Τα τελευταία χρόνια η Peugeot διέρχεται μια εξαιρετικά δημιουργική περίοδο. Ιδιαίτερα στην κατηγορία των SUV, με τα 3008, 5008 και τώρα με το 2008, αλλά και με ένα πολύ εντυπωσιακό σεντάν, το 508, έχει καταφέρει να στρέψει επάνω της τους προβολείς του ειδικού Τύπου διεθνώς, αλλά και να κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με τις προτάσεις της.
Τώρα, η ανανέωση της γκάμας των μοντέλων της Peugeot συνεχίζεται με την έλευση του νέου 208, το οποίο έρχεται να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Εξωτερικά, η σχεδίασή του έχει επιρροές από το 3008, ενώ για τους παλαιότερους έχει και κάτι από τις γραμμές του 205, ενός hot hatch που άφησε το στίγμα του στη δεκαετία του ’80 και του ’90. Αν και η αισθητική είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα, το Peugeot 208 θεωρείται από πολλούς ένα από τα πιο όμορφα μικρομεσαία αυτή τη στιγμή.
Το νέο 208 είναι βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα, την οποία η Peugeot ονομάζει Common Modular Platform (Κοινή Αρθρωτή Πλατφόρμα), η οποία σχεδιάστηκε εξαρχής με σκοπό να δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να εξοπλίζεται όχι μόνον με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και με ηλεκτροκινητήρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση του ηλεκτροκίνητου 208, παρά την ύπαρξη μπαταριών που αναπόφευκτα κλέβουν χώρο, η Peugeot πέτυχε να διατηρήσει την ίδια χωρητικότητα στον χώρο αποσκευών σε σχέση με τις πιο συμβατικές εκδόσεις, καθώς και την ίδια θέση οδήγησης.
Εκτός από τις διαφορές στην αισθητική σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, παράλληλα έχουν αλλάξει και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου, το οποίο τώρα ξεπερνά ελαφρά τα 4 μέτρα σε μήκος (4,055), όντας έτσι 8,2 εκατοστά μακρύτερο. Παραδόξως, το πλάτος είναι ελαφρά μειωμένο, φθάνοντας τα 1,745 μ., ενώ το ύψος φθάνει τα 1,43 μ. (30 χιλιοστά πιο χαμηλό από πριν).
Το αυτοκίνητο διατίθεται με τρεις διαφορετικούς τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες Pure Tech 1,2 λίτρων, ισχύος 75, 100 και 130 ίππων, ενώ θα υπάρχει και ένας κινητήρας ντίζελ Blue HDi 1,5 λίτρων, με την ισχύ του να φθάνει τους 100 ίππους. Όσο για την ηλεκτροκίνητη έκδοση, η ιπποδύναμη φθάνει τους 136 ίππους.
Ανάλογα με την έκδοση, η ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς είτε μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων είτε μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (ΕΑΤ8). Σύμφωνα με τη Γαλλική εταιρία, πρόκειται για το μοναδικό 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο στην κατηγορία, το οποίο διαθέτει paddles στο τιμόνι, αλλά και ηλεκτρικό έλεγχο των αλλαγών, οι οποίες γίνονται γρήγορα και ομαλά, χάρις στην τεχνολογία Quickshift.
Πολλές φορές μια εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση δεν συνοδεύεται από ένα αντίστοιχου επιπέδου εσωτερικό. Στην περίπτωση του 208, όμως, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το μέσα όχι απλά συμβαδίζει με το έξω, αλλά ιδιαίτερα στις ακριβότερες εκδόσεις, με τον πλήρως διαμορφώσιμο 3D πίνακα οργάνων iCockpit και τη μεγάλη οθόνη αφής των 10”, πραγματικά εντυπωσιάζει.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 13.580 Ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση των 75 ίππων, ενώ για την έκδοση των 100 ίππων, η οποία μάλλον θα είναι και αυτή που θα ενδιαφέρει περισσότερο το αγοραστικό κοινό στη χώρα μας, οι τιμές ξεκινούν από τα 16.200 Ευρώ στην έκδοση Active.
Μελέτης Φουσκαρής