Το διακύβευμα είναι τι εικόνες άφησε στην παγκόσμια κοινή γνώμη, αλλά και στην Ελληνική και Παγκόσμια Ομοσπονδία. Με λίγα λόγια τα πήγαμε καλά ή άσχημα;
Στην αξιολόγηση αυτή διαχρονικά αποσπάμε καλές κριτικές και όλοι περιμένουν ένα καταπληκτικό αγώνα από κάθε άποψη.
Να όμως που η υπερσιγουριά ότι όλα θα πάνε καλά και μια μικρή δόση επιπολαιότητας μαζί με την έλλειψη κεραυνοβόλου αντίδρασης στο πρόβλημα της άφιξης στην προγραμματισμένη ώρα για να πάρουν εκκίνηση τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, μας εξέθεσε ανεπανόρθωτα και καίρια. Θα μπορούσαν να συμβούν βέβαια και χειρότερα, αλλά ευτυχώς αποφεύχθηκαν.
Λάθη έγιναν ακόμα πολλά, αλλά δεν αξίζουν αναφοράς. Ακόμα και ο βράχος που κατέστρεψε τις φιλοδοξίες της Τουρκάλας οδηγού, όπως και να ερμηνευτεί δε μπορεί να αποτελέσει μομφή για την οργάνωση.
Τα εκατομμύρια των βράχων εκατέρωθεν των διαδρομών δεν είναι ανθρωπίνως δυνατόν να ελεγχθούν. Επίσης, δε μπορεί να ελεγχθεί ο οποιοσδήποτε κακόβουλος στα εκατοντάδες χιλιόμετρα απλών και ειδικών διαδρομών.
Η ακύρωση κάποιων ΕΔ έγινε για προληπτικούς λόγους και όχι για ορατούς κινδύνους. Οι οργανωτές και οι επόπτες προκειμένου να αποφύγουν ένα πιθανό κίνδυνο, δεν δυσκολεύονται να ακυρώσουν μια ΕΔ. Επίσης, η ακύρωση μιας ή δύο ΕΔ σίγουρα κάποιους ευνοεί και κάποιους όχι, γιατί να αποκλείσουμε και μια άλλου είδους σκοπιμότητα, γιατί;
Σε ότι αφορά τις ομάδες, παρατηρήσαμε τα εξής: Η ομάδα της Toyota καλώς κατέχει την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα, έχει ανθεκτικό αυτοκίνητο, καλούς οδηγούς και καλύτερα αποτελέσματα επί συνόλου. Η Huyndai έχει ελάχιστα ευαίσθητο αυτοκίνητο και πολύ καλούς οδηγούς επίσης. Η Ford είναι εκτός αυτού του συναγωνισμού με υποδεέστερη γενικά ομάδα. Η Skoda είναι ακόμα εδώ, έστω και με ιδιωτικές συμμετοχές.
Η φτώχεια σε επίπεδο εργοστασίων καλά κρατεί, γιατί ουσιαστικά είναι μόνο δύο οι πρωταγωνιστές.
Εάν δεν προκύψουν άλλες δύο τουλάχιστον νέες ομάδες, το παιχνίδι δείχνει σικέ ή αδιάφορο. Γεγονός πάντως είναι ότι στο θίασο δεν υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι να συμμετάσχουν.
Η παραγωγή θεάματος είναι εντυπωσιακή, επίσης οι ταχύτητες σιγά σιγά ανηφορίζουν, όμως ο ανταγωνισμός είναι μόνο μεταξύ Ιαπώνων και Κορεατών. Η Ευρώπη έχει αποσυρθεί από την χωμάτινη δράση και όχι μόνο, η Subaru, η Mitsubishi είναι στη θέση του θεατή.
Μπράβο στον κύριο Πλάγο για την πρώτη θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα που ήταν ελάχιστα για ένα τόσο σπουδαίο αγώνα.
Κώστας Πουλιάσης