28.1 C
Ελλάδα
18 Σεπτεμβρίου 2024
Motorplay.gr
AutoΠαρουσιάσεις

Dynamické

ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

ΟΔΗΓΟΥΜΕ

SKODA KAROQ AMBITION 1.6 TDI 116HP

Dynamické

Βάλαμε στο χέρι το νέο ατού της SKODA για μια βδομάδα και ο απολογισμός είχε αυξημένο θετικό πρόσημο! Όπως επισημαίνουμε και στον τίτλο του άρθρου στα τσέχικα, το KAROQ είναι ένα crossover άκρως δυναμικό!

Του Αρη Μαρίνου

Σε μια κατηγορία όπου ο συναγωνισμός είναι ιδιαίτερα ισχυρός, το γκρούπ VW έδωσε μια ολοκληρωμένη απάντηση παρουσιάζοντας ένα (τετρακίνητο ή δικίνητο ανάλογα την επιλογή) crossover, που ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση, την χρηστικότητα, την οικονομία και τις επιδόσεις. Η πετρελαιοκίνητη δικίνητη έκδοση AMBITION 1.6 TDI που είχαμε στα χέρια μας, κέρδισε τις οδηγικές μας εντυπώσεις από την πρώτη μέρα, αφού τόσο ο ροπάτος τούρμπο γραμμικός σε απόδοση κινητήρας με τους 116 ονομαστικούς ίππους, όσο και το κοντό 6άρι κιβώτιο, κινεί το βαρύ 1420 κιλών αυτοκίνητο σβέλτα, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η ροπή από χαμηλά είναι εμφανής από τις 1500 σ.α.λ και σε συνεργασία με το κλειστό σασμάν, δεν αφήνει τον κινητήρα να κρεμάει πουθενά, κάνοντας τις προσπεράσεις εύκολη και ασφαλή υπόθεση. Τα 0-100 έρχονται σε 10,9 δ.λ τιμή αρκετά ικανοποιητική για την κατηγορία. Η ανάρτηση περνάει εύκολα από κάθε ανωμαλία, λακκούβα ή σαμαράκι στο οδόστρωμα, έχοντας σφικτή αίσθηση, φιλτράροντας κάθε κραδασμό με επιτυχία! Τα φρένα αποδείχθηκαν ικανοποιητικά κάτω από οιασδήποτε συνθήκες, δίχως να κουράζονται στη συνεχόμενη χρήση με μηδενική σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ, σταματώντας γραμμικά το αυτοκίνητο (που πατάει σε 16άρηδες τροχούς) σε χρόνο dt! Το κράτημα του KAROQ στις στροφές έδειξε να είναι υποδειγματικό αρκεί να μην το παρακάνεις, αγνοώντας τον όγκο του και το ψηλό σχετικά κέντρο βάρους, με πρώτο σύμπτωμα την ελαφριά υποστροφή που διορθώνεται εύκολα με το τιμόνι και το γκάζι. Συμπληρωματικά το μεγάλο μεταξόνιο των 2,64 μέτρων, βοηθάει αρκετά το αυτοκίνητο να στρίβει με σιγουριά σε ανοιχτές πατημένες στροφές. Στην καλή οδική συμπεριφορά, βοηθούν τόσο η προοδευτική καλά ρυθμισμένη ανάρτηση στο bound-rebound, οι μεγάλοι τροχοί με το καλό traction αλλά και τα αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα που δεν αφήνουν τον οδηγό πουθενά εκτεθειμένο. Το κοφτερό γρήγορο τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, διαθέτει καλό feeling, πληροφορώντας σωστά τον οδηγό για το που βρίσκονται και που πατάνε οι μπροστινοί τροχοί. Ο επιλογέας έχει σκληρή αίσθηση αλλά παραμένει σαφής ακόμα και σε γρήγορες αλλαγές. Το αμάξωμα  βασισμένο στην πλατφόρμα MQB του Tiguan και του Ateca, δείχνει στιβαρό και δεμένο στο δρόμο, με πλαίσιο που δεν επιδέχεται υποψία για στρεβλώσεις όσον αφορά την ακαμψία του, κάτι που ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς σε όλα τα αυτοκίνητα του γκρουπ. Τώρα στο εσωτερικό, τα πάντα είναι τακτοποιημένα και  άκρως χρηστικά, με την ποιότητα κατασκευής να κυμαίνεται σε αξιόλογα επίπεδα σε αυτά που μας έχει συνηθίσει χρόνια τώρα η Τσέχικη εταιρεία. Η ορατότητα είναι άπλετη προς κάθε κατεύθυνση, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος, με την 8’’άρα οθόνη αφής πολλαπλών ενδείξεων να δεσπόζει στη μέση του ταμπλό, παρέχοντας πληροφορίες στον χειριστή  για τα πάντα! Οι χώροι για πέντε άτομα είναι υπεραρκετοί καθώς και ο χώρος των αποσκευών. Στην οδηγική άνεση συντελούν τόσο τα σφικτά ανατομικά καθίσματα με την σωστή πλευρική στήριξη, όσο και η έλλειψη σημαντικού θορύβου τόσο από το δρόμο, όσο και από τον κινητήρα, που στις επιταχύνσεις μόνο αφήνει ακουστικά ένα τραχύ μπάσο ήχο που δεν ενοχλεί. Ο εξοπλισμός του συγκεκριμένου μοντέλου είναι απλά εντυπωσιακός, δίχως να υπολείπεται σε τίποτα του ανταγωνισμού ακόμα και στην απλή του έκδοση, διαθέτοντας ό,τι μπορεί να χρειαστεί ή να μη χρειαστεί ποτέ ο πραγματικός οδηγός. Ανάλογα με τα βαλάντια του αγοραστή, το τσέχικο SUV διατίθεται με χειροκίνητο 6άρι σαζμάν ή με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 ταχυτήτων με Tiptronic, σε ντήζελ ή βενζίνη και με κινητήρες 1.0, 1.5 , 1.6 και 2.0 lit που αποδίδουν αντίστοιχα 116 και 150 ίππους. Συμπερασματικά το Taroq είναι ένα ολοκληρωμένο crossover που δεν αφήνει μικτά οδηγικά συναισθήματα στον οδηγό του, καλύπτοντας ιδανικά και προπάντων οικονομικά κάθε του μετακίνηση εντός η εκτός πόλης, με την τιμή των 16,644 ευρώ να αποτελεί αβαντάζ για την κατηγορία!

 

Related posts

Η SKODA δημιούργησε θάλαμο κλιματολογικών προσομοιώσεων για τα ηλεκτρικά μοντέλα της

motorplayadmin

Bugatti Chiron εναντίον Rafale! Μάχη κορυφής!

motorplayadmin

Αναβάλλεται προς το παρόν η έκθεση αυτοκινήτου “Αυτοκίνηση Anytime 2022”

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.