Είναι εντελώς απαισιόδοξο και συνάμα ακατανόητο το γεγονός ότι η κοινή γνώμη στα Χανιά πιστεύει ότι η οδηγική συμπεριφορά των συμπολιτών τους δεν πρόκειται να αλλάξει με οποιαδήποτε καμπάνια που θα στοχεύει στην ανατροπή της οδικής αυθαιρεσίας που οδηγεί στην αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων.
Αιτιολογώντας αυτή την άποψη της κοινής γνώμης για την οδηγική συμπεριφορά των συμπολιτών τους αναφέρουν ότι στα Χανιά δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι, γιατί η παραγωγή της φούντας και η κατανάλωσή της ήταν, είναι και θα είναι καθεστώς. Επίσης, αναφέρουν ότι συνδυασμός φούντας, κόκας με υπερβολική κατανάλωση αλκοολούχων, κάνει την οδήγηση εγκληματική για τους ίδιους, αλλά και τους συνυπάρχοντες στο δρόμο.
Αυτό το φαινόμενο συναντιέται σε πολλά πανηγύρια και σε κοινωνικές εκδηλώσεις που διανθίζονται με επικίνδυνες μπαλωθιές. Αυτές τις κακές συνήθειες με μικρότερη ή μεγαλύτερη ένταση, τις συναντάμε σε όλους τους νομούς της Κρήτης. Το φαινόμενο έχει βαθιές ρίζες που υπερβαίνουν περίπου τα 100 χρόνια. Έτσι, το ξερίζωμα του φαινομένου γίνεται εξαιρετικά δύσκολο.
Αυτό όμως εμάς ως μόνιμη και διαχρονική αντιπροσωπία της Ευρωπαϊκής Χάρτας για την οδική ασφάλεια και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων δεν θα μας αποθαρρύνει, ούτε και θα σταυρώσουμε τα χέρια. Αντιθέτως η παρούσα έκδοση και οι παράλληλες ενέργειες που θα πραγματοποιήσουμε με τη βοήθεια και της ΑΛΑ Χανίων και των αγωνιζομένων στην Ανάβαση Ομαλού, θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με τους εμπόρους υγρών καυσίμων με στόχο να αλλάξουμε κάτι από τα πολλά στραβά σε αυτό τον τόπο μέσα στα πλαίσια της οδικής ασφάλειας.
Ρωτήσαμε αν η τροχαία ασκεί τα καθήκοντά της όπως εντέλλεται και η παρουσία της έχει συμβάλει στο να περιοριστούν τα τροχαία. Η απάντηση είναι ότι ένα μόνο κλιμάκιο διαθέτει για τα αλκοτέστ και αυτό ενίοτε όταν δεν υπάρχει μεγάλο υπηρεσιακό καθήκον. Οι Χανιώτες οδηγοί γνωρίζουν τις κινήσεις της τροχαίας και διαμέσου παρακαμπτήριων οδών αποφεύγουν τον έλεγχο. Έτσι, τα «ποντικάκια» κάνουν ότι τους αρέσει, χωρίς πρόστιμα, αφαίρεση διπλώματος ή άλλες προβλεπόμενες συνέπειες του ΚΟΚ.
Η παραβατική συμπεριφορά έχει εκτοξευτεί σε όλες τις περιπτώσεις πχ. ανήλικα παιδιά και φυσικά χωρίς δίπλωμα οδηγούν σε κεντρικούς δρόμους τρακτέρ, αυτοκίνητα ακόμα και φορτηγά και οι μπαμπάδες καμαρώνουν. Για την οδήγηση δίτροχων εάν τολμήσει και γράψει κάποιον ο τροχονόμος, θα φάει ξύλο. Δυστυχώς έχει γίνει καθεστώς και νόμος η κάθε είδους οδηγική παραβατικότητα.
Πολλοί πολίτες ορθά παραπονιούνται για την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου. Πραγματικά παρατηρούμε σε μεγάλη έκταση οι δρόμοι να στερούνται μπαριερών εκατέρωθεν του οδοστρώματος αλλά και εκείνες του διαχωρισμού του οδοστρώματος σε δύο κατευθύνσεις. Πραγματικά είναι ένα γεγονός άκρως επικίνδυνο, αλλά και απαράδεκτο. Τα Χανιά αλλά και όλη η Κρήτη συμβάλουν με μεγάλο ποσοστό στο ΑΕΠ, άρα δικαιούνται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων οδικό δίκτυο αξιοπρεπές.
Αυτό είναι και απαίτηση όλων των τουριστικών φορέων. Να σας συστήσω την αναδοχή του έργου από ιδιώτη κατασκευαστή; Την ξέρουν οι της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη που κατάγεται και από το νομό Χανίων. Η όλη αυτή τραγική κατάσταση ενισχύεται και από την κακή κατάσταση των οχημάτων bπου κυκλοφορούν στο νομό και δεν έχουν δει ποτέ την πόρτα του ΚΤΕΟ και του συνεργείου.
Ο κύκλος με κέντρο τα πολλά και ανόητα οδικά ατυχήματα έχει πολλούς μικρότερους κύκλους που απαρτίζουν τις αιτίες και τους λόγους που προξενούνται όχι μόνο στα Χανιά, αλλά και σε όλη την επικράτεια. Η χώρα το θέμα δεν το αντιμετωπίζει με ανάλογη υπευθυνότητα και σοβαρότητα. Μέχρι τώρα φρου φρου και αρώματα με επιτροπές, συσκέψεις, ομιλητές, συμπεράσματα και μέχρι εκεί.
Το μόνο σοβαρό έργο προς τη σωστή κατεύθυνση είναι ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας με τον οποίο διαφωνούμε εν μέρει, αλλά επί συνόλου είναι ένα νομικό πλαίσιο που θα φοβίσει, προβληματίσει και συνετίσει αρκετούς οδηγούς, αρκεί να ενταθούν οι έλεγχοι σε μόνιμη βάση και όχι περιστασιακά. Επίσης, τα όργανα πρέπει να ελέγχουν αν εφαρμόζεται ο νόμος αδιακρίτως στους πάντες και τα πάντα. Παράλληλα πρέπει να εξαφανιστούν τα χατήρια και οι δημόσιες σχέσεις με τους παραβάτες.
Προτείνουμε στον κύριο Χρυσοχοΐδη να βραβεύει κάθε τροχονόμο που έδωσε κλήση σε υπουργό – βουλευτή – επώνυμο – μεγαλοεπιχειρηματία – αξιωματούχο ή αστυνόμο οποιουδήποτε βαθμού. Εμείς θα τον αμείβουμε με 300 ευρώ σε κάθε περίπτωση. Έρχεται ο νέος κώδικας. Καλή εφαρμογή γιατί κάθε θάνατος ή τραυματισμός συμπολίτη έχει αρνητικές κοινωνικές και δημογραφικές συνέπειες.
Κώστας Πουλιάσης