Πέμπτο συνεχόμενο 1-2 για τη Mercedes και πλέον παρότι έχουν απομείνει 16 αγώνες, όλα παραμένουν θεωρητικά ρευστά!
Ο Χάμιλτον πήρε την πρωτοπορία του αγώνα στην εκκίνηση, την ώρα που ο Μπότας αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα με το συμπλέκτη. Οι Χάμιλτον-Μπότας-Φέτελ έφτασαν μαζί στην πρώτη στροφή, και χαμένος βγήκε ο Γερμανός της Ferrari. Ο θρίαμβος του Χάμιλτον, του δίνει μεν την πρώτη θέση στη βαθμολογία, αλλά ο Μπότας δεν δείχνει να πτοείται, αφού έχει την ατσάλινη θέληση να κοντράρει στα ίσια τον ομόσταυλό του. Από την άλλη, η αγχωμένη Σκουντέρια στη Βαρκελώνη κατέβηκε στη πίστα με ένα νέο σχεδιαστικά μονοθέσιο με νέα αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος, νέο πάτωμα, νέα πίσω πτέρυγα και κάλυμμα κινητήρα, νέο ρύγχος και αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα. Η SF90 «φόρεσε» νέο κουστούμι, αλλά αυτό δεν την βοήθησε να κερδίσει για άλλη μια φορά την Μερτσέντες και οι όποιες αλλαγές φάνηκαν ανεπαρκείς, αφού τα Ιταλικά μονοθέσια εξακολούθησαν να δείχνουν έντονη υποστροφή στις στροφές, με την κάθετη δύναμη στο ρύγχος και στους μπροστινούς τροχούς κατά την επιτάχυνση να είναι το ζητούμενο. Το ζήτημα της Φερράρι είναι επομένως καθαρά σχεδιαστικό και αυτό είναι κάτι που δεν γίνεται να λυθεί αυτή την χρονιά. Η ιταλική ομάδα διαχώρισε τις στρατηγικές των δύο οδηγών της, αλλά και πάλι οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Σαρλ Λεκλερκ δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα περισσότερο παρά να συναγωνιστούν μεταξύ τους. Η υπεροχή της Μερτσέντες και το μυστικό της, είναι στην έξοδο των στροφών, όπου τα μονοθέσια της βγαίνουν με μεγαλύτερη ταχύτητα από τον ανταγωνισμό. Όπως και η Ferrari, έτσι και η Haas έφερε αρκετές νέες λύσεις στην Ισπανία για να δώσει απαντήσεις στο ίδιο θέμα και σε αντίθεση με την Φερράρι τα κατάφερε. Οι υψηλές θερμοκρασίες στο οδόστρωμα συνεισέφεραν τα μέγιστα στο να αναδειχθεί η πραγματική απόδοση της VF-19. Σε ένα σημείο της αναμέτρησης φάνηκε ικανή να είναι σε θέση να απειλήσει ακόμα και τη Red Bull. Από δω και πέρα η Φερράρι περισσότερο πρέπει να κοιτά στους καθρέπτες της την Red Bull, που έρχεται «φουριόζα» με διάθεση να κάνει την ζημιά, αφού απώλεσε και την τρίτη θέση από τη διαρκώς ανελισσόμενη RBR-Honda με τον Μαξ Φερστάπεν. Στην σφικτή και τεχνική διαδρομή του Μονακό που έρχεται στη συνέχεια το τοπίο ενδέχεται να ξεκαθαρίσει για το ποια ομάδα θα καταφέρει να απειλήσει στη συνέχεια τα ασημένια βέλη