένο στο FIAT 1100. Κέρδισε αμέσως το 1100 Sport Championship καθώς και την Formula 2. Παράλληλα με τους αγώνες, η εταιρεία άρχισε να παράγει κιτ βελτίωσης τα οποία βελτίωναν τις επιδόσεις, την ισχύ και την ταχύτητα των εργοστασιακών αυτοκινήτων. Οι επιτυχίες δεν άργησαν να έρθουν, ενώ ήδη από το 1952 είχε αρχίσει τη συνεργασία του με τη Fiat, η οποία και εξαγόρασε την Abarth το 1971.

Για όσους θέλουν να μπουν στον μαγικό κόσμο της Abarth, το 595 είναι η εισαγωγική έκδοση. Αλλά τι εισαγωγή! Κινητήρας 1.4 Turbo T-Jet με 4 κυλίνδρους σε σειρά, με ισχύ 145 ίππων και μέγιστη ροπή 206 Nm στις 3000 r/m. Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου φθάνει τα 210 χ,α.ω., ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω. απαιτούνται 7,8″. Οσο για τον ήχο του κινητήρα του Abarth, απλά είναι καθαρή απόλαυση συνδυασμένη με την διπλή εξάτμιση Abarth από χρωμιωμένο ατσάλι, η οποία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ενισχύει τον ήχο και τη χροιά της.

Το εμπρός μέρος έχει σχεδιαστεί εκ νέου και τώρα έχει μία μεγαλύτερη εισαγωγή αέρος, έτσι ώστε να βελτιώσει την διαχείριση της θερμότητας μέσα στον χώρο του κινητήρα και να αυξήσει την δυνατότητα ψύξης κατά 18%.  Η απόδοση και η ομαλότητα της παροχής του κινητήρα έχουν αυξηθεί, ακόμα και στην περίπτωση μιας πιο ακραίας αγωνιστικής ρύθμισης.  Επιπλέον, ο νέος σπορτίβ διαχύτης στο πίσω μέρος μπορεί πλέον να εξατομικευθεί χάρη στα νέα πακέτα χρωμάτων που είναι διαθέσιμα σε λευκό, κόκκινο και μαύρο. Λεπτομέρειες , όπως τα νέα σατινέ χρωμιωμένα διακοσμητικά, αλλά και η επιλογή ανάμεσα σε 10 χρώματα για το αμάξωμα, που περιλαμβάνουν παστέλ, μεταλλικά και τριπλής επίστρωσης χρώματα, κάνουν μοναδικό το νέο 595.

Στο εσωτερικό, το νέο σπορτίβ δερμάτινο τιμόνι που είναι “κομμένο” στο κάτω μέρος και έχει viewfinder που προέρχεται από τους αγώνες, φάσα ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος με νέο σατινέ χρωμιωμένο διακοσμητικό και σπορτίβ καθίσματα Abarth προσεκτικά φινιρισμένα, σε αληθινό στυλ Abarth, είναι όλα στοιχεία που τονίζουν τον σπορτίβ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το ειδικό σύστημα των φρένων από την Abarth εγγυάται την μέγιστη ασφάλεια και επιτρέπει την επίτευξη της καλύτερης απόδοσης με τους νέους αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 84mm x 22 εμπρός και 240mm x 11 πίσω.

Το νέο σύστημα Uconnect™ με οθόνη αφής 5″ για τον ήχο και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, το οποίο διαθέτει κουμπιά έλεγχου στο βολάν του τιμονιού, Bluetooth, αλλά και φωνητικές εντολές για την διαχείριση των τηλεφωνημάτων με ασφάλεια, απλουστεύουν τη ζωή του οδηγού. Παράλληλα, με το audio streaming, ο οδηγός μπορεί  να ακούει μουσική απευθείας από το smartphone του. Χάρη στις υπηρεσίες Uconnect™, το Abarth 595 γίνεται ακόμα πιο …κοινωνικό με πρόσβαση σε εφαρμογές όπως το Facebook και το Twitter απευθείας από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, επιλέγοντας το Uconnect 7’’ HD NAV Live, η Mopar Map CareTM παρέχει στον αγοραστή δωρεάν ανανέωση χαρτών για 3 χρόνια.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο οδηγός  μπορεί να εξατομικεύσει το στυλ οδήγησής του με το κουμπί Sport, το οποίο αυξάνει τη μέγιστη ροπή, ρυθμίζει το καλιμπράρισμα της υποβοήθησης του τιμονιού και την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού. Επιπλέον, ο πίνακας οργάνων TFT αλλάζει σε μία αγωνιστική διαμόρφωση.

Οσο για την τιμή αγοράς, ξεκινά από τα € 19.200, ενώ φθάνει μέχρι τα € 25.250 για την κορυφαία έκδοση Competizione με τους 180 ίππους.

Μελέτης Φουσκαρής

Related posts

Συνεχίζεται το Online Journey της Ducati, μια εικονική περιήγηση στο Μουσείο Ducati

motorplayadmin

Εδώ και 75 χρόνια η Zetor κάνει τα οράματα πραγματικότητα στα τρακτέρ

motorplayadmin

Το Audi e-tron GT είναι ηλεκτρικό, Gran Turismo & σπορ και δείχνει το μέλλον

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.